Skip to main content

Hoi ik heb weer dat probleem met die foutcode stb-nmc-400 op TV. Heb vorige week ook al contact gehad heb mijn box omgeruild met boven nu is het probleem er weer dit is al weer de Tweede keer in 1 week dus het is niet opgelost 

Gr Theo 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Heb je de mogelijkheid een laptop in te takken op de kabel? dus de decoder eraf en de laptop erop, en dan een speedtest te doen, evt gedurende langere tijd?

je zou ook een paar uur continue meting kunnen doen met bijvoorbeeld pingplotter. 

De ip nummers even weghalen en dan het grafiekje delen.


Bij een STB-NMC-400 melding denk ook ik in eerste instantie niet aan een probleem met de netwerkkabel. Veel eerder wordt dit issue veroorzaakt door een probleem met het verbinden met de IGMP proxy server of dat de IGMP proxy server een probleem heeft met het verbinden met de servers van het TV platform van KPN.

Klopt het dat je die foutmelding alleen krijgt als je live televisie kijkt en niet na pauzeren, bij terugkijken of naar opnames kijken?

Hoe vaak krijg je die melding?

Welke Experia/KPN Box heb je?


Hoi dit probleem hebben ze al na gekeken ik heb de Xperia box 10A nou hoor ik dat er weer nieuwe boxen zijn dan wil ik graag een nieuwe bestellen 

Gr theeke 


Hmmm, zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen? Met name de adresgegevens zijn belangrijk. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten, wellicht dat daar wat in te vinden valt. 


Hier vonden ze niks in maar dan zou ik een box krijgen

Groetjes Theo 


Ik heb nog eens gekeken ik heb KPN Box 12 merk Sagemcom


Dan heb je het niewste modem @Theeke 1958. 🙂

Klopt het dat je die foutmelding alleen krijgt als je live televisie kijkt en niet na pauzeren, bij terugkijken of naar opnames kijken?

Hoe vaak krijg je die melding?

Welke Experia/KPN Box heb je?

Zou je hier ook antwoord op willen geven? Ik ben hier ook benieuwd naar. 

Ook om dit nog duidelijk te krijgen: 

Je had eerder de ontvangers van plek gewisseld, op de plek waar de andere tv-ontvanger staat heb je deze problemen helemaal niet? 


Hoi ik krijg de fout melding bij live tv kijken niet bij opnemen of terug kijken de melding krijg soms 2 A 3 per week heb de ontvangers ook verwisseld van boven naar beneden en hij doet het ook die melding geven heb KPN Box 12 Sagemcom 

Gr


Het forum profiel heb ik 2 weken geleden al eens ingevuld daar kwam niks uit helaas dus ik denk aan de modem ligt

Gr

 

 


heb de ontvangers ook verwisseld van boven naar beneden en hij doet het ook die melding geven

Betekent dit dat het alleen beneden blijft, de foutmelding? Of dat je hem boven ook te zien krijgt? 


Alleen beneden we kijken alleen boven voor dat ik ga slapen en daar heb ik het nog niet gezien 


Hmmm, als ik de algemene verbinding doormeet dan zie ik dat die dagelijks één keer wegvalt. Dat betekend dat je modem dan geen verbinding heeft met ons netwerk. Herstart je het modem zelf elke dag, of gaat deze s’avonds van de stroom af bijvoorbeeld? 

Mocht je dit niet zelf doen, dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 op het moment dat de verbinding wegvalt. Spreek in dat je een storing hebt en dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn. Die kan dan alles snel met je doorlopen en hopelijk is er dan snel een oplossing in zicht. Telefonisch gaat dat het beste, want via het forum zijn we er niet 24/7. Telefonisch voor storingen wel. 

Mocht je telefonisch de oplossing hebben, laat je dan hier weten wat het was? Ik ben benieuwd! 


Oke ik laat het weten zo gauw we het probleem weer hebben we herstarten de modem niet zelf op en hij gaat ook niet van stroom af s,avonds gr theeke 

 

 

 


Zo juist weer de melding 20 sec gehad maar als ik ga bellen springt hij weer terug op beeld gr theeke 

 

 


Je kunt hier toch het beste voor bellen wanneer dit weer gebeurt. Als ik nu alles doormeet zegt mijn systeem namelijk dat de verbinding vandaag niet is weggevallen en dat er dus geen problemen zijn. Als je belt wanneer de verbinding wegvalt of kort geleden weg is gevallen, dan ziet het systeem dit wel en kan mijn collega dit met je doornemen. 🙂 

Vergeet niet om te zeggen dat internet ook wegvalt, dat is belangrijk om te noemen. Hopelijk lukt het zo! 


Oke ga ik doen Bedankt

Gr theeke 


Hoi heb een nieuwe modem gekregen nu krijg ik al voor de derde keer die foute code dus ligt niet aan de modem 

Gr theeke