Skip to main content

Hoi, wij krijgen binnenkort een nieuwe televisie. Een 4K televisie.. wij hebben thuis glasvezel internet en een standaard tv ontvanger voor interactieve tv. Ik lees overal dat er een 4K tv ontvanger beschikbaar is en dat er word aangeraden om te upgraden naar een premium abonnement. Mijn vraag is, kan ik niet gewoon mijn standaard tv ontvanger behouden of is dit niet compatible met de nieuwe tv. Is het zo dat als je een 4K televisie aanschaft je dan de hele bups thuis moet vervangen en moet upgraden omdat een 4K televisie een hogere resolutie heeft dan dat de standaard tv ontvanger biedt. Of kan ik gewoon mijn nieuwe televisie hoppa uit de doos zo aansluiten op de al bestaande randapparatuur? 

goedemiddag ja u kunt u nieuwe 4k tv op u bestaande decoder OP aan sluiten EN DE resolutie op 1080i te zetten. heb IK ook mooi heldere HD beeld. 


Hallo @Natasja.B , zelf heb ik ook een standaard tv-decoder van Telfort/KPN en een 4K-tv.

De decoder heb ik op HD en AUTO staan en 4:3 op origineel en de tv geeft dan aan dat deze het beeld weergeeft als 1080P, perfect beeld. 

Op sommige tv's zijn er speciale 4K-HDMI-aansluitingen, daar zou ik de HDMI-kabel op aansluiten en binnen de tv bij de beeldinstellingen zoveel mogelijk op AUTO laten staan.

Succes.

 


Hallo @Natasja.B Welkom hier op het Forum! Zoals Cornelis en Jan al aangeven is het niet noodzakelijk om alles te vervangen. Je huidige ontvanger zal ook prima werken. Je kúnt het wel doen: meer over het 4K-pakket lees je hier. :) 


Reageer