Skip to main content

Nu ben ik al een paar jaar bij KPN wat betreft tv, internet, vaste telefonie en mobiele telefonie. Nu heb ik ook telkens een nette, fatsoenlijke oplossing gekregen van KPN. Maar sinds een aantal maanden krijg ik om de haverklap de meldingĀ stb nmc 400 en kan ik geen tv kijken totdat ik de ontvanger uittrek en weer insteek. Onderhand ook al een paar keer diezelfde melding gehad ( niet op vaste momenten of dagen, heel afwisselend ).

Ā 

de voorlaatste keer dat ik contact heb gehad via messenger kreeg ik uiteindelijk als oplossing om een "harde reset" uit te voeren. even gecopy paste wat de medewerker mij doorgaf:
Als de resets van de modem en de TV ontvanger geen verschil maken wil ik je een andere, uitgebreidere reset vragen.Ā 

-Die reset gaat als volgt: Eerst haal je de stekkers van de TV ontvangers uit het stopcontact en laat je die er uit. Dan haal je ook de stekker van de experiabox uit het stopcontact en laat ook die er uit. Vervolgens haal je de stekker van het glasvezelkastje uit het stopcontact. Het glasvezelkastje heeft een eigen stroomdraad. Het glasvezelkastje moet nu minstens 5 minuten uit het stopcontact blijven.Ā 
Daarna start je alles andersom weer aan. Eerst het glasvezelkastje, die laat je opstarten, dat duurt zo'n 8 minuten. Vervolgens stop je de stekker van het experiabox weer in het stopcontact. De experiabox kan tot zeker 15 minuten nodig hebben om helemaal op te starten. Alle lampjes moeten groen zijn, knipperen of branden. Daarna sluit je 1 voor 1 de TV ontvangers aan en laat die ook weer helemaal opstarten.Ā 
Nu is de hele verbinding gereset, de storingen moeten nu weg zijn.Ā 
Deze "Glasreset" Ā is een intensieve reset die behoorlijk wat tijd kost. Doe die als je even niks aan het kijken of downloaden bent.-

Dit is een maand goed gebleven, maar de storing is niet weggebleven. Deze kwam 1mei weer terug. Dus wederom contact opgenomen met jullie via messenger. Echter kwam ik toen niet verder met deze "behulpzame" medewerker want deze kwam uiteindelijk met deze oplossing ( wederom gedcopy paste ):

-Door TV kijken, ook zonder apps, komt er heel veel data langs. Dat maakt dat een reset zo af en toe nodig is. Dat is met en zonder apps een feit. TV kijken over internet is ene kwestie van data stromen op de juiste manier verwerken.Ā 

Dat maakt dat zo'n reset nodig blijft. Natuurlijk moet dat niet een dagelijks terug kerend ritueel worden maar zonder resets zal het niet gaan werken..-

Hier moet ik het mee doen. Er is in deze hele tijd nog geeneens geopperd om een nieuwe ontvanger dan wel niet modem op te sturen!!Ā 

Onderhand al een maand met een nieuwe directe kabel naar het modem, maar vooralsnog al 2 maal de melding gehad.

Vanmorgen met het aanzetten van de ontvanger weer de melding, terwijl wij gisteravond niet eens de tv aan hebben gehad. Ik word er onderhamd moedeloos van en overweeg iver te stappen naar iets anders. Misschien dat hier iemand de gouden tip heeft, of misschien dat er hier een medewerker kan helpen. Via messenger kom ik bij KPN in elk gevalĀ GEEN STEEK VERDER.........ā€¦

Ā 

Wifi werkt, internet zelf ook. Er zitten geen adapters oid tussen en qua apparatuur is het ook niks bijzonders. Een paar smartlampen ( die ik ook al heb uitgetrokken maar niet hielp ) een smart deurbel ( kan ik welĀ een maand uittrekken maar dan weet ik niet of er iemand voor de deur staat ), smartcamera ( ook uitgetrokken, geeft nog steeds de melding ) en 4 mobiele telefoons ( waarvan ik de mijne onderhand ook al een maand lang gewoon via mobiel internet gebruik om dit uit te sluiten ) ....

