Skip to main content

Bij mij werkt alles goed behalve dat ie wat traag is met de tv gids,bij mijn vriendin(75 jaar) al 2 weken dat probleem niks terug kunnen kijken ook de melding STB-zap-03/3-HAL layer.

tv kastje gereset ,

vanmiddag software update gedaan helaas geen resultaat.

U snapt dat dit heel vervelend is in deze tijd 

Hopelijk komt er snel een oplossing.

Met vriendelijke groet,

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ben twee Kerstdagen bezig geweest om het probleem "terugkijken” op te lossen.

Ten einde raad maar eens op internet gekeken om tot de ontdekking te komen dat het probleem al heel lang speelt. 

Worden we wel serieus genomen bij KPN of moeten we gewoon massaal overstappen?

Misschien iets voor RADAR?

En graag antwoord van KPN wanneer ze het probleem opgelost denken te hebben.


@Seasons_ , @PetervdB 

Het is geen algemene storing meer. Bij jullie is het individueel en zal ook individueel verholpen moeten worden. Dat kan door een KPN moderator hier gedaan worden.

Hier zijn de klantgegevens wel bij nodig. Voor Seasons die van de vriendin.
Klantgegevens kun je afgeschermd invullen in je forumprofiel.

NAW + klantnummer (internet en tv) a.j.b.


Als het goed is zijn de gegevens nu ingevult


De foutmelding die jullie ontvangen is het gevolg van het probleem in het netwerk. Dit is eenvoudig op te lossen door de tv-ontvanger te resetten.

Als een reset niet werkt, dan is het zaak om de verbinding te controleren. Heb je de tv-ontvanger direct met een ethernetkabel op het modem aangesloten, probeer dan eens een nieuwe kabel. Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset, probeer dan eens een ethernetkabel direct op het modem. Ook kan ik je dan aanraden onze draadloze verbindingsset oplosser te doorlopen. Vaak is een verkeerde manier van aansluiten namelijk de oorzaak.


Ik heb een ExperiaBox V10 en heb daar nu een TP-Link DECO M4 Mesh netwerk op een LAN poort van de V10 aangesloten. Hierbij 1x DECO M4 bedraad in de meterkast aangesloten op de V10, en deze werkt met meerdere DECO M4's onderling draadloos. Na alles te hebben ingeregeld kan ik nu met prima data overdracht (i.pl.v. bedraad) o.a. draadloos TV-kijken. Echter, waren er wel direct nog een 3-tal problemen. Ik kreeg bij o.a. bij TV terugkijken, Opnames terugkijken en Netflix afspelen deze (STB-Zap-03 / 3 - HAL Layer) melding. Na overleg met de klantenservice zijn we gaan zoeken, en iets wat bij de klantenservice nog niet bekend was, en ik niet op het internet cq in de TP-Link gebruiksaanwijzing kon vinden, bleek simpelweg de oplossing. Namelijk, wat je moet doen is: Ga naar de TP-Link DECO App. > Klik rechts onderaan op de 3*3 blokjes (MEER) > Ga naar Geavanceerd. > Ga naar Bewerkingsmodus. > Zet hier draadloze router (aanbevolen) om naar AccessPoint (Achteraf logisch). Als je dit hebt gedaan en je slaat je wijziging op, geeft de App aan dat het TP-Link netwerk opnieuw wordt opgestart. Dit duurt een aantal minuten. (Als de lampjes op de TP-Link DECO M4's weer wit branden, is het draadloze Mesh-netwerk weer beschikbaar). Als dit is afgerond, moet je ook de TV-Ontvanger(s) opnieuw opstarten, en voila, alles werkt weer zoals bedoeld. Ik superblij, en met de complimenten naar de dame van de Klantenservice. Prima geholpen :-)