Skip to main content
Beantwoord

stb-zap-01 foutmelding opname

  • December 21, 2020
  • 26 reacties
  • 9894 keer bekeken

Wanneer we opname willen terugkijken krijgen we foutmeldingĀ stb-zap-01

Er zijn constant problemen.... 😔worden er erg moe van 

Beste antwoord door Erik van KPN

De STB-ZAP-01 foutcode geeft aan dat er, onder water, iets mis is gegaan met het programma dat je probeert te bekijken. Het lijkt dan alsof deze terug te kijken is, maar de daadwerkelijke koppeling tussen het item in de gids of je opname lijst en het programma zelf is niet goed. Dat kan verschillende technische oorzaken hebben. In de meeste gevallen is dit op te lossen door je ontvanger eens te herstarten en het programma opnieuw te starten. Mocht dit niet helpen, en je hebt dit echt met een specifiek programma, dan is die waarschijnlijk niet meer te herstellen.Ā 

Ervaar je dit met meerdere programma's, controleer dan of je tv ontvanger goed aangesloten zit op de Experia Box. Gebruik bij voorkeur een rechtstreeksĀ bekabelde verbinding. Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset, herkoppel deze dan eens. Deze manier van aansluiten is gevoelig voor ander gebruik van het stroomnetwerk. Vooral in deze tijd van het jaar waarin we allemaal veel meer verlichting gebruiken kan er dan storing ontstaan. Door opnieuw te koppelen, kan de verbinding proberen daar omheen te werken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

  • Topper
  • December 22, 2020

Heb ook (weer) zo’n melding.

Het betreft het programma: ā€œLang leve de liefdeā€ van maandag 21 december om 19.00 u.

We wilden de uitzending vandaag om +/- 13.30 u. terugkijken. De opname stond gewoon in de opname lijst. Het gaat fout op het moment dat je op ā€œAfspelenā€ klikt.


  • Auteur
  • Helper
  • December 22, 2020

@Juul de vĀ klopt, was bij ons dus ook bij dit programma,Ā  maar dan gisterenavond.. De afgelopen week hadden we vaker met fit programma dat het niet opgenomen was( wel ingepkand) of niet kon worden afgespeeldĀ 


  • Auteur
  • Helper
  • December 22, 2020

Vandaag wederom hetzelfde probleem,Ā  maar nu foutcodeĀ stb-zap-03:rage:


Dit probleem doet zich bij mij ook al een paar weken voor. Het houdt niet op.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2020

De STB-ZAP-01 foutcode geeft aan dat er, onder water, iets mis is gegaan met het programma dat je probeert te bekijken. Het lijkt dan alsof deze terug te kijken is, maar de daadwerkelijke koppeling tussen het item in de gids of je opname lijst en het programma zelf is niet goed. Dat kan verschillende technische oorzaken hebben. In de meeste gevallen is dit op te lossen door je ontvanger eens te herstarten en het programma opnieuw te starten. Mocht dit niet helpen, en je hebt dit echt met een specifiek programma, dan is die waarschijnlijk niet meer te herstellen.Ā 

Ervaar je dit met meerdere programma's, controleer dan of je tv ontvanger goed aangesloten zit op de Experia Box. Gebruik bij voorkeur een rechtstreeksĀ bekabelde verbinding. Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset, herkoppel deze dan eens. Deze manier van aansluiten is gevoelig voor ander gebruik van het stroomnetwerk. Vooral in deze tijd van het jaar waarin we allemaal veel meer verlichting gebruiken kan er dan storing ontstaan. Door opnieuw te koppelen, kan de verbinding proberen daar omheen te werken.


Silvana90
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • January 27, 2021

Allemaal prima dat het onder water mis gaat maar duik het probleem eens op dan!

Het ligt echt bij KPN via telfort never nooit problemen gehad en nu alleen maar.

Dus hup je duikpak aan en je flippers en succes! Los dit op!


  • Nieuwkomer
  • November 23, 2021

Wij hebben ook constant problemen met KPN

En nu voor het eerst die code.Ā 

Kunnen geen enkel programma terug kijken en ook niet opnemen.Ā  Daarvoor hadden we al dagenlang last van stilstaand beeld en vervolgens fout code.

Echt om moedeloos van te worden.Ā 

We hebben zon draadloze verbinding.Ā  Was zo handig zei de KPN destijds en nu moet ik al meer dan 3 jaarĀ  regelmatig.Ā  En dus echt maandelijks.Ā  Alles loskoppelenĀ  en weer koppelenĀ  ,boven en beneden, dan gaat ie weer een maandje mee.

Dat kan toch niet ??


  • November 23, 2021

Dit lijkt een landelijk probleem te zijn, hier ook problemen.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 23, 2021

@Oogje7Ā dit soort dingen moet u echt niet meer gebruiken.

