Skip to main content

Ik heb het even aangekeken nu want het leek weer beter te gaan.

Helaas echter hebben we toch weer regelmatig STB-NMC-400 storing, of bevriezend beeld als het even tijdelijk is.

Om de DVS ontvangers als oorzaak uit te sluiten hebben we de HMB2260 V2, ontvanger(s) direct bekabeld aangesloten op het modem / switch.

Als switch gebruik ik de Netgear SG 108E, deze wordt icm KPN interactieve tv ook aanbevolen en ondersteunt ook igmp snooping..

Helaas krijgen we ook de storing bij het direct bekabeld aansluiten en zelfs ook bij het tv kijken via de KPN app loopt het beeld soms vast.

Het is ondertussen echt behoorlijk irritant aan het worden en ik zou echt niet meer weten wat ik van mijn kant er nu verder nog aan zou kunnen doen.

Ook bij ons heeft de storing niets te maken met het live pauzeren, dat gebruiken we vrijwel bijna nooit.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hi @MCBH. Ik heb met de gegevens in je profiel de verbinding na kunnen kijken. Die is in ieder geval goed! Ook wil ik je bedanken voor het uitvoeren van een aantal goede stappen. Wat ik nog wel zou willen vragen is of de problemen op alle ontvangers spelen en of er ook problemen zijn met andere diensten in huis. Ik hoor graag van je!


Beste Bram,

 

Bedankt voor je snelle reactie!

Ja de problemen spelen op alle ontvangers.

Problemen met andere diensten soms ook.

Van de week was de internet wifi verbinding zo slecht dat het online les volgen van de kinderen niet lukte.

Via speedtest constateerde ik ook dat de verbinding slecht was zo rond de 2 mb/sec.

Gebruik Wi-Fi op modem niet, want deze ondersteunt ook alleen maar de 2,4 GHz band.

Op begane grond, eerste en tweede verdieping staan totaal 3 Deco's M9 Mesh Wi-Fi toegangspunten. Deze staan als accesspoint ingesteld en zijn alle 3 bedraad aangesloten. Met deze opstelling heb ik overal in huis uitstekend Wi-Fi ontvangst en is de snelheid overal erg goed.

Normaal zit ik op mijn verbinding van 50/50 volgens speedtest met Wi-Fi zo rond de 46-48 download en vaak boven de 50 upload. Het maakt dan niet uit waar in huis ik mij bevind, het is overal even goed.

De laatste tijd ervaar ik soms ook problemen met de snelheid van het internet, vaak is deze gewoon goed, zoals u nu ook gemeten heeft, maar soms valt de snelheid ook drastisch naar beneden zoals laatst.

Soms hoor ik ook van de kinderen dat ze "lag" hebben op het spelen van hun PlayStation, daarvoor hadden ze dat nooit.

Ik heb hier zelf geen verklaring voor.

Het lijkt erop dat de lijn soms niet altijd even stabiel is.

Een eenmalige meting is niet heilig lijkt mij.

Ikzelf denk dat het goed zou kunnen dat de internet verbinding dropt op sommige momenten en dat de snelheid dan te laag is dat het niet meer verenigbaar is voor het kijken van interactieve tv  


Gezien het internet vooral op bepaalde momenten slecht is zou ik daar graag naar willen kijken. Maakt het daarbij uit wat voor apparatuur er aan staat of hoeveel apparatuur er aan staat? Speelt het probleem bijvoorbeeld ook als er alleen een laptop schoolwerk doet of als alleen de Playstation aan staat?


Hoi @Bram_,

Ik zie geen verband tussen het aanstaan van bepaalde apparaten en het wegvallen van internet snelheid.

Normaal nooit last van gehad, alleen vorige week viel het erg op toen de kinderen online les hadden. Toen waren 3 laptops online, daarnaast niets anders in gebruik. 

Ik heb nooit echt goed zicht op welke apparaten op welke momenten aanstaan en internet gebruiken als de kinderen op hun kamer zitten, dan stoor ik ze meestal ook niet.

Nu moet ik zeggen dat het me alleen vorige week een keer opgevallen is omdat de kinderen  over de verbinding klaagden en ik ook een trage snelheid had gemeten. Daarna is het me niet meer zo opgevallen en ook niet de kinderen er nog over gehoord.

Ik zal eens kijken als ik de storing weer krijg op de tv of op dat moment ook de internet snelheid dropt.

Op het modem zie ik geen rare dingen qua lampjes.

Normaal gesproken is de internet snelheid gewoon overal in huis goed en haal ik via Wi-Fi ongeveer de snelheid die bij mijn abonnement hoort.

Momenteel ervaar ik daar nu ook geen problemen mee, maar heb dit dus wel gehad, maar nu lijkt het in orde te zijn, heb nu alleen zo nu en dan storing STB-NMC-400 op de televisie., die dan ook direct opvalt.

Zondag was het weer meerdere malen raak tijdens de wedstrijd van Ajax op ESPN, en ik hoorde dat meerdere mensen daar tijdens deze wedstrijd last van hadden.

Ik weet het ook echt niet meer. Ik weet wel dat ik niet de enige ben die hier last van heeft.

Ik ben ex Telfort klant en bij mij zijn de problemen gekomen na het overzetten naar KPN en na de doorgevoerde update(s) Voor interactieve tv.

Ik heb het gevoel dat deze problematiek vooral speelt bij de ex Telfort klanten. Bij Telfort nooit problemen gehad met het internet of de tv, maar sinds ik over ben gezet naar KPN ervaar ik problemen.

 

 

 


Als switch gebruik ik de Netgear SG 108E, deze wordt icm KPN interactieve tv ook aanbevolen en ondersteunt ook igmp snooping..

"SG 108E" is van TP-Link. Bij Netgear is het type nr GS108E. Weet u zeker dat u de netgear heeft?


@Nick83 

Ik weet zeker dat ik de Netgear 108E heb.

Dan heb ik SG geschreven terwijl ik GS bedoelde.

Ik heb de Netgear switch pas onlangs aangeschaft  namelijk. Ik had daarvoor namelijk de TP link switch SG108 (zonder E) in gebruik. En aangezien ik problemen ervaarde wilde ik zeker weten dat het niet door de TP link switch kwam.

Daarom vervangen voor de Netgear GS108E, nieuw gekocht.