Skip to main content

Ik heb ditzelfde probleem met kan. 1409 Studio 040 op beide tv ontvangers (een bekabeld en een via draadloos). Spontaan, sinds een paar dagen. Schakelt over naar de zender, maar ik krijg dan de mededeling dat er een soort terugkijkbuffer van ruim 3000 minuten is, en er vervolgens geen beeld komt en deze foutcode. Ik heb op beide ontvangers de software opnieuw geïnstalleerd, maar dat lost niets op. Vorige maand ook al spontaanstoring op kan. 9 Veronica. Dat ging over haperend beeld en geluid, wat na een paar keer heen en weer zappen werkte. Opnieuw software geïnstalleerd en klacht was opgelost. En vorige maand een aantal programma's opgenomen die keurig in de lijst met opgenomen programma's staan, maar die niet teruggevonden konden worden. Die klachten had ik overigens steeds op beide ontvangers. Het is elke keer wel wat. Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn, maar “vroeger” was het allemaal prima, en nu om de haverklap dit soort ergernis. KPN moet eens ophouden door steeds maar weer in eerste instantie de fout bij de kijker neer te leggen, en alle aansluitingen te moeten controleren. Beetje raar advies, als je nergens aan bent gekomen, en de klachten spontaan ontstaan. Het gros van de klachten wordt volgens mij veroorzaakt door KPN zelf “achter de schermen”.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Er is sinds woensdagochtend 06:00 uur een storing bij de distributeur Red Bee Media. Inmiddels zijn veel omroepen weer online (NLziet ging even voor in het herstel), maar nog niet allemaal.

Zie ook Mediamagazine: Storing Red Bee media zet veel lokale omroepen op zwart.

Mogelijk kun je kijken via de website van je lokale omroep. Die hebben vrijwel allemaal de streams van hun tv- en radiokanaal op hun eigen site(s).


Kun je inmiddels alweer naar kanaal 1409 kijken @Nick K.


@ Jeroen-dB

Ja, dat was dezelfde dag na mijn post ineens opgelost. Toeval? In het algemeen zou ik best wel durven stellen dat, gezien de hoeveelheid aan identieke problemen/klachten door het hele land, KPN kennelijk gewoon niet in staat is om een stabiele configuratie aan te bieden. Om de haverklap is er wel weer wat. Altijd weer diezelfde oplossing aanbieden: Start de hele boel maar opnieuw op en kijk maar of het (weer) werkt. (“En als dat niet helpt weten wij het ook niet”. Ja, zo lust ik er ook nog wel een) Dat moet niet hoeven. Ik denk dat mensen over het algemeen niet lopen te klooien met de verbindingen en dus niet in het gros van de gevallen zelf de veroorzaker zijn. En dan ook nog die jaarlijkse stijging van de abonnementstarieven elk jaar. Meer betalen voor meer trubbels.

Nog zo'n leuke: Ik heb onlangs de ontvangers op ecostand gezet. Verbruik gaat dan van 5 naar 0.5 watt in standby. In de “normale”standby krijg je nooit mededelingen, en nu ineens de mededeling dat je stroom bespaart in de eco-stand. Maar dan moet je hem wel eerst in de ecostand zetten!!!


Ja, dat was dezelfde dag na mijn post ineens opgelost. Toeval? In het algemeen zou ik best wel durven stellen dat, gezien de hoeveelheid aan identieke problemen/klachten door het hele land, KPN kennelijk gewoon niet in staat is om een stabiele configuratie aan te bieden. 

@Nick K. 

De storing bij lokale tv kanalen lag (deze keer) NIET bij KPN. Maar bij distributeur Red Bee Media. Bij tv dienst NLziet waren daardoor zelfs ALLE tv kanalen bijna 3 dagen uitgevallen.
Dus om nu weer zo naar KPN te wijzen is deze keer (...) niet terecht!

Dit meldde ik al en daar wals je zo overheen!

 

Nog zo'n leuke: Ik heb onlangs de ontvangers op ecostand gezet. Verbruik gaat dan van 5 naar 0.5 watt in standby. In de “normale”standby krijg je nooit mededelingen, en nu ineens de mededeling dat je stroom bespaart in de eco-stand. Maar dan moet je hem wel eerst in de ecostand zetten!!!

Euh, wat is hier raar aan? Je bespaart in eco stand en niet in de hoge stand-by. 
Overigens gebruiken de losse decoders van Ziggo, Next en zeker XL, tijdens verbruik meer dan die van kpn. De Next ca. 7,5 watt en de XL zelfs 59 watt!!


@PeterG 

Ja, jouw bericht las ik later pas, excuses daarvoor zijn op zijn plaats.

En die ecostand: Het rare is dat je zo'n melding pas krijgt als-ie al in de ecostand staat, dus een beetje overbodig. Je zou die melding/tip eerder verwachten in de hoge stand-by.

Vr Groet.

 


Ja, jouw bericht las ik later pas, excuses daarvoor zijn op zijn plaats.

Aanvaard.

En die ecostand: Het rare is dat je zo'n melding pas krijgt als-ie al in de ecostand staat, dus een beetje overbodig. Je zou die melding/tip eerder verwachten in de hoge stand-by.

Oh, op die fiets. Je zou dan iets als '’u had x Wh kunnen besparen de afgelopen x uren'’ willen zien bij '’hoog'’ stand-by.


👍