Ā 

Echter kwam ik toen niet verder met deze "behulpzame" medewerker want deze kwam uiteindelijk met deze oplossing ( wederom gedcopy paste ):

-Door TV kijken, ook zonder apps, komt er heel veel data langs. Dat maakt dat een reset zo af en toe nodig is. Dat is met en zonder apps een feit. TV kijken over internet is ene kwestie van data stromen op de juiste manier verwerken.Ā 

Dat maakt dat zo'n reset nodig blijft. Natuurlijk moet dat niet een dagelijks terug kerend ritueel worden maar zonder resets zal het niet gaan werken..-

Dit is natuurlijk onzin, een router moet zijn werk gewoon 24x7 kunnen doen over langereĀ tijd. Onderstaand een screenshot van mijn EdgeRouter die sinds het laatste reguliere onderhoud (bijnaĀ 11Ā maanden terug) gewoon probleemloos z'n werk staat te doen.

Ā 

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hoogbejaarde ouders telkens een reset uit zouden moeten voeren. Volgens mij weten ze niet eens waar hun Experia/KPN Box hangt.


Echter kwam ik toen niet verder met deze "behulpzame" medewerker want deze kwam uiteindelijk met deze oplossing ( wederom gedcopy paste ):

-Door TV kijken, ook zonder apps, komt er heel veel data langs. Dat maakt dat een reset zo af en toe nodig is. Dat is met en zonder apps een feit. TV kijken over internet is ene kwestie van data stromen op de juiste manier verwerken.Ā 

Dat maakt dat zo'n reset nodig blijft. Natuurlijk moet dat niet een dagelijks terug kerend ritueel worden maar zonder resets zal het niet gaan werken..-

Dit is natuurlijk onzin, een router moet zijn werk gewoon 24x7 kunnen doen over langereĀ tijd. Onderstaand een screenshot van mijn EdgeRouter die sinds het laatste reguliere onderhoud (bijnaĀ 11Ā maanden terug) gewoon probleemloos z'n werk staat te doen.

Ā 

Ik moet er ook niet aan denken dat mijn hoogbejaarde ouders telkens een reset uit zouden moeten voeren. Volgens mij weten ze niet eens waar hun Experia/KPN Box hangt.

Dat lijkt mij toch ook. Internet an sich werkt probleemloos,Ā Alle apparaten doen ook wat ze moeten doen. Maar elke keer weer dat modem resetten. Maar dan wel het lef hebben om een mail te sturen dat alles nog eens ā‚¬2,16 duurder wordt.......


Maar dan wel het lef hebben om een mail te sturen dat alles nog eens ā‚¬2,16 duurder wordt.......

Wat voor een abonnement (inclusief opties) heb je nu en wat betaal je daar nu voor?


Maar dan wel het lef hebben om een mail te sturen dat alles nog eens ā‚¬2,16 duurder wordt.......

Wat voor een abonnement (inclusief opties) heb je nu en wat betaal je daar nu voor?

Internet en tv basis incl vaste telefonie ( zonder extras )

Ik betaalde totneen maand geleden nog ā‚¬55,42 , nu ā‚¬57,58!!

55,42 per maand
Ā 
Nieuwe prijs
57,58 per maand

U heeftĀ de tv-ontvanger dus rechstreeks op het modem aangesloten? Met een utp-kabel? Er zit niets tussen? Geen switch ofzo?

Ā 


Nee. Niks. Zelfs al een nieuwe kabel ( tijdelijk) rechtstreeks over de vloer heeft geen hol uitgemaakt


Welk type ontvanger en modem heb je?


Welk type ontvanger en modem heb je?

De ontvanger is een Arris VIP2952 V2Ā 

Het modem is afgelopennweek vervangen ( een andere medewerkerĀ was het er toch over eens dat het niet normaal was zo vaak ) en is een sagemĀ  ( kpnbox 12 )


Welk type ontvanger en modem heb je?

De ontvanger is een Arris VIP2952 V2Ā 

Het modem is afgelopennweek vervangen ( een andere medewerkerĀ was het er toch over eens dat het niet normaal was zo vaak ) en is een sagemĀ  ( kpnbox 12 )

Kunt u hier op inloggen en het WiFi tijdelijk uit zetten? Kan misschien ook met een knopje aan de zijkant dacht ik... verder geen apparaten aansluiten via utp, alleen de ontvanger aansluiten. Heeft u dan nog het probleem?Ā 


Hallo @Subzero1979,Ā 

Heeft een nieuw modem geholpen?


HalloĀ @Subzero1979,Ā 

Heeft een nieuw modem geholpen?

Vooralsnog heb ik de melding niet meer gehad, maar ik heb het modem dan ook nog maar pas een week. Ik zal je op de hoogte houden


Fijn om te horen!Ā