Skip to main content

Wij hebben al enige tijd hetzelfde probleem. En daar komt bij dat geregeld een deel van het scherm met allerlei zwart-witte blokjes gevuld wordt. Dit ligt niet aan de tv. Gebeurt namelijk niet bij Netflix,amazon etc.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Cath59, deze melding komt voor als je TV ontvanger geen (goede) verbinding heeft met je experiabox.
Kun je toelichten hoe de TV aangesloten zit? Gebruik je ook nog andere netwerkapparatuur zoals de draadloze verbindingssets of een switch?
Op www.foutcode.tv/geenzender  kun je het stappenplan vinden voor deze foutmelding.


Hij is gewoon op dezelfde manier als altijd aangesloten. Vroeger nooit last mee gehad. 

Rechtstreeks op jullie Experia (of zo) modem. Niet(s) draadloos en geen switch. 

Dat stappenplan lost het niet op. 

En ik ben niet de enige die hier last van heeft. 

Zie bijvoorbeeld hier 

Dus nee. Het is niet opgelost. 

En overigens die NMC 400 storing (het topic waarop ik oorspronkelijk reageerde) is ook nog niet opgelost. Gisteravond weer last van gehad. Alles lag eruit: TV en internet. Maar na een paar minuten wachten werkte het weer. 

Ik wordt hier eigenlijk wel een beetje sjagrijnig van. 

Kan ik niet beter gaan bellen om een monteur te laten komen?


Dat topic is een heel ander issue, daar zit de verstoring in beeld namelijkt bij de aanvoer van het signaal. Die veroorzaakt ook geen foutcodes.
Dat gezegd hebbende ben je uiteraard niet de enige met deze foutcode maar dit is geen algemene storing. Deze foutcode (zie je ook in de titel van de foutcode) is simpelweg de melding dat je ontvanger geen signaal heeft.
Ik snap goed dat je hier chagerijnig van wordt, dit klinkt heel frustrerend!
Je kunt altijd even met ons bellen op 0800-0402 als je dat wilt. Mijn collega's daar kunnen dan even op afstand met je meekijken. Of die kosteloos een monteur aan kunnen sturen hangt een beetje van hun conclusie af.

Als je wilt kan ik ook de lijn nog even uitlezen natuurlijk. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik had gereageerd op iemand anders zijn topic over die foutmelding (STB-NMC-400). En gaf toen ook meteen het probleem met de blokjes aan. Jullie hebben mijn post veranderd in een aparte topic. Dus ik dacht dat het nu over de blokjes in beeld ging. Sorry, misverstand.

Maar goed, ik zal wel even mijn profiel aanvullen en bellen wanneer ik tijd heb. Dank je.