Skip to main content

Zo ook maar eens een eigen topic aangemaakt. Eens zien of we het bij ons ook kunnen verhelpen. Onderstaande gekopieerd uit een eerder bericht die ik vandaag nog in een ander topic geplaatst heb.  

 

"Hier ook weer in een keer last van sinds afgelopen zondag.  Spontaan op beide kastjes. Ging weken goed.  KPN onderkend het probleem niet en geeft alleen basis oplossingen die niet helpen. Ik wacht wel weer tot het spontaan over gaat zoals het altijd ging in het verleden. Ondertussen maar eens kijken naar een andere provider."

 

Extra info. Arris 5202 bekabeld aangesloten op een fritzbox 7590. Andere kabels geprobeerd, binnen 5 à 10 minuten weer hetzelfde probleem.  2de kastje aangesloten op een fritz repeater, altijd probleemloos gewerkt. 

Beide kastjes meerdere keren gereset, frisse start uitgevoerd etc.  niets helpt. NTU tijdje stroomloos gehad alsmede alle andere apparatuur. 

Foutmelding komt alleen bij live TV kijken.  Bij terugkijken of opname geen enkel probleem. 

 

Hoi @Jacco76, de foutcode voor tv komt dus af en toe kijken begrijp ik. Beide ontvangers geven dan ook problemen. Je hebt ook al veel geprobeerd, maar daarna komt het nog weer voor? Of heb je het de afgelopen week niet meer gezien? En je was al wel bekend met de pagina voor foutcode verbinding met zender verbroken. En heb je de FRITZ!Box van ons of is het een eigen? Want het probleem zou in aansluiting tussen modem en ontvanger moeten zitten. 


Hallo @Bart_Z ,

Afgelopen periode is dit probleem welgeteld 4 dagen niet aanwezig geweest, sinds dit topic is geopend. Inmiddels alweer 2 dagen hier last van zonder dat er iets is verandert aan de aansluiting. Zojuist nog met een andere kabel geprobeerd en uitwisselen van de ontvangers haalt niets uit.

De FritzBox huur ik van KPN.


Zojuist dus andere kabel geprobeerd tussen modem en ontvanger. Ook een andere poort op het modem getest?


@Bart_Z , ik heb ondertussen alle poorten al eens geprobeerd.

Het probleem heb ik nooit gehad tijdens terugkijken en kijken naar opnames.

 

Vandaag ook de nieuwe HTML software ontvangen en ik heb de hele zooi een half uur van de stroom gehad, NTU, Arris 5202, en de Fritzbox en tevens wederom een nieuwe UTP kabel tussen de Arris en de Fritzbox. Na 5 minuten kreeg ik de foutcode alweer tijdens het pauzeren van een live uitzending, wat overigens de eerste keer was dat dit tijdens het pauzeren gebeurde.


Zojuist ook maar weer eens de Arris 5202 uitgewisseld, de 2de lag al even in de garage omdat ik boven tv kijk via de app en chromecast.

Nieuwe kastje geinstalleerd ook gelijk de nieuwe software ontvangen. Maar helaas binnen 10 minuten radio luisteren weer dezelfde foutcode. Wederom ook een nieuwe kabel geprobeerd, andere dan de eerdere poging, en op een andere poort van de Fritzbox. Ook dit werkte helaas niet.

Het lijkt er echt op dat dit NIETS maar dan ook NIETS met de huisinstallatie van doen heeft, zoals KPN al een hele tijd beweerd.


Wat kan ik nog meer doen, of beter wat kan KPN nog meer doen voor mij en alle andere klanten die hetzelfde probleem hebben? 


@Bart_Z ,

Wat vind je hiervan, zelfde meldingen. Terwijl KPN continu ontkent en beweert dat het geen algemene storing is aan de kant van KPN.

 

 


Wel heel toevallig.

Deze storing is opgelost 

En ik heb de hele ochtend geen foutcode meer gehad. Normaal kwam deze wel elke tien minuten door.

Hoezo ligt het dan aan mijn thuisnetwerk KPN, zoals jullie altijd beweren?

