Skip to main content

ik heb hetzelfde probleem met TP-Link draadloze verbindingsset (3 TV's). Nooit issues gehad met de oude Software ITV.

Het aparte vind ik als ik alle zo lees hier dat er met de oude Software nooit problemen waren mbt deze melding en sinds de Update eind 2020  is gekomen de problemen blijven...bekabeld is niet te doen, te lange afstand en veel te veel gekruip en geboor.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dan is er waarschijnlijk iets op het electriciteitsnetwerk gekomen wat storing geeft.  Data versturen via een stroomkabel is gewoon niet zoals het hoort.  

 

Admin: meeverplaatst


terwijl KPN al jaren die Devolo’s aanbied (weet niet of nu nog zo is). Ik snap wel dat bekabeld altijd beter is maar ook mensen die bekabeld ITV kijken krijgen ook dezelfde melding lees ik hier op het Forum.

Hoe verklaar je dan dat ik maanden nooit die melding heb gezien en alles op dezelfde manier is aangesloten? En sinds de Software Update dit pas voor het eerst naar voren kwam? Ik zal eens een lange UTP kabel zo pakken en die tijdelijk aansluiten door de kamer van maar even gelegd en kijk of de melding ook komt of niet.

 

Admin: meeverplaatst


Hoi @ruvdmeulen . Helaas zien we veel vaker dat het maanden, zelfs jarenlang goed gaat maar vervolgens toch storingen. De stabiliteit van het elektriciteitsnetwerk in jouw huis voor data overdracht, is afhankelijk van wat er allemaal stroom vanaf haalt. Een  nieuw lampje kan de boel al overhoop gooien.  Hoe is het afgelopen met die kabel?


 Hi Erwin,

 

met kabel zelfde melding gisteravond, beeld wordt zwart, zappen naar andere zender lukt niet meer, enige wat helpt is stroom eraf en opnieuw opstarten ITV ontvanger. 

Ik heb zelf bij KPN gewerkt en ben al jaren klant glasvezel (Sinds 2008), ik kan in alle eerlijkehid zeggen dat ik deze melding nooit heb gehad sinds de Update van de Software is gedaan door KPN vorig jaar.

Zelfs met dezelfde 600 mbps homeplugs van TP-Link nooit problemen gehad tot vorig jaar na de Software Update

Enige wat hier anders is dat ik nu een V12 modem heb ipv Experiabox V10. (dit ivm een half jaar uitstapje naar andere provider waar ik weer weg mocht door TV problemen daar, ik ben toen weggegaan ivm 4 maanden problemen met KPN ITV na de Update). 1 juli 2021 ben ik weer bij KPN glasvezel. Internet en Telefonie werkt verder prima

 

Omdat het bekabeld ook optreed heb ik sterk het vermoeden dat er ergens een Bug in de Software zit. Ik snap dat KPN ook wil evolueren en mee gaat met Updates , bij mij is het er niet beter op geworden in ieder geval, de oude situatie voor de update was perfect.  Reset of Fabrieksreset lost het issue niet op,. ik zie in dit draadje van 9 mnd geleden dat het al langer speelt. 

 

 

 


Wat voor een apparatuur (merk en type) is er, naast computers, tablets en telefoons, op de V12 aangesloten?

Denk hierbij aan accesspoints, NASsen, printers, zonnepanelen, etc.


Wat voor een apparatuur (merk en type) is er, naast computers, tablets en telefoons, op de V12 aangesloten?

Denk hierbij aan accesspoints, NASsen, printers, zonnepanelen, etc.

Een V12 bestaat niet, wèl een BOX12:relaxed:


@ruvdmeulen Kun je de vraag van wjb beantwoorden? Op die manier krijgen we een beter beeld van je netwerk. Soms merken we dat dat kan storen.


alleen TP-Link Deco aangesloten 1 torentje bekabeld, verder niets. heb deze er ook tussenuit gehaald uitgehaald KPN12 modem om te kijken of verschil maakt., echter zelfde melding ITV. Momenteel heb ik 2 ITV ontvangers bekabeld aangesloten (woonkamer en keuken), op beiden krijg ik de melding te zien.

Wel lijkt het vaker op te treden als beide ITV ontvangers tegelijk aanstaan, maar met glasvezel zou dit geen probleem mogen zijn lijkt me. Als je naar een andere zender zapt en weer terug dan is de melding (tijdelijk) weer weg. Andere kabels proberen of ITV decoders wisselen heeft helaas geen resultaat gehad.


Hallo @ruvdmeulen , heb je de glaskast ook al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehaald en daarna de modem/router gereset?


Goedemorgen JanD. Jazeker gedaan. Je kunt veel (fabrieks)resetten en dan werkt het ook wel weer maar het probleem komt altijd terug vroeg of laat...heb ook al eens de FTU laten vervangen. Het rare is dat het probleem pas voor eerst is gekomen na de Software Update vorig jaar ITV. Daarvoor nooit de melding gehad.


@ruvdmeulen Wat die foutcode betreft heb je gelijk. Die is er ook pas sinds die update. Deze foutcode had eerst een veel duidelijkere omschrijving. Dan kwam er in beeld te staan dat er ergens verbindingsproblemen in je netwerk waren en dat je even naar een andere zender moest switchen. Dat is nu deze melding en het lijkt ook wat meer issues te omvatten. 

nog even resumé:  Je krijgt de foutmelding ook als je de ontvangers rechtstreeks op de box12 hebt aangesloten? Ja toch? Er zit dan geen switch o.i.d. meer tussen maar rechtstreeks in die gele netwerkpoorten? Dit moet ik even zeker weten. 

 


Klopt Erwin, zit niks tussen, rechtstreeks op poorten.


Ik heb een aantal testjes gedraaid. En eentje daarvan heeft  jouw experiabox gereset. Excuus daarvoor, want dat had ik eigenlijk eerst willen vragen. :-(

Zou je het de komende tijd eens kunnen monitoren? Als die storing weer terugkomt wil ik dat graag weten. 


Hi Erwin, geen probleem hoor 🙂 Ik moest 13.30 uur beginnen met thuiswerken en ik zag rond 13.15 uur 2x achter elkaar een internetverstoring, ik wis natuurlijk niet dat jij dat op afstand was en ging jullie helpdesk bellen. Tot nu toe blijft de STC melding weg bij ITV na je handeling. Weet natuurlijk niet of het terugkomt maar tot nu toe gaat het nog goed.

Wel is er een monteur telefonisch door je collega ingepland voor vanmiddag, hij gaf aan wel signalen te zien met een niet helemaal stabiel signaal. Ik heb voorgesteld om de afspraak te annuleren daar tot nu toe de melding wegblijft maar hij gaf aan dat het beter is toch de Monteur te laten komen vanmiddag om alle signaalwaardes door te meten. Mocht de melding wel terugkomen dan laat ik het hier weten.


@ruvdmeulen Hoe is dit afgelopen?


 Hi Erwin, we hebben de draadloze verbindingsset eruit gehaald en een Netgear Switch geplaatst. Bekabeld. Tot nu toe geen klachten meer gehad. De oude Software trok ITV het draadloos, met de huidige Software minder. Maar lijkt mooi opgelost zo.


Goed om te lezen! Als er toch weer gekke dingen gebeuren, weet je mij te vinden.