Skip to main content

Hier hetzelfde. Sinds de laatste update is het een ramp. Ga de service desk maar eens bellen. Ten tijde van xs4all werkte dat…..

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Anton-J., welkom op ons forum.

Niet fijn dat je veel last hebt sinds de laatste update. Foutcode STB-NMC-400 betekent dat de verbinding met de zender verbroken is. Het heeft vaak met de verbinding tussen je tv-ontvanger en het modem te maken. Als deze niet optimaal is doordat er bijvoorbeeld andere apparatuur tussen zit, of een draadloze verbindingsset die geen goede verbinding heeft, dan kan je deze foutmelding te zien krijgen. Ik hoop dat je er met hulp van de klantenservice uit gekomen bent. Als ik je ermee kan helpen of als je vragen hebt, laat het gerust weten.


Niet fijn dat je veel last hebt sinds de laatste update. Foutcode STB-NMC-400 betekent dat de verbinding met de zender verbroken is. Het heeft vaak met de verbinding tussen je tv-ontvanger en het modem te maken.

Ik hoop dat KPN eindelijk ook eens naar zichzelf gaat kijken en niet alleen de oorzaak altijd maar weer bij de abonnee neerlegt.

Hoe verklaart KPN dat het STB-NMC-400 probleem een explosieve groei heeft laten zien sinds de introductie van het nieuwe menu. Nog nooit heb ik een uitspraak van KPN gezien die deze correlatie in beschouwing neemt.

Er zijn vele klanten die jaren geen enkel probleem hebben ervaren en nu ineens doodgegooid worden met die melding. Dat heeft echt niet alleen met de verbinding tussen TV ontvanger en Experia Box te maken, daar moet (ook) een andere oorzaak aan ten grondslag liggen.

Weet KPN bijvoorbeeld dat er abonnees zijn die dit probleem ervaren zodra ze een netwerkprinter aanzetten die via wifi met het netwerk verbonden is?

Weet KPN bijvoorbeeld dat er abonnees zijn die dit probleem ervaren zodra ze een Experia WiFi en een "super"WiFi op het netwerk aangesloten worden?

Weet KPN dat er abonnees met een eigen router zijn die dit probleem hebben verholpen door de TV ontvangers op een apart vlan te plaatsen? Fysiek is er daarbij dus niets veranderd en dat impliceert dat er toch echt iets in de software en/of multicasting fout loopt.