Skip to main content

Hoi KPN,

Ik heb hetzelfde probleem met een M5 deco.

Terugkijken kan niet. Ook films via het kon menu op de experiabox werkt niet. Netflix via de experiabox werkt zonder problemen.

Update aan de modem en/of experiabox was afgelopen nacht. En aan mijn netwerk is niets veranderd.

Jullie kunnen wel iedereen met een dergelijk probleem afsplitsen in een eigen topic. Maar op een gegeven moment heb je een patroon.

Ja ik heb alles en iedereen gereset en opnieuw opgestart.

En nee ik ga niet mijn netwerk apparatuur vervangen.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi Joop,

Die links brachten niet de oplossing. Anders had ik niets hoeven te melden 😉

En moderators van KPN zoals @Bram_  lezen dit hopelijk ook.

Maar het wordt waarschijnlijk wachten op een nieuwe update.

Voor de vorm. Ik heb dezelfde KPN apparatuur als @W-A Scholten dus precies hetzelfde probleem.

 


@Hatsaflats Ik heb het probleem opgelost. Zie hieronder het proces dat ik heb doorlopen.
Wellicht helpt dit jou ook.

KPN klantenservice gebeld. KPN heeft eea gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat het tussen de modem KPN Box 12 en de tv-ontvanger moest zitten en dus op het interne netwerk. Daar zit alleen een switch de Netgear GS105E tussen. Dus ik was weer op mijzelf aangewezen.

Maar het is uiteindelijk gelukt om het signaal goed te krijgen. Waarschijnlijk toch iets met een IP-conflict op het netwerk. Dat is opgetreden na de software update van het modem van KPN.

Het volgende heb ik gedaan:

  1. firmware van de KPN Box 12 geupdate. Dat gaf de software op mijnmodem.kpn aan.
  2. Vervolgens alle UTP (netwerk) kabels uit de gele poorten van de modem gehaald en alleen de kabel in de WLAN poort (glasvezel ingang) laten zitten.
  3. Modem gereset met een paperclip op de achterkant van de modem. Alle lampjes gaan uit. 1 rood lampje begint weer te branden en na enige tijd zijn ze weer allemaal groen.
    Vervolgens de netwerkkabels weer in de gele poorten gedaan.
  4. Vervolgens de kabel van het modem naar de switch uit de switch gehaald en op de tv-ontvanger (Arris) aangesloten. Hierdoor is de switch er even tussen de tv-ontvanger en de modem uit. Daardoor is de tv-ontvanger gereset en werkte de tv-ontvanger goed. 
  5. Vervolgens de netwerkkabel van de modem naar de tv-ontvanger weer uit de tv-ontvanger gehaald en in de switch gestopt (Netgear GS105E). En de andere netwerkkabel vanaf de switch weer aangesloten op het kastje van de tv-ontvanger. En toen werkte het weer als voorheen met begin gemist en programma’s terugkijken. Ik kreeg de foutmelding niet meer.
  6. Wel moest is het Deco netwerk opnieuw opbouwen. Dat heb ik gedaan door de Hoofd Deco te resetten. En sommige andere Deco’s heb ik een handje geholpen door deze ook even te resetten (stroom eraf en na 10 sec. er weer op te zetten).

Zowel tv-kijken, terugkijken en het wifi werkte weer naar behoren.

Noot: het wachtwoord van de modem is hierdoor ook weer gereset en de wifi op de KPN Box 12 heb ik ook weer moeten uitzetten. Want dat kan storen met de wifi van de Deco’s.


@W-A Scholten 

Bedankt. Helaas heeft het voor mij niet geholpen.

Bij ons is de deco de plek waar de kabel van de kpn op aangesloten is.

Ik gooi de handdoek in de ring.

Mijn hoofddeco stond eerst in de woonkamer. Die staat nu in de meterkast. En de kabel gaat nu rechtstreeks in de tv ontvanger.

Dat is jammer want de hoofddeco geeft de snelste wifi. En we internetten meer in de woonkamer dan in de meterkast 😉.

Dan maar iets minder, maar het is nog steeds snel genoeg. Maar het steekt toch..

Dus KPN, jullie winnen, maar stuur aub geen formulier of ik tevreden ben over de afhandeling.