Dit is voor mij wel het bewijs dat KPN de boel niet op de rit heeft en alle problemen maar op de klanten afschuiven. Ik hoop dan ook dat dit eens grondig onderzocht wordt en dat KPN met definitieve oplossingen komt.

Vooralsnog ben ik nu weer tevreden maar ben bang dat het van korte duur zal zijn.


In de meeste gevallen is dit in het eigen netwerk inderdaad. Anders zien we wel meer meldingen, zoals bij deze storing het geval was helaas. Maar ik begrijp nu geen problemen meer. Tot nu toe helemaal niets meer? Want dat is fijn, ervaar je wel weer iets, laat het dan weten, dan kijk ik verder mee. 


Tot nog toe inderdaad geen problemen.Wel heel apart dat het nu weer in een keer is opgelost. Bij mij bewijst het dan nog steeds dat dit aan de kant van KPN ligt.

Zodra het issue weer optreed dan meld ik dit uiteraard weer!


Dit maal zat het in het netwerk. Dat is nu opgelost. Fijn dat het sindsdien nu goed gaat. Hopelijk blijft dat zo. Gebeurt het toch weer hoor ik dat van je.


Hallo @Bart_Z ,

Vandaag hadden we helemaal geen tv, zwart beeld. TV gids kon wel opgeroepen worden maar was leeg, menu en instellingen werken wel.

Nu alles maar opnieuw aan het opstarten inclusief 10 minuten wachten want er moet nieuwe software opgehaald woorden. Ik hoop niet  dat dit een voorbode is voor nog meer issues.

Internet en de tv kijken via de app werkte wel gewoon.


By the way gisteravond eenmalig de foutcode gehad. Is wel veel minder dan voorheen toen het vrijwel elke 10 minuten op trad. Ik ga het weer aan kijken en meld me weer als er weer iets gebeurt.


Ja, ik meet nu ook niet iets bijzonders. Ik kom steeds te laat heb ik het gevoel. Mocht je weer iets ervaren. Zou je dan eens willen bellen met 0800-0402. Je krijgt dan iemand van de TechDesk aan de lijn die even rechtstreeks mee kan kijken ten tijde van de storing.


In de meeste gevallen is dit in het eigen netwerk inderdaad. Anders zien we wel meer meldingen, zoals bij deze storing het geval was helaas. Maar ik begrijp nu geen problemen meer. Tot nu toe helemaal niets meer? Want dat is fijn, ervaar je wel weer iets, laat het dan weten, dan kijk ik verder mee. 

 

@Bart_Z

Wel heel raar om dit bericht als DE oplossing te markeren. Het forum staat vol met meerdere meldingen maar KPN doet er niets mee WANT het is het eigen netwerk. Ik zal je zeggen, dit ligt echt NIET aan mijn eigen netwerk.

Gisteren was het de hele dag weer ellende.

Vandaag weer geen centje pijn.

Dus zeg het maar, hier in huis is er in ieder geval NIETS verandert.

 


Meen je niet, weer ellende. En heb je toen nog met de TechDesk gebeld?


@Bart_Z 

Hierbij weer een update. Hele weekend goed gegaan en vandaag overdag ook met de radio aan. En nu zo ineens tijdens het eten komt de foutmelding weer.


Wederom de spanningsloos gemaakt, zowel de NTU, FritzBox en de TV ontvanger. Allen meer dan 5 minnuten. Alles netjes weer opgestart en de TV ontvanger tevens nog een frisse start gegeven. En jawel binnen 10 minuten wederom de foutmelding.Wordt er ondertussen goed chagrijnig van.

 

Gelukkig komt er morgenochtend een monteur voor de internet snelheidsverhoging dan dit probleem ook maar eens met hem doornemen want ik ben bang dat ie anders voor niets komt.


Oh ja geprobeerd te bellen maar mijn geduld raakt ook hier een keer mee op. Waarom krijgen de klantend ie recht hebben op de TechDesk geen ander telefoonnummer?


Ik ben heel benieuwd naar wat de monteur nog kan achterhalen. Wat betreft een ander nummer, dat hoeft niet. Jouw aansluiting wordt herkend en automatisch doorverbonden naar de TechDesk.


