Skip to main content

Ik heb thuis in totaal 3 DVS kastjes. 1 als “moeder”, en 2 tbv draadloze TV in combinatie met VIP5202.

wat ik ook doe, ik krijg de TV’s niet probleemloos (lees zonder stb-m’n-400).

Van KPN verwacht ik inmiddels geen enkele hulp meer, de enige tip die ze mij gegeven hebben is het aanleggen van een UTP kabel zodat ik mijn TV’s bedraad kan aansluiten. En dit terwijl ik netjes de spelregels van KPN aanhoud.

Voordat ik overstap naar een andere provider ben ik benieuwd of iemand de “gouden tip” heeft.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 @Peter203 Het stroomnetwerk wil wel eens storen. Heb je al eens getest door de ontvanger met een kabel aan te sluiten? Krijg je de foutcode dan nog steeds? Zo kun je uitsluiten of de DVS de veroorzaker is van het probleem. Daar ben ik wel benieuwd naar. Blijft het probleem dan, dan is er meer aan de hand en moeten we verder zoeken. 


Bart,

ik heb met KPN aan de telefoon alles al geprobeerd, inclusief het aansluiten van de VIP5202 via UTP.

issue ligt in de sterkte van het draadloze signaal.

KPN geeft aan dat er geen signaal garantie kan worden gegeven als er andere draadloze netwerken in huis zijn. In mijn geval EUFY, Apple en HUE.
Op mijn reactie dat ik mij geen huis kan voorstellen waar slechts 1 netwerk actief is heb ik geen zinnige reactie gekregen.

kort: DVS is een product dat alleen goed werkt als er NIETS anders in de buurt is.

Weer een (KPN) les geleerd! De klant moet de problemen zelf maar oplossen. Service van KPN stopt na afsluiten van een contract en verkopen van producten.


Dat laatste is zeker niet het geval. Providers garanderen een goede verbinding tot en met het modem. Daarna wordt het klantdomein en mag je er mee doen wat je wil. Net als bij het electriciteitsnetwerk.  De leverancier garandeert stroom tot aan de meter maar je hoeft ze niet te bellen als een stopcontact het niet doet. Data verstuur je via een utp kabel en niet via een stroomkabel.  De Devolo's kunnen goed werken maar zijn zeer gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Overigens moet een ontvanger aangesloten met een kabel goed werken en die garantie heb je ook.


Dus als ik het goed begrijp werkt het wel als de tv-ontvangers met een kabel zijn aangesloten want je geeft aan dat het aan de sterkte van de DVS ligt. Heb je hier al eens iets mee gedaan? Gereset? Opnieuw gekoppeld? Voorzien van een update? 


Een DVS update is wat ik nog NIET gedaan heb. In de update lees ik dat een Windows laptop nodig is, dus ik kan geen MacBook gebruiken ?


Ik vermoed van niet, Mac heeft ook geen ethernetpoort.