Skip to main content

@Bart_Z 
Ik meng me even in het gesprek als het mag. 
Wij hebben namelijk nog steeds het probleem.

Net als bij Jacco76 komt het heel random. Het gaat een aantal dagen goed. En daarna komt het weer om de hoek zetten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het iets met ons eigen netwerk heeft te maken. Als het een kapotte kabel is dan zou een simpele kabel wissel dit oplossen. Ik heb een kabel tester en daarmee meet ik geen enkele problemen. 

En ik lees toch aardig wat mensen die dit probleem hebben.

Is het bijvoorbeeld mogelijk dat de spullen van KPN niet lief samen spelen met andere apparaten op het netwerk? 

 

Admin: eigen vraag voor topic aangemaakt

Hoi @Gerwald van der Bij, welkom op het forum! 
Deze foutmelding hoeft inderdaad niet persé een defecte kabel, ethernetpoort of apparaat te zijn. Eigenlijk is het ook niet meer dan de melding dat de ontvanger geen verbinding meer heeft met je experiabox.
We zien deze vooral vaak voorbij komen wanneer de TV ontvanger verbonden is met een draadloze verbindingsset. Een andere mogelijke oorzaak is dat de TV ontvanger of experiabox in de war geraakt is doordat er zoals je zegt er apparaten onderling niet fijn samen spelen met elkaar. Dit kunnen dingen zijn als eigen routers, sonosnet apparaten of andere netwerkapparaten die zich graag bemoeien met het netwerk.
Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht?

edit: een lamme kabel kan overigens vaak wel zorgen dat het soms wél en soms niet stoort.


Hi @Thomas,

Dank je wel voor het antwoord.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit.
Vanuit Experia Box (port nummers zijn in willekeurige volgorde) (Geen VLans aanwezig):

Port 1: Super Wifi Punt Meterkast
Port 2: TV ontvanger Slaapkamer
Port 3: Meterkast Netgear GS108PE Netwerk Switch 
          Port 1: Slaapkamer 1 (Sonos speaker)
          Port 2: Philips Hue Bridge
          Port 3: Busch Jaeger Slim wonen SysAp
          Port 4: Zolder Netgear GS105 netwerk switch
                   Port 1: Sonos Bookshelf speaker L
                   Port 2: Sonos Bookshelf Speaker R
                   Port 3: Connectie met Netgear switch in meterkast
          Port 5: Super Wifipunt Zolder
          Port 6: Connectie Experia Box
Port 4: TV kast Netgear GS108PE netwerk Switch
          Port 1: Connectie Experia Box
          Port 2: TV ontvanger Woonkamer
          Port 3: Playstation 4
          Port 4: Sonos PlayBase

Verder gaan alle computers/laptops en telefoons over wifi. 

Ik heb Sonos draadloos geprobeerd maar helaas is ons nieuwbouw huis niet zo vriendelijk met wifi vandaar dat ik alles zoveel mogelijk bedraad wil hebben voor de stabiliteit.
Alle andere apparaten gaat prima in het netwerk. Alleen zijn het de TV ontvangers die er niet zo goed mee om kunnen gaan. 

Vanochtend had ik weer de foutcode en moest ik de router resetten (dit keer viel internet er namelijk ook uit). Na de reset heb ik in mijn KPN thuis app opgestart of mijn wifi punten en de modem weer online waren. Tot mijn verbazing staat er dat er een onbekende type modem gevonden is. Als ik kijk voor meer informatie blijkt mijn Philip Hue Bridge de fabrikant te zijn van de onbekende modem.

Verder ben ik heel tevreden met KPN maar het TV kijken en de stabiliteit daarvan met meerdere apparaten op het netwerk is niet als ik het had verwacht. 
Naar mijn idee moet een Sonos Net geen problemen geven. Het geeft namelijk geen problemen op mijn Philips Hue, Playstation, Free@Home systeem, enz. 

Een lamme kabel kan zeker een probleem veroorzaken maar ik heb al mijn stekkers een duur test gegeven door ze heen en weer te wiebelen tijdens de test en het bleef in alle standen en alle stress alles goed doormeten. 

Ik duik er graag samen met jullie in om er achter te komen wat het kan zijn. 


Zoals je wellicht al gezien hebt is er ook een ander issue wat deze foutmelding veroorzaakt. Dat maakt het even wat lastiger dit probleem vast te stellen en op te lossen. Zie ook dit topic:

 

De netgear switches moeten geen problemen geven maar het zou misschien de moeite waard zijn om het eens (een tijdje) zonder Sonosnet te proberen. In het onderstaande topic kun je meer informatie vinden over de problemen die vaak samenhangen met het gebruik van Sonosnet. Dit zou ook deze foutcode kunnen veroorzaken.