Skip to main content

Goedemiddag,

Misschien iemand die hier al over is gestruikeld.. vorige week heb ik de stroom van het huis er even afgehaald en hebben de stb's een reboot gehad. Na deze reboot komt er de (fout)melding in beeld: STB-NMC-400. De config wordt opgehaald en ze starten prima door, maar na 5 sec beeld… foutmelding.

Nou heeft dit bijna een jaar prima gewerkt, alles netjes ingesteld dmv de handleiding van Draytek voor Routed IPTV en ook heb ik nog een keer de Draytek een reset gegeven en de handleiding 3.0 van Draytek erbij gepakt en ingesteld. Nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb het vermoede dat er nieuwe software op de STB's is gekomen waardoor er nu fouten ontstaan… KPN al gebeld, maar die hebben geen release notes of iets voor de updates/upgrades welke zijn uitgekomen en er wordt verwezen naar de 5 euro extra per maand voor support omdat het een eigen modem is. 

 

Iemand op het forum welke nog een frisse blik hierop kan werpen?

 

Aansluitingen: NTU → Draytek Vigor 2862 → GS108E → GS105E → STB

IGMP snooping aan, geen VLANS ingesteld op de switches voor IPTV, dat regelt de Draytek op WAN5.

Internet gaat prima, 450/500.

 

Gr,

Tim

Hi @Timmehh, lastig dat je ineens met deze foutmelding te maken hebt. Goed dat je een seintje geeft!

Ik weet niet in hoeverre ik je zelf kan helpen, want ik lees dat je eigen apparatuur gebruikt, niet de Experia Box. Ik doe natuurlijk graag een poging. De foutmelding STB-NMC-400 geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is, we hebben er een speciale pagina met stappen die je kunt volgen. Misschien dat je daarmee verder komt. Ik hoor graag hoe het is afgelopen, laat het ook gerust weten als je een andere oplossing gevonden hebt. Mogelijk zijn andere bezoekers er ook weer mee geholpen :)