Skip to main content

Nadat mijn zoon een paperclip in de router heeft gestopt om deze te resetten kunnen we op met kpn niets meer terugkijken, stopzetten en of videoland kijken op onze Samsung frame.. We krijgen dan steeds deze foutmelding te zien. Met de tv boven kan het wel. Tv Kastjes omgewisseld en dat maakt ook niet uit. Het probleem blijft..


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hoi, Margo. Welkom op het forum.

Wat vervelend. Het zijn dus 2 losse ontvangers begrijp ik.

En als je de ontvangers omwisselt blijft het probleem zich beneden voordoen. Het verhuist dus niet mee met de ontvanger. Begrijp ik dit goed?

→ Wat was de reden om het modem te resetten?


Inderdaad het probleem ligt niet bij het kastje maar iets met de modem.

Hij wilde de modem resetten omdat hij het internet te  traag vond. :rolling_eyes: Maar een een paar maanden geleden is dat allemaal door een tv monteur gedaan om dat wij een Samsung frame tv hebben en moesten sneller internet hebben.  Ik kan wel terugkijken via KPN IDTV met de afstandbediening van de tv maar dat wil ik niet. ik wil  de witte afstandbediening blijven gebruiken.

Ik heb ook Videoland via KPN lopen en daar krijg ik ook de foutmelding bij.

Met de tv installateur gebeld maar die zegt nu dat het een kpn probleem is.

 


Rare actie. Resetten modem maakt het internet op jouw adres natuurlijk niet sneller. Zeker als je DSL hebt.

Je kijkt dus via de tv ontvanger van kpn. Dan maakt het niet uit welk merk of type tv daaraan hangt. Die kunnen we de wegstrepen.

Heb je wel een Experiabox van kpn? Of eigen modem als een Fritzbox in gebruik? Zitten er switches danwel een DVS set tussen modem en ontvanger?


Misschien kunt u proberen om bij het kastje waarmee u problemen ervaart de software even opnieuw in te laden. Let op! niet herstarten maar echt resetten.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm


Hallo @Margo Klijnjan-Buurman! 

De Community denkt al met je mee, dat is top. Als het probleem niet meeverhuisd, zit het inderdaad niet in de ontvanger. Hoe is de tv beneden aangesloten op het modem? Direct bekabeld, draadloze verbindingsset (DVS) of een versterker (Super Wifi)? 

Heb je al een frisse start of reset (van de tv-ontvanger) geprobeerd? 

 


tv beneden is een Sumsung frame , dus ik denk een draadloze verbindingsset. De tv monteur heeft dit gedaan


Als je problemen ervaart en deze adapters gebruikt, kan het helpen om beide adapters te resetten en opnieuw te koppelen. Hoe je de adapters reset hangt af van het type adapter. Gezien onze monteur ze geplaatst heeft, verwacht ik dat je de DVS200, DVS650 of DVS1200 hebt. Welke adapters gebruik je? 

DVS200 - herkennen aan 3 lampjes en gleufjes aan de zijkant
DVS650 - herkennen aan 3 lampjes, géén gleufjes
DVS1200 - 'DVS 1200’ staat op de voorkant vermeld en heeft 1 lampje


​​​​​​Hoe branden de lampjes op de DVS-adapters? Er hangt één bij de tv en één bij het modem.
Veranderd de kleur van de lampjes als je de foutcode in beeld te zien krijgt? 
Â