Skip to main content

Sinds enige tijd krijg ik tijdens het TV kijken weer de melding dat er geen activiteit wordt waargenomen en de TV wordt uitgeschakeld. Terwijl ik meerdere keren verander van zender etc. Als ik de volumeknop even aanraak gaat de melding weg. Ik heb de Standby bij instellingen uitstaan.

Goedemorgen @wispel1945 . Dit lijkt meer op een setting van jou televisie toestel. Die hebben inmiddels ook vaak een energiebesparingsfunctie, en gaan dan na een bepaalde aantal minuten/uren/…. uit of in de stand-by stand. (Het veranderen van zender zien ze dus niet, omdat dat gebeurd op de ontvanger. De ontvanger blijft dan ook tijdens de zenderwissel het signaal doorsturen aan de TV, voor de TV dus geen verandering.) Hier zou je dus eens in de instellingen van jou televisie moeten kijken, ik verwacht dat je daar een optie tegen komt. 


Nee hoor, ik heb op mijn TV bij instellingen de standby uit staan. Dat had ik al heel lang en zonder dat ik van TV of ontvanger heb gewisseld begon hij opeens weer de standby in te schakelen.  En als ik de volumeknop een keer aanraak is het verdwenen en dat gaat toch ook via de ontvanger?

 


Als je die afstandsbediening ooit met de televisie gekoppeld hebt dan ‘bestuurd’ de volumeknop ook de televisie. Verder kan het natuurlijk, dat die standby instelling van de televisie weer aanstaat (bijvoorbeeld door een update van de televisie enz.). 

Kun je misschien eens een foto van de melding op de televisie scherm maken zodra die er is en hier posten, dan kunnen wij makkelijker zien waar dat euvel vandaan komt.

 


Nee hoor, ik heb op mijn TV bij instellingen de standby uit staan. Dat had ik al heel lang en zonder dat ik van TV of ontvanger heb gewisseld begon hij opeens weer de standby in te schakelen.  En als ik de volumeknop een keer aanraak is het verdwenen en dat gaat toch ook via de ontvanger?

Nee. De ontvanger doet niets met het volume. Dat is de tv. Als de melding van de ontvanger verschijnt dat die bijna gaat uitschakelen, dan moet u op OK drukken. De tv zal niet reageren op OK.


Voor alle duidelijkheid ik bedien TV met de afstandsbediening van KPN de witte dus en als ik daar de volumeknop even aanraak dan is de melding weg. Zal wel eens een foto maken van de melding,


Voor alle duidelijkheid ik bedien TV met de afstandsbediening van KPN de witte dus en als ik daar de volumeknop even aanraak dan is de melding weg. Zal wel eens een foto maken van de melding,

met de afstandsbediening van KPN kun je ook direct je TV bedienen. Deze afstandsbediening is waarschijnlijk bij de installatie gekoppeld aan de TV, zodat je maar 1 afstandsbediening hoeft te gebruiken. Dan gaat de bediening voor geluid rechtstreeks naar de TV. ‘Een plaat kan geen kwaad’, zei mijn wiskundeleraar vroeger altijd. Goed dat je een foto gaat maken van de melding.


Voor alle duidelijkheid ik bedien TV met de afstandsbediening van KPN de witte dus en als ik daar de volumeknop even aanraak dan is de melding weg. Zal wel eens een foto maken van de melding,

Ja, dat begrijp ik. De volumeknoppen op de witte afstandsbediening van KPN werken op de tv. Niet op het kastje van KPN. 


Voor alle duidelijkheid ik bedien TV met de afstandsbediening van KPN de witte dus en als ik daar de volumeknop even aanraak dan is de melding weg. Zal wel eens een foto maken van de melding,

Ik ben ook wel benieuwd hoe de melding er precies uitziet. Dan kunnen we ook goed vaststellen waar de melding exact vandaan komt. @wispel1945 


Wellicht is er een zg. ‘eco stand’ aanwezig op de TV… onze Flip heeft ook zo’n stand, na zo’n 4 uur wordt ie uitgeschakeld. Er zal een instelling zijn voor ‘automatisch uitschakelen’, zie handleiding TV


driemaster, boven al 2x vermeld dat alle standby mogelijkheden zijn uitgeschakeld

 


Bijgaand de tekst die ik te zien krijg. Als ik op oké druk gebeurd er niets, alleen als ik de volumeknop wat verander, 

 


Blijkbaar werkt het ‘druk op een toets’ alleen bij alle andere toetsen en niet bij de OK toets. Zenders wisselen en het volume is gekoppeld op de afstandsbediening van TV ontvanger van KPN. Er zit dus toch nog een (verborgen) instelling op de TV… dit staat erover in een handleiding van Philips…

/quote:

Automatisch uitschakelen

Als u de TV als een beeldscherm gebruikt of TV-kijkt via een

digitale ontvanger (een set-top box, ofwel een STB) en u de

afstandsbediening van de TV niet gebruikt, schakelt u automatisch

uitschakelen uit.

De TV wordt dan niet automatisch uitgeschakeld als gedurende 4

uur geen toets op de afstandsbediening van de TV wordt

ingedrukt.

Als u het automatisch uitschakelen wilt uitschakelen, drukt u op

de groene toets terwijl u TV-zenders bekijkt en selecteert u

achtereenvolgens Automatisch uitschakelen en Uit.

/unquote

 

 


Bijgaand de tekst die ik te zien krijg. Als ik op oké druk gebeurd er niets, alleen als ik de volumeknop wat verander, 

 

Dit is een.melding van de tv. De melding van KPN ziet er anders uit. Staat midden op het scherm met donker blauwe achtergrond.


Niet van de kpn. Die is van je televisie toestel. Uit te schakelen onder eco instellingen van je televisie en dus met die afstandsbediening 

 

Deze is van kpn. Die staat precies in het midden van het beeld. 

 


Bedankt voor je tip, is inmiddels opgelost, zat inderdaad bij instellingen van de TV,

 

Iedereen bedankt voor het meedenken,