Skip to main content

Hallo. Bij mij komt de foutcode op de televisie die als 2e aangaat. Dus doe ik beneden de ontvanger als 1e aan heb ik boven op de ontvanger de foutmelding.  Doe ik boven de ontvanger als 1e aan en daarna beneden krijg ik beneden de foutcode.  Alles zit bekabeld en wordt na de experia box door een netgear gesplitst.  Wie kan mij helpen?  Alle stappen al geprobeerd  en geen nieuwe apparatuur aangesloten voordat het probleem kwam. 

Wat is het precieze type van die Netgear?


Netgear prosafe plus  switch GS105E


@Arnold1970

gebruik je deze switch gewoon als verdeler of nog voor vlans enz.

als je deze gewoon als verdeler gebruikt vermoed ik dat er wat verkeerd staat in de GS105E

je kunt het volgende proberen er zit een klein gaatje op de switch met “Factory Defaults”

druk deze 3 seconden in met een pen of saté prikker (in aangesloten toestand)

dan even wachten tot hij opgestart is ongeveer 1min.

werken de tv ontvangers nu goed ?


Ik gebruik de netgear als verdeler.  Ik ga dit morgen proberen want dan ben ik weer thuis. Je hoort morgen. In ieder geval bedankt voor de info


Hallo. Reeds geprobeerd om de netgear te resetten.  Nog steeds hetzelfde resultaat.  Zelfs geprobeerd om de 2 tv ontvangers rechtstreeks op de modem aan te sluiten en verder niks. Ook dit helpt niet. Ik kan overigens wel opnames kijken en terug kijken. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. 


Hallo. Reeds geprobeerd om de netgear te resetten.  Nog steeds hetzelfde resultaat.  Zelfs geprobeerd om de 2 tv ontvangers rechtstreeks op de modem aan te sluiten en verder niks. Ook dit helpt niet. Ik kan overigens wel opnames kijken en terug kijken. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling. 

Wat jammer dat de reset niet geholpen heeft 

Probleem zit hem niet in de switch

Dan is er wat anders aan de hand

Misschien kan een kpn webcare het even na kijken of het misschien aan de lijn ligt 


De speedtest gedaan en die is ok. Heb modems allebei gereset. Ik heb namelijk ook een 4g modem omdat ik in het buitengebied woon ook dat mocht niet baten. 


Wat haal je met de speedtest? 

Je hebt 2 itv ontvangers en 4g internet? 

Ik denk dat @Alex_P je wel verder kan helpen

 

 


Mijn speedtest is download 56.1 en upload 13.4


Mijn speedtest is download 56.1 en upload 13.4

Dat moet voldoende zijn

Alex_P is van het kpn webcare team even wachten wat hij te melden heeft

Ik ben gewoon klant en forum lid 


Ok peet dank je wel 9n ieder geval.  Neemt alex dan zelf contact op of moet ik hem persoonlijk een bericht sturen?  Weet namelijk niet hoe het precies werkt op het forum aangezien ik eigenlijk nooit geen probleem  heb.


@Arnold1970

Hij krijgt als het goed is bericht van dit topic

Omdat ik hem genoemd heb hier

@Alex_P


Ok nogmaals bedankt in ieder geval met het meedenken 


Hoi @Arnold1970, welkom. 

Volgens mij moet hier gewoon een moderator mee kijken, en doet hoeft niet per se @Alex_P te zijn :wink:. Ik zie dat jij je profiel al hebt ingevuld en ik ga voor je op onderzoek uit. 


Wat voor type modem heb je? Experiabox v10 of v12 of een andere?


Mijn speedtest is download 56.1 en upload 13.4

Dat moet voldoende zijn 

Welke snelheid haal je als de 4G modem uit staat?

IPTV maakt immers alleen gebruik van de vaste verbinding.


Ik heb de v 10 a modem. De binnenkomende stekker zit aan het 4g modem dan door naar de V 10 a en daarvandaan naar de splitter.  Als ik de 4g Modem  niet zou hebben heb ik geen hd vanwege te trage verbinding. Dit zit al ongeveer een jaar zi aangesloten en de problemen van deze storing is ca 2 weken.


Ik heb het idee dat de modem v 10a het probleem is. Vanavond tv beneden als 1e aan daarna boven. Netflix opstarten boven ging niet en de tv beneden ging haperen. Daarna opnames opstarten  ging tv beneden ook haperen. 


Als ik de 4g Modem  niet zou hebben heb ik geen hd vanwege te trage verbinding. 

Dit is een verkeerde aanname. Het tv signaal gaat niet over het 4G modem. Het 4G modem kan er dus niet voor zorgen dat u HD heeft, zoals u dat zegt.


Ik denk dat de verbinding gewoon veel te traag is voor 2 ontvangers. Wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


Hallo.  Ik heb alles nu ca 1 jaar zo aangesloten zoals het nu is. Beide ontvangers op hd en nu opeens dit probleem.  Daarvoor geen last.Nogmaals de 4g modem moet ik op de v10a aansluiten en daarvandaan naar de rest van de sppeaten. Maar  ik ga even kijken wat er gebeurt als ik beide ontvangers op sd zet. Dus dan heb  ik toch de volledige verbinding die ook nodig heb voor beide ontvangers 


Maar welke snelheid staat er op fourstack bij uw adres?


15 mb


15 mb

Dat is te weinig voor twee keer HD.


Ook de ontvanger boven terug zetten naar sd werkt niet... Nogmaals ,ik weet dat de inkomende snelheid laag is maar als de snelheid via het 4g modem verhoogd wordt dan naar de v10a en dan naar de rest van de apparaten  dan krijgen de kpn ontvangers toch ook de hogere snelheden.  Of lig ik nu onder een steen? En als het al een jaar goed werkt kan het lijkt mij niet opeens niet meer werken.  Ik heb niet zoveel verstand van internet maar vind dat niet kloppen