Skip to main content

Hallo. Bij mij komt de foutcode op de televisie die als 2e aangaat. Dus doe ik beneden de ontvanger als 1e aan heb ik boven op de ontvanger de foutmelding.  Doe ik boven de ontvanger als 1e aan en daarna beneden krijg ik beneden de foutcode.  Alles zit bekabeld en wordt na de experia box door een netgear gesplitst.  Wie kan mij helpen?  Alle stappen al geprobeerd  en geen nieuwe apparatuur aangesloten voordat het probleem kwam. 

Ook de ontvanger boven terug zetten naar sd werkt niet... Nogmaals ,ik weet dat de inkomende snelheid laag is maar als de snelheid via het 4g modem verhoogd wordt dan naar de v10a en dan naar de rest van de apparaten  dan krijgen de kpn ontvangers toch ook de hogere snelheden.  

Het 4G modem heeft voor tv geen enkele bijdrage. Tv moet het echt doen met die 15 mbit. Als je nu als nieuwe klant een nieuw abonnement aan zou vragen, dan krijg je niet eens 2 ontvangers. 

De ontvangers zijn Arris ontvangers? Geen Motorola? 


Nogmaals ,ik weet dat de inkomende snelheid laag is maar als de snelheid via het 4g modem verhoogd wordt dan naar de v10a en dan naar de rest van de apparaten  dan krijgen de kpn ontvangers toch ook de hogere snelheden.

Maar 15Mbps is te weinig voor twee HD zenders, zelfs als alle andere communicatie via 4G loopt.

Weet ook dat communicatie via UDP altijd via de vaste aansluiting loopt en dus ook van die 15Mbps af gaan. Zo communiceren vele VPN oplossingen o.b.v. UDP en zijn ook games vaak gebaseerd op communicatie via UDP.


Dus als ik het goed begrijp in normaal nederlands krijgen de tv ontvangers alleen 15mb. Heb boven de kpn app geïnstalleerd op de tv zelf waardoor ik daar normaal kan kijken.  Nogmaals erg vreemd dat het altijd gewerkt heeft maar goed ik ga het nu maar zo proberen of dit werkt. 


Dus als ik het goed begrijp in normaal nederlands krijgen de tv ontvangers alleen 15mb.

Klopt.

 

Heb boven de kpn app geïnstalleerd op de tv zelf waardoor ik daar normaal kan kijken.

Dat is communicatie o.b.v. TCP en kan dus ook via de 4G verbinding lopen.

 

Nogmaals erg vreemd dat het altijd gewerkt heeft maar goed ik ga het nu maar zo proberen of dit werkt. 

Kijk eens op de DSL status pagina van de V10a wat de actuele snelheid van jouw DSL lijn is. We zien wel vaker dat die wat "inzakt".


Ik kan natuurlijk boven gewoon via de app op de tv kijken dan heb ik  waarschijnlijk het probleem niet. Heb alleen minder zenders als via de tv ontvanger. Maar dan ben ik wel van het probleem af

 


Hoi @Arnold1970

Ai, met maar 15 m/bit gaat 2 tv's niet lukken helaas. Volgens mij krijgen nieuwe klanten met vergelijkbare snelheden van ons niet eens meer de optie om 2 Tv ontvangers te bestellen, want dan kunnen dit soort problemen ontstaan. De app gebruiken is dan de beste oplossing. 

Nogmaals ,ik weet dat de inkomende snelheid laag is maar als de snelheid via het 4g modem verhoogd wordt dan naar de v10a en dan naar de rest van de apparaten  dan krijgen de kpn ontvangers toch ook de hogere snelheden.

Maar 15Mbps is te weinig voor twee HD zenders, zelfs als alle andere communicatie via 4G loopt.

Weet ook dat communicatie via UDP altijd via de vaste aansluiting loopt en dus ook van die 15Mbps af gaan. Zo communiceren vele VPN oplossingen o.b.v. UDP en zijn ook games vaak gebaseerd op communicatie via UDP.