Skip to main content
Beantwoord

Star Trek: Voyager twee verschillende afleveringen met zelfde nummer

• February 7, 2025
  • 9 reacties
  • 152 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Dit gaat dus bij alle KPN klanten met deze seizoen opname mis

afl nr en titel staan dubbel bij de laatste 2 aafl op die dag

Dat is dus ook een data validatie controle, dat er niet 2x hetzelfde programma achter elkaar kan worden uitgezonden

Beste antwoord door Erik van KPN

De dubbele aflevering 24 op zondag wordt hersteld, dus dat gaat goed komen met je serieopname, Matthijs.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 7, 2025

Geef ik door, ​@matthijs peters.

Dat is dus ook een data validatie controle, dat er niet 2x hetzelfde programma achter elkaar kan worden uitgezonden

Maar dit is niet iets dat wij valideren. Een omroep is vrij in z'n eigen programmering en zou ervoor kunnen kiezen om twee keer hetzelfde programma achter elkaar uit te zenden.

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

Waarom verander jij de naam van mijn topic ?

Titel was star trek voyager 7 seizoen opname neemt laatste afl 24 op zondag 9-2 NIET op

Het belangrijke feit dat de serie opname NIET opneemt heb jij nu verwijderd ?

En jou reactie dat kpn niet hoeft te valideren is gewoon een slap excuus maar dat komt wel overeen met her feit dat jij het nodig vond om mijn titel af te zwakken.

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

En KPN heeft al zelf laten zien zien wat er gebeurd als je geen data validatie doet.

Dan werken de seizoen opnames niet naar behoren waarvoor de KPN zijn  klanten extra laat betalen

Ik ben nu sinds 3 januari klant en zie mijn 20 topics in de community en ik heb al minimaal 4 seizoen opnames gehad die niet naar behoren werkte

Forum|alt.badge.img+5

en zie ook 

2x achter elkaar afl 12

maar zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Star_Trek:_Voyager_episodes#Season_7_(2000%E2%80%9301)

het was dus afl 12 en afl 13

wat ook apart is dat het eindigt met afl 25 terwijl er 26 afleveringen  zijn

en dan verwijs ik KPN weer naaar de dubbel aflevering “flesh and blood” afl  9 en 10 die in in de epg als een enkele aflevering werd weergegeven op 26-1

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 7, 2025

De dubbele aflevering 24 op zondag wordt hersteld, dus dat gaat goed komen met je serieopname, Matthijs.

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

En je vind het niet nodig om te reageren om zo maar mijn topic een andere titel te geven ?

Of jouw reactie dat validaties niet nodig zijn ? terwijll er de laatste weken meerdere voorbeelden zijn dat KPN faalt met seizoen opnames door blunders met de epg ?

en dat kpn de signalen die ik al eerder over star trek voyager gaf  negeerde ? 

zie De namen van opgenomen afleveringen zijn soms in meerdere talen | KPN Community

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 7, 2025

(Deze reactie is apart omdat het niets toevoegt als dit in het gemarkeerde antwoord staat)

Dan, een laatste keer dit: Zenders leveren programma informatie aan de EPG leverancier. De EPG leverancier levert het bij ons aan op een manier die ons tv platform kan lezen. De zender is verantwoordelijk voor de aangeleverde programma informatie. Als er iets niet klopt met programma informatie waardoor een opname dreigt mis te gaan kunnen we dit aankaarten bij de EPG leverancier. En dat is vervolgens degene die dit herstelt, of laat herstellen door nieuwe data vanuit de zender. 

Natuurlijk valideren wij zaken. Maar series met afleveringen met dezelfde nummers in dezelfde gidsweek, of zelfs na elkaar zoals in dit geval, is niet een van die dingen. Er zijn genoeg zenders die constant herhalingen uitzenden. Neem bijvoorbeeld BBC First, of ONS, om maar eens twee van de meer populaire te noemen. 

Verder hebben we net een wisseling van EPG leverancier afgerond. Ik verwacht dat rare zaken verder zullen afnemen.

En wat betreft je titel, de aangepaste titel benoemt de oorzaak van het probleem.

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

Laat maar eens een voorbeeld zien dat de herhaling meteen na het origineel is

Ik heb je nu al meerdere voorbeelden van dit probleem laten zien bij star trek voyager vorige week zondag en komende week zondag

En jouw aanpassing van de titel toont niet het gevolg voor de klanten 

Serie opname neemt niet op 

Dat is veel belangrijker dan de oorzaak

En jij past zomaar de titel aan zonder dat je de eigenaar van het topic informeert. 

Om eerlijk te zijn ik vind jouw actie ten aanzien van de titel belachelijk en eigengereid

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

opname is nu gepland maar de aanpassing is niet geloofwaardig

dus nu zijn er 1000 afleveringen ?