Skip to main content

Deze ochtend geconstateerd dat ik op RTL 4 ,5 (HD), SBS6 (HD) geen programma’s kan terugkijken (STB-zap-01). Bij RTL4 (HD GLAS) werkt het wel. Ook op NPO 1 (HD) enz. werkt het allemaal wel. Het probleem komt op beide TV-ontvangers voor. Meer mensen met dit probleem?

Goedemorgen beste hier bij ons doet de terug kijken ook niet. Op de zenders die u noemt. Zelfde stp_Zap_01


Beste @LuToLu,

Ik heb een terugkoppeling gehad, en als het goed is moet alles weer werken. 😉


Hallo @Dennis Schreve,

Ik heb het net getest en alles doet het weer.

Dank voor het navragen!


TIP, kijk altijd op 661-670 De HD glas kanalen zijn de originele streams (12,5 Mbps), zoals KPN die binnen krijgt.

HD op 1 - 10 zijn gecomprimeerd tot ongeveer 7 Mbps.  (vooral o.a. de diepte en kleur is bij de originele stream veel en veel mooier). 

Hopelijk zet KPN dit, zoals meer dan 3 jaar geleden belooft, snel ook de HD glas kanalen vanaf 1 en liefst meteen alle HD kanalen in de originele stream. 😉


@joop2011 klopt helemaal, doen we ook meestal, maar het probleem dat je dan dus niks kunt met de app, website, enz. Ook ik zit met smart te wachten op het inlossen van de belofte van KPN!

Wat eerder door KPN is aangegeven dat de HD Glas stream een beter beeld ‘kan’ geven’ afhankelijk van de TV. En daar zit nu mijn uitdaging, ik, en mijn gezin, zien echt bijna geen verschil.

Dus heb ik nu een hele goede TV die de gecomprimeerde stream perfect kan weergeven, of een slechte TV die gewoon niets kan doen met de extra data in de HD Glas stream. 🤔

De TV die ik heb is een SONY KD-55XF8096 met alle ‘hulpmiddelen’ op minimaal of uit, volgens mij toch niet echt een verkeerde, al zijn er zeker betere.

 


@joop2011 klopt helemaal, doen we ook meestal, maar het probleem dat je dan dus niks kunt met de app, website, enz. Ook ik zit met smart te wachten op het inlossen van de belofte van KPN!

Wat eerder door KPN is aangegeven dat de HD Glas stream een beter beeld ‘kan’ geven’ afhankelijk van de TV. En daar zit nu mijn uitdaging, ik, en mijn gezin, zien echt bijna geen verschil.

Dus heb ik nu een hele goede TV die de gecomprimeerde stream perfect kan weergeven, of een slechte TV die gewoon niets kan doen met de extra data in de HD Glas stream. 🤔

De TV die ik heb is een SONY KD-55XF8096 met alle ‘hulpmiddelen’ op minimaal of uit, volgens mij toch niet echt een verkeerde, al zijn er zeker betere.

 

 

Sony maakt mooie tv's met een mooi beeld.

Zie hier voor tips voor het instellen van het beeld.

Zelf heb ik een LG OLED tv.