Skip to main content

Ik krijg met terugkijken ook nog steeds dezelfde foutcode en er zijn inmiddels weer een 3-tal updates geweest na die van een paar maanden terug maar niks helpt. Er wordt door KPN een ongevraagde update uitgevoerd en dan werkt terugkijken niet meer naar behoren. Met een LAN-kabeltje door het huis kan het nog maar hiervoor ben ik niet 3 jaar lang klant geworden bij KPN. Hoop dat het snel wordt opgelost!!!

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

@PatrickSV Ik heb al maanden hetzelfde probleem en heb het gevoel dat er niets aan gedaan wordt.

Ik krijg allemaal mails van wat KPN aan nieuwe mogelijkheden of gratis uitbreiding databundel heeft. Ik wil echter dat de basis waarvoor ik naar KPN ben overgestapt goed werkt. Ik vind het KPN onwaardig hoe dit bij KPN blijft liggen. In februari 2024 loopt mijn jaarcontract af bij KPN en dan ga ik maar weer overstappen naar de concurrent met internet, televisie en mobiel.


Heb de gemakkelijke route genomen.
Ik heb mn deco x60 teruggezet naar Acces-Point (AP) modus. Nu werkt alles zoals het deed ten koste van mn eigen netwerk (router modus). Router modus heeft het sinds begin gewerkt bij mn nieuw aangesloten glasvezel verbinding (bijna 12 maanden nu), Jammer … was blij dat router modus werkte zonder bridge (geen idee hoe), maar iptv was er blij ermee waarbij alles gewoon deed tot 2 weken terug. 

 

na 3 dagen na dit bericht vond ik het mooi geweest en ging de x60 terug naar router modus…. zeuh eigen netwerk terug, maar opnames of live tv terugkijken kon nog niet..

 

dus de volgende makelijke oplossing was gewoon KPN TV app op tv installeren, inloggen en kijken kandroidtv/samsung/lg]. Dat werkte goed. oude opnames staan er en nieuwe worden ook opgenomen.. dus heeft mijn probleem opgelost, maar ook een reden geweest om mijn abbonement op te zeggen. want het werkt omslachtig.. heb geen box niet voor niks.


Heb de gemakkelijke route genomen.
Ik heb mn deco x60 teruggezet naar Acces-Point (AP) modus. Nu werkt alles zoals het deed ten koste van mn eigen netwerk (router modus). Router modus heeft het sinds begin gewerkt bij mn nieuw aangesloten glasvezel verbinding (bijna 12 maanden nu), Jammer … was blij dat router modus werkte zonder bridge (geen idee hoe), maar iptv was er blij ermee waarbij alles gewoon deed tot 2 weken terug. 

 

na 3 dagen na dit bericht vond ik het mooi geweest en ging de x60 terug naar router modus…. zeuh eigen netwerk terug, maar opnames of live tv terugkijken kon nog niet..

 

dus de volgende makelijke oplossing was gewoon KPN TV app op tv installeren, inloggen en kijken kandroidtv/samsung/lg]. Dat werkte goed. oude opnames staan er en nieuwe worden ook opgenomen.. dus heeft mijn probleem opgelost, maar ook een reden geweest om mijn abbonement op te zeggen. want het werkt omslachtig.. heb geen box niet voor niks.

 

Die KPN TV app is leuk voor tijdelijk inderdaad maar kan niet de structurele oplossing van KPN zijn. Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN maar werd gewoon afgeserveerd met “dan moet je de modem van KPN maar gebruiken”. Ik ben overgehaald onder de voorwaarde dat ik mijn eigen DECO systeem kon blijven gebruiken. Dit is echt waardeloos zeker als je kind elke avond vraagt om het Sinterklaasjournaal terug te kunnen kijken ;-)


@PatrickSV Ik heb al maanden hetzelfde probleem en heb het gevoel dat er niets aan gedaan wordt.

Ik krijg allemaal mails van wat KPN aan nieuwe mogelijkheden