Ā 


Alfons
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 23, 2021

Hier werkt het weer


  • November 23, 2021

Wij hebben ook constant problemen met KPN

En nu voor het eerst die code.Ā 

Kunnen geen enkel programma terug kijken en ook niet opnemen.Ā  Daarvoor hadden we al dagenlang last van stilstaand beeld en vervolgens fout code.

Echt om moedeloos van te worden.Ā 

We hebben zon draadloze verbinding.Ā  Was zo handig zei de KPN destijds en nu moet ik al meer dan 3 jaarĀ  regelmatig.Ā  En dus echt maandelijks.Ā  Alles loskoppelenĀ  en weer koppelenĀ  ,boven en beneden, dan gaat ie weer een maandje mee.

Dat kan toch niet ??

Helaas werken de DVS systemen niet overal vlekkeloos. Ik weet niet of nieuwere versies wel beter werken maar storingsgevoelig zijn ze zeker.


  • Nieuwkomer
  • May 3, 2022

Wat een waardeloos antwoord weer.

Gisteravond kon ik mijn opnames nog wel terug kijken en nu niet 1 meer.

We betalen flink voor het abbo en wat ik zo gelezen heb gaat het nog met worden.

Los dit probleem dan eindelijk is op.

😤😤😤

Ā 


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Er was een storing vanmorgen, @Caro101. Deze is inmiddels weer verholpen :)


  • Nieuwkomer
  • May 4, 2022

Geweldig. Had ik gisteren de zap code.Ā 

Nu de stb-rec-01.

Been er wel een beetje klaar mee


  • Nieuwkomer
  • May 4, 2022

Hier hetzelfde. Opnames kunnen niet worden geladen. Dit komt tĆØ vaak voor. Al die jaren bij Ziggo niet 1 keer.....


  • Helper
  • May 4, 2022

Kan niets opnemen of terugkijken ,zeeeeer frustrerend met een abo verhoging omdat er mensen zijn gaan thuiswerken waar ze geld mee verdienen in ik daarvoor moet meebetalen , dat wordt zoeken naar alternatieven.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Kan niets opnemen of terugkijken ,zeeeeer frustrerend met een abo verhoging omdat er mensen zijn gaan thuiswerken waar ze geld mee verdienen in ik daarvoor moet meebetalen , dat wordt zoeken naar alternatieven.

Lekker doen dan. Alsof het daar veel beter is. Er is op dit moment eenĀ storing. Leuk? Zeker niet maar gelukkig komt het bij KPN niet zo vaak voor.Ā 


  • Nieuwkomer
  • May 4, 2022

Heb nog nooit problemen gehad met kijken via xs4all. Nu door KPN gedwongen naar hun over te stappen en niets dan ellende. Al dagen problemen. Op de computer kijken lukt sowieso niet meer en ik ben ook al mij n opnames kwijt, wat een sof. Foutmelding na zenderuitval, leve de onovertroffen techniek van KPN… Jammer, er was wel een aardige wedstrijd op tv vanavond


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Heb nog nooit problemen gehad met kijken via xs4all. Nu door KPN gedwongen naar hun over te stappen en niets dan ellende. Al dagen problemen. Op de computer kijken lukt sowieso niet meer en ik ben ook al mij n opnames kwijt, wat een sof. Foutmelding na zenderuitval, leve de onovertroffen techniek van KPN… Jammer, er was wel een aardige wedstrijd op tv vanavond

Via de ontvanger kun je gewoon kijken (doe ik ook). De tv dienst van XS4ALL werd 100% doorgezet door KPN. Deze storing had je dus ook gehad als XS4ALL nog bestond. Toen ik bij XS4ALL zal had ik ook wel eens een storing.Ā 

Ā 


  • Nieuwkomer
  • May 4, 2022

Ik ben ook tijdens mijn vakantie omgezet van XS4all naar KPN. kan al mijn opnames niet meer terugvindenĀ  STB-REC-01 , en kan ook niks uitgesteld kijken (STB-ZAP-01)Ā  waardeloos dit :-(


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 4, 2022

Er is een landelijke storing.Ā 


  • Helper
  • May 4, 2022

goedkope smoes, ik betwijfel of er ooit storing is in het betelen van een inflatiegevoelige abo !


Werkt bij mij nog steeds niet


  • Nieuwkomer
  • December 5, 2022

Ik heb een serie van Paramount opgenomen en die wil openen krijg foutmelding stb-zap-01 terwijl alle andere zenders voor zover ik kan nagaan, ikĀ wel na het opnemen kan bekijken . Ik denk dat die ParamountĀ Ā het blokkeert dat is KPN-onwaardig. Ā Ā 


  • Nieuwkomer
  • December 5, 2022

Ik heb storing sinds ze vorig weekend iets met de verbinding hebben gedaan bij kpn. Wegvallend internet 192 tv niet meer te zien. En stb zap 01. Gaat dit nog lang duren.

alles al 100 keer gereset