Skip to main content

Hoi ik heb weer dat probleem met die foutcode stb-nmc-400 op TV. Heb vorige week ook al contact gehad heb mijn box omgeruild met boven nu is het probleem er weer dit is al weer de Tweede keer in 1 week dus het is niet opgelost 

Gr Theo 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@Theeke 1958 

Vaak is een DVS de boosdoener.

Een DVS verbruikt ook veel energie (volksmond stroom).

Gebruikt u een DVS?

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Misschien is dit iets voor u.

Deze nieuwe KPN tv decoder, 7022, werkt perfect via WIFI.


Hoe is die TV ontvanger aangesloten, rechtstreeks op de Experia/KPN Box of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

Wat voor een apparatuur anders dan computers, tablets en telefoons heb je allemaal in jouw netwerk hangen.

Speciale aandacht daarbij voor wifi toegangspunten en omvormers van zonnepanelen.


Hij is rechtstreeks op Experia box van kpn ik heb zonnepanelen en laptop en mobiel heb daar nooit geen problemen mee gehad dus lijkt mij sterk dat het daar aan licht werkte altijd perfect 


Wat is het merk van de omvormer van die zonnepanelen?


omvormer GW3000-XS die heb ik al 2 jaar heb nog nooit in di tijd problemen gehad met die foutmelding van kpn

gr theeke


Dat is inderdaad een merk waar geen problemen mee optreden. Was de omvormer van SMA geweest dan zou dat anders kunnen zijn.


Hi @Theeke 1958! Fijn dat de ontvanger omgeruild is, minder fijn dat de foutmelding nog steeds in beeld komt. 

Heb je al eens een andere internetkabel tussen je ontvanger en je modem getest? Zo ja, merk je dan verbetering, of helemaal niets? 

Ook ben ik benieuwd of dit op willekeurige momenten gebeurt, of als er bijvoorbeeld veel mensen thuis (aan het internetten) zijn. Heb je een koper of glasvezelverbinding? Dan kunnen we het onder de loep nemen. 🙂


nou internet kabel ligt het niet heb ik al eens vernieuwd daar ligt het niet aan ik ben de enige die s,avonds op internet zit en glasvezel hebben wij nog niet van kpn  ben al twee jaar bij kpn nog nooit last gehad en het komt op wilkeurige momenten 

gr theeke

 

 


Hmmm, zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen? Met name de adresgegevens zijn belangrijk. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten, wellicht dat daar wat in te vinden valt. 


heb hem ingevuld hoop dat het voldoende is

gr theeke


Ja helemaal goed zo, bedankt! 

Even om samen te vatten:

  • Ik heb de snelheid doorgemeten en die is ruim voldoende (200 Mbit/s) dus daar kan het niet aan liggen
  • De ontvanger is hiervoor al eens omgeruild met die van boven, dus aan de ontvanger ligt het ook niet
  • Jij bent de enige die s’avonds op internet zit dus er zitten ook geen downloads van anderen in de weg

Gezien het alleen beneden gebeurt vermoed ik toch dat het met de verbinding daar te maken heeft. Zou je de internetkabel die naar de ontvanger beneden loopt eens op een andere poort in je modem aan willen sluiten? Mocht de foutmelding daarna nog steeds komen, dan wil ik je toch vragen om een andere internetkabel te testen, puur om uit te sluiten dat deze geen problemen geeft. Mocht je geen internetkabels in huis hebben, laat het weten! 


Zie hier.

Ik denk dat dit een goede oplossing is.

Is geheel nieuw bij KPN en werkt perfect via WIFI.

 

Geen DVS meer nodig.

En een DVS verbruikt ook erg veel energie (volksmond stroom).


Zie hier.

Ik denk dat dit een goede oplossing is.

Is geheel nieuw bij KPN en werkt perfect via WIFI.

Lees je dan eerst goed in en bepaal de pro's en con's want een weg terug is er niet.


Heb de andere poort gepakt in de modum ben benieuwd

Gr theeke 


Hoe gaat het nu met de andere poort @Theeke 1958? Geen foutcodes meer gehad? 🤞


Hoi tot nu nog niet maar we wachten nog even af 

Groetjes theeke 


Hoi zo juist weer het probleem gehad de verbinding tussen tv en modem is verbroken dus licht niet aan de poort die ik omgezet heb had ook geen Wifi meer even modum uitgezet en hij deed het weer de tv en ook weer Wifi iets klopt er niet en het licht ook niet aan de kabels

Gr theeke 

 

 


Hoe lang is de ethernet kabel tussen modem en tv decoder?


Heb al 2 jaar Kpn nog nooit problemen gehad en de kabel was net zo lang  dus daar licht het niet aan kabel is 2.5 meter


ja, 2.5 meter kan nooit een issue zijn normaal gesproken.


Heb al 2 jaar Kpn nog nooit problemen gehad en de kabel was net zo lang  dus daar licht het niet aan kabel is 2.5 meter

 

Kabel mag zelfs probleemloos 100 meter zijn, dat kan nooit een probleem zijn.

De standaard Ethernet kabel mag zelfs 305 meter zijn.

 

Wat wel kan, dat er knikken in de kabel zitten.

En dat gaat dan na verloop van tijd problemen geven.

Probeer eens een nieuwe UTP (CAT5E) kabel.


nee er zitten knikken in de kabel liggen al 2 jaar zo sinds ik kpn heb

gr theeke


nee er zitten knikken in de kabel liggen al 2 jaar zo sinds ik kpn heb

gr theeke

 

Dat het er 2 jaar ligt, zegt helaas niets.

Scherpe bochten of zo in de kabel?

Probeer voor de zekerheid een andere UTP (CAT5E) kabel.


Nou hij licht gewoon recht naar de muur zonder bochten of wat kan nog kijken naar UTP kabel maar daar heb ik mijn twijfels maar kan kijken

Gr theeke 


@Theeke 1958 

 

Proberen kan natuurlijk altijd, dan kan je dit uitsluiten of probleem is opgelost.

 

Heb je koper of glasvezel?

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Kan i.v.m. drukte een paar dagen duren.