Skip to main content

Na maanden zonder enige storing valt de afgelopen weken steeds de verbinding met de tv ontvanger op de slaapkamer uit. Verschillende foutcodes gezien, 303 en 842 het meest. Soms helpt het direct om de stappen te doorlopen, soms na reset van de ontvanger en soms pas uren later weer. De ontvanger is een Arris VIP 5202, die met vaste netwerkkabels zonder verbindingsset met het modem is verbonden. Exact hetzelfde als de 4k ontvanger in de woonkamer die nooit problemen geeft. Ik heb de verbinding ook getest met een laptop, geen enkel probleem. 

Heeft iemand nog suggesties of is mijn ontvanger mottig?

Bedankt!

Hallo @MarkvB9 , als je de decoders omwisselt, verhuist het probleem dan ook mee?

 


Hoi @MarkvB9, welkom op het forum. Je hebt al een aantal dingen getest begrijp ik, de suggestie van Jan is ook de volgende stap die ik in gedachten heb. Heb je dat al kunnen proberen?

Als het dan met de ontvanger mee gaat naar beneden kunnen we ons richten op de ontvanger. Als het met de andere ontvanger op dezelfde plek blijft spelen is het toch iets in de bekabeling.


Goed punt, ga ik proberen!

Laatste dagen werkt alles overigens ineens weer zonder problemen,  het is dus nogal onvoorspelbaar. 


Zo lang het werkt zou ik het nog niet doen, gewoon lekker tv kijken. Volgende keer dat de foutmeldingen komen kan je ze verwisselen, dan kijken we daarna verder.