Skip to main content

Goedemorgen,

Gisteren heb ik de EBV10 vervangen door een FritzBox 7530 AX. Alles loopt inmiddels prima, ook de twee Access points op de eerste en tweede verdieping.
Alleen de twee KPN decoders geven nuĀ stb-nmc-400 foutmeldingen. Beiden zijn aangesloten op een eigen switch, rechtstreeks vanaf de FB router (dus niet achter een AP). IGMP snooping staat daarop aan. Net als post based vlan, alles in de switch staat op vlan 1.

Nu weet ik inmiddels dat het waarschijnlijk komt door vlan instellingen voor iptv. Wat ik nergens kan vinden is een stapsgewijze handleiding hoe ik de vlans moet instellen:

  1. op de FB router
  2. op de switches (Netgear GS105E en TP link SG105E)

Kan iemand me daarmee helpen?Ā 

Hoi @Bas J., welkom op ons forum!
Inhoudelijk kan ik je hier zelf niet zo goed mee helpen maar hier zijn wel een aantal verschillende topics over.

Ā 


Gebruik geen port-based vlans op die switches, dat heeft geen zin.

Gewoon geen vlans op die switches gebruiken en IGMP snooping aan zetten.

En voor als je het nog niet gedaan had, zet de TV ontvangers uit en weer aan.


Dank, beide zaken (forums gelezen en mediaboxen aan en uit) had ik uiteraard al geprobeerd.Ā 
Ik denk dat ik het zelf heb gevonden en opgelost.

De twee AP's zijn eigenlijk routers die ik als AP had geconfigureerd. Waarschijnlijk niet helemaal goed, of niet direct bij de eerste installatie, waardoor er storingen in het netwerk kwamen. Ik heb beide routers gereset en opnieuw (direct als AP) geconfigureerd.
Daarna de mediaboxen langere tijd van de stroom gehaald (een nacht) waardoor evt chachegeheugen gewist was, Router een keer aan en uit, laten opstarten, vervolgens mediaboxen weer ingeschakeld en verbinding laten maken met de router.
Alles werkt nu goed en ik heb vooralsnog geen STB-NMC-400 foutmeldingen meer op de TV's.Ā 

Ā 


De twee AP's zijn eigenlijk routers die ik als AP had geconfigureerd. Waarschijnlijk niet helemaal goed, of niet direct bij de eerste installatie, waardoor er storingen in het netwerk kwamen. Ik heb beide routers gereset en opnieuw (direct als AP) geconfigureerd.

Je had/hebt die "routers" toch wel netjes met hun WAN poorten op een poort van de switches aangesloten en niet met een LAN poort?

Welk merk enĀ type hebben die "routers"?


De twee AP's zijn eigenlijk routers die ik als AP had geconfigureerd. Waarschijnlijk niet helemaal goed, of niet direct bij de eerste installatie, waardoor er storingen in het netwerk kwamen. Ik heb beide routers gereset en opnieuw (direct als AP) geconfigureerd.

Je had/hebt die "routers" toch wel netjes met hun WAN poorten op een poort van de switches aangesloten en niet met een LAN poort?

Welk merk enĀ type hebben die "routers"?

Jazeker; gaat om een TP link archer C2300 en een Netgear AC2000 (WAC124)