Skip to main content

Hallo, heb sinds 1 week KPN glasvezel 1Gb. Hiervoor Ziggo.

Nieuw glasvezel aansluitpunt, KPN box 12 modem/router en Arris VIP5202 ontvanger.

Internet en bellen werkt probleemloos echter TV ontvangst is problematisch. Telkens melding: stb-nmc-400.  Stappenplan volgens de online hulp diverse malen gevolg, zonder succes. De Arris is rechtstreeks via cat5e aangesloten op het modem. Andere kabel maakt geen verschil.

No fun!

 

ik heb hetzelfde probleem.   Het gaat even goed en dan weer code sub-nmc-400. 

Er zijn twee Arris kastjes en het probleem is maar bij 1 kastje.    

Kabel was rechtstreeks op het modem aangesloten,  kabel wisselen helpt niet.   Hangt nu aan een Cat7 kabel met een  NETGEAR GS305EP PoE Switch er tussen.   Maakt allemaal niets uit TV kijken is er niet meer bij via het Arris kastje.    Hiervoor ook al de fabrieksinstellingen op de Arris teruggezet.  Modem opnieuw opgestart,  Glasvezel opnieuw opgestart etc. etc.

Wifi werkt goed

Bedraad muziekstreamen HD gaat goed

TV kijken via het andere Arris kastje gaat ook goed.

Zou het nog de moeite lonen om het Arris kastje te wisselen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@RobertBrand u zou inderdaad de 2 kastje met elkaar kunnen ruilen. Verhuist dan het probleem met het kastje mee?


ik ga het testen,  is de laatste optie wat ik binnen mijn eigen netwerk nog kan doen.

Kan wel via de app op de TV kijken,  maar kan niet uitstaan dat het niet werkt via het Arris kastje

 


Hi @RobertBrand! Ik heb je voor de overzichtelijkheid een eigen topic gegeven. Ook omdat het probleem anders lijkt te zijn dan het topic waarin je gereageerd hebt.

Wel lees ik daar gelukkig dat je nu alles werkend hebt. Wil je hier nog een update doen als dat een paar dagen goed blijft gaan? En wat je precies gedaan hebt om het op te lossen?


Inmiddels is de kwaliteit op beide Arris kastjes niet zo goed.   De 400 code komt nu iets minder voor. maar het zappen van zenders gaat niet erg smooth.  beeld is eerst bevroren dan duurt het een paar seconden voordat er bewegend beeld is.   erg irritant.  Terwijl het altijd goed heeft gewerkt. 


Het zou aan de kabel kunnen liggen. Cat 7 levert soms storing op bij de KPN Box. Het beste is een cat 5e of cat 6 kabel.

De switch staat op default instellingen? U heeft daar nooit iets op aangepast? Heeft u het ook al eens zonder switch geprobeerd? 


Ik neem aan dat IGMP snooping aan staat op die Netgear, klopt dat?


Het zou aan de kabel kunnen liggen. Cat 7 levert soms storing op bij de KPN Box. Het beste is een cat 5e of cat 6 kabel.

En dat ligt dat veelal aan de cat7 connectoren die anders/dikker lijken.

Wat is de lengte van de kabel? We zien vaker issues met de verbinding omdat de kpn routers moeite lijken te hebben met de lange kabel. Het helpt dan om de switch juist met een korte kabel aan  de router te zetten, en de rest van d afstand te overbruggen met de cat7/6/5e kabel. even proberen kan geen kwaad.


Aan het andere kastje hangt een Cat5 kabel direct op de router V12 van KPN.

Maakt allemaal geen pepernoot uit.  

Ik had al eerder een andere kabel cat 6 geprobeerd.  direct op de router via switch,   alle andere kabels eruit getrokken dus Router > KPN arris kastje  ook drama

 

Kijken er trouwens geen KPN mensen mee op het forum?

 


Ik had al eerder een andere kabel cat 6 geprobeerd.  direct op de router via switch,   alle andere kabels eruit getrokken dus Router > KPN arris kastje  ook drama

Heeft u het ook eens zonder switch geprobeerd? Zijn er nog apparaten via WiFi aangesloten? Heeft u zonnepanelen? 