@Bart_Z ,

Betreffende je opmerking met doorverbinden. Dat gebeurt dus niet. Ik bel altijd mobiel en heb geen vast nummer.

De monteur heeft de interne situatie bekeken en heeft bevestigd dat er niets mis is met mijn netwerk. Na telefonisch contact heeft hij geadviseerd om het profiel in de FritzBox opnieuw in te laden middels de wizard. Dit heb ik inmiddels gedaan.

 

Verder ben ik er proefondervindelijk achter gekomen dat de foutmelding ook optreed wanneer je de kabel aan de NT zijde uit het kastje trekt, dus tussen NT en modem.

Jullie geven de hele tijd aan dat het de kabel is tussen het modem en de tv decoder en dat is dus niet waar! 

Dus als er problemen zijn bij het binnenkomend signaal op de NT zou mijn inziens ook de betreffende foutmelding kunnen opkomen. En ik denk dus dat dat het geval zou kunnen zijn als het niets met het opnieuw inladen van het profiel te maken heeft.

Monteur heeft ook bevestigd dat dit issue aan de KPN kant kan liggen bij het binnenkomende signaal. Uiteraard toen de monteur er was had ik geen problemen met de verbinding.


Als dat mobiel abonnement bij ons bekend kom je alsnog bij de Tech Desk uit. 

En ja, als je de kabel uit de NT trekt zal het probleem ook veroorzaakt worden, dan krijgt het modem geen internet meer en kan deze dus niets doorgeven aan het de ontvanger. 


Dit begint uit te draaien op een welles nietes verhaal ben ik bang voor. Ook vwb het bellen, mijn nummer is bekend en toch kom ik NIET bij de tech desk uit.

 

Maar goed WAT gaat KPN doen met alle klachten rondom deze foutcode? Het is een niet op zichzelf staand probleem ……………………..


Dat is wel vreemd, maar dan kan mijn collega je meteen doorverbinden. 

En het zijn wel individuele problemen helaas. Anders zouden we veel meer meldingen moeten zien uit een bepaald gebied. Beste is om echt even met TechDesk te bellen als het probleem weer voorkomt. Dan kan mijn collega alles in een keer met je doornemen. 


@Bart_Z 

Vanmiddag maar eens de tijd genomen, gelukkig, om de TechDesk te bellen. Na een uurtje babbellen en alles meerdere keren doorgenomen te hebben was de conclusie dat het niet aan mijn netwerk kon liggen.

Er zitten veel onverklaarbare verstoringen en packet loses op de glasvezellijn.

Kortom, ticket aangemaakt en de techneuten gaan verder uitpluizen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ben benieuwd wanneer ik iets van KPN te horen krijg.


Hierbij een kleine update.

Gister gebeld door KPN en vanochtend stond de monteur al op de stoep.

HIj heeft de NT vervangen, demping gemeten van de glasvezel naar de POP(?), glas schoongemaakt beide zijde en de patch in de POP vervangen.

Sinds gisteren ging het alweer goed, dus nu maar weer afwachten of dit enig resultaat geeft.

Overigens vertelde de monteur dat hij exactb hetzelfde probleem thuis heeft. En bovenstaande ook allemaal bij hem uitgeprobeerd wat niet mocht baten.

Hij vertelde dat hij de TV in de woonkamer (nieuwe QLED Samsung) heeft uitgewisseld met die van de slaapkamer (oud beestje van 8 jaar oud) en tot nog toe heeft hij geen problemen meer. Ook ik heb hier een vrij nieuwe Samsung QLED staan. Het zal toch niet dat …………………………………….


Het zal toch niet nee, dat hoop ik niet. Wel fijn dat er een monteur kon komen. Zo even bellen is dat net wat sneller geregeld dan via mij. Omdat ik steeds niets bijzonders meet. Ik hoop in ieder geval dat alles nu goed gaat. Als er weer iets is, trek weer aan de bel, dan gaan wij meekijken.


@Bart_Z ,

Hierbij nog ff een kleine update.

Op dit moment ben ik een blije klant. De afgelopen week GEEN enkele issue meer gehad.

Hopelijk blijft dit nu zo en hoef ik dit topic niet meer nieuw leven in te blazen.