Skip to main content

Ik heb sinds een maand of twee last van onderbrekingen en sneeuw op mijn Philips TV. Was in aanvang hinderlijk, maar nu valt het signaal al meerdere keren per dag weg of krijgen we een digitale representatie van winterse weer. Vaak springt het beeld weer terug, maar nu steeds vaker blijft het beeld op sneeuw staan. Wanneer ik de HDMI kabel er even uit haal en terug steek komt het beeld weer op. Dat is zowel op de TV als op de ontvanger. Lijkt er dus op dat door het onderbreken de synchronisatie gereset word of zo. Heb inmiddels al de andere ingangen op de TV getest, maar probleem blijft. Weet iemand nu wat ik kan doen? Wordt er een beetje zat van dat ik elke keer de TV van de muur moet nemen…

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Zit de HDMI kabel in de juiste ingang van de TV?

Bij Philips (Chinees merk tegenwoordig) is dat vaak niet HDMI 1 (die gebruiken ze bij Philips geloof ik voor ARC).

 

Is de HDMI kabel goed (kan wezen dat deze defect is)

Probeer eens een nieuwe of andere ingang.


Hoi @Kooijman, welkom hier. Onderbrekingen en sneeuw dus. Dat kijkt niet lekker weg. 

Nu zie ik dat joop2011 al heel veel vragen heeft gesteld. Net als hem ben ik erg benieuwd naar de antwoorden. 


Heb vandaag een nieuwe HDMI kabel geplaatst en nu dus even afwachten


Hi @Kooijman! Nu was het de afgelopen dagen bijzonder warm. Samen met de nieuwe HDMI kabel verwacht ik dan ook dat de sneeuw is uitgebleven. Klopt dat?


Na het plaatsen van de nieuwe HDMI kabel heb ik vooralsnog geen sneeuw meer gezien en ook van partner en kinderen geen klachten gehoord. Het lijkt dus onder controle! Wel jammer dat KPN een matige kwaliteit kabel erbij levert dan, maar dat kan je aan de buitenkant natuurlijk ook niet zien. In het begin werkte het namelijk zonder problemen. Kan zo’n kabel dan  zomaar ineens slechter worden?


. Kan zo’n kabel dan  zomaar ineens slechter worden?

 

Meestal door knikken kunnen draden breken.

Of gedeeltelijk defect raken.

Dat luistert bij een 4K HDMI kabel heel erg nauw. 


Top dat het met de nieuwe kabel is opgelost. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten.