Skip to main content

Zou ik hier nog op mogen reageren.

 

Ik begrijp dat (en misschien ook waarom) er gekozen wordt linux te gebruiken..

Echter, op de Android versie zitten veel toegankelijkheidsfuncties van Android zelf (talk back, select to speak, zoom, contrast etc, voorgelezen ondertiteling, ondertitel contrast aanpassen). Is het mogelijk op de Linux variant deze functies ook te benutten. 
Het zou voor alle slechtzienden in Nederland erg handig zijn als dit kon.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Sdekker, welkom! We bekijken alle opties natuurlijk en er is zeer bewust gekozen voor Linux RDK i.p.v. Android. Een van de belangrijkste redenen is dat Android TV geen ondersteuning kent voor multicast. Live tv werkt op ons netwerk via multicast streams (i.p.v. unicast), en wordt nog altijd veel gebruikt. Dan valt die optie eigenlijk gelijk al af op dit moment.

Kun je me specifiek vertellen welke functie je graag zou zien? Ik kan altijd goede ideeën doorspelen naar de developers...


@Paul_ , bedankt voor je antwoord. Ik weet dat het Belgische Proximus de Android versie weer wel op laat staan. 

 

Los daarvan; Ik ben opzoek naar gesproken ondersteuning voor menu's en andere scherm informatie. Alle hoogstaande Smart tv platforms kunnen dit al, maar dit gaat niet samen met een settopbox, omdat deze niet via de tv aangestuurd wordt. Voor de blinden en  ook de slechtzienden is het hierdoor niet mogelijk om volledig gebruik te maken van jullie faciliteiten zoals opnemen en gebruik van apps op de tv.

Wanneer contrast aangepast kan worden of een spraak ondersteuning aangezet kan worden (zoals bij Androidtv of een willekeurig ander Smart tv systeem) direct op de settopbox, kunnen zij wel als volwaardig gebruik maken van uw service. Nu dus nog niet. Wat mij erg verwonderd overigens, in deze tijd van participatie en gelijkheid 😉