Jazeker alleen een kabel van de V12 naar het TV kastje  alle andere kabels eruit.   Wifi op de V12 staat uitgeschakeld. Geen zonnepanelen

 


Ik neem aan dat IGMP snooping aan staat op die Netgear, klopt dat?

Dat klopt


@RobertBrand het is dus nu zo dat beide ontvangers langzaam reageren, terwijl eerder 1 ontvanger het goed deed?

En als je de situatie weer herstelt zoals het eerst was, komen dan de STB-NMC-400 problemen terug?

Ook zie ik dat in alle gevallen een switch nog steeds aanwezig is, klopt dit? Maakt het voor de kwaliteit nog uit of je tijdelijk alle switches uit het netwerk haalt?


Switch is na de problemen aangeschaft.  ook zonder switch is het zappen dramatisch.   De tweede ontvanger gebruikt mijn vrouw voornamelijk,   zij vertelde dat deze ook al langer hapert .

 

 

 


@RobertBrand hoe lang duurt het als je van zender wisselt? En is de vertraging hetzelfde als je een getal intoetst om direct naar een zender toe te gaan?

Wil je als laatste nog bevestigen dat na een reset van je modem en reset van je tv-ontvanger de vertraging hetzelfde blijft? 

Als dat het geval is maak ik een ticket voor je aan en laat ik de technische dienst ernaar kijken.


Bedankt voor de reactie Bram,  ik ga doen wat je schrijft,  ben alleen nu met vakantie.  zal volgende week worden. 


@RobertBrand in dat geval ten eerste een fijne vakantie! 😊 Ik ga er vanuit dat het met de resets wordt opgelost. Daarom zal ik mijn vorige reactie als antwoord markeren.

Mocht dat niet zo zijn, laat het dan na je vakantie hier weten. Dan heropen ik het topic gelijk en hoef je geen nieuw topic aan te maken of opnieuw op een moderator te wachten. 


Heeft even tijd tussen gezeten,  ik heb de boel nogmaals gereset zoals hierboven beschreven.  de boel leek direct na de reset goed te werken.  op beide ontvangers. maar een dag later is het toch weer hetzelfde.   zenders blijven bij zappen tussen ca. 2-8 seconden hangen met bevroren beeld, op beide ontvangers en verschillende plekken.  

Aansluiting 1: Router KPN > Unifi UAP-AC-Pro > KPN TV kastje

Aansluiting 2: Router KPN >  Netgear GS305EP PoE switch >  UAP-AC-Pro > KPN TV kastje

Directe kabel vanaf de KPN Router naar TV kastje maakte niets uit.  

 


Begrijp ik goed dat de TV ontvanger op de UAC-AC-Pro's aangesloten zijn?

Ondersteunen de UAC-AC-Pro's wel IGMP snooping en staat deze dan ook aan op die UAC-AC-PRO's?

Staat loop detection aan op de Netgear?

 


klopt gaat al jaren goed.   op de UAC-AC-Pro staat IGMP stopping aan.    op de netgear niet.  net aangezet en testje gedaan.   deze loopt nu goed met zappen op tv kastje 2.   benieuwd of het zo blijft

 


klopt gaat al jaren goed.   op de UAC-AC-Pro staat IGMP stopping aan.    op de netgear niet.  net aangezet en testje gedaan.   deze loopt nu goed met zappen op tv kastje 2.   benieuwd of het zo blijft

Apart want in dit bericht van vier weken terug geef je aan dat je IGMP snooping wel aan had staan op die Netgear.


kennelijk niet opgeslagen?   net nog een keer check gedaan maar staat nu aan.

wordt vervolgd.  de NETGEAR is overigens na het gedoe van haperen er tussen gezet.


weekje verder,  geen verandering.  ene keer zapt het aardig,  dan weer veel hangen.  op beide TV kastjes.  Zal het bij Ziggo net zo beroerd zappen vraag ik me wel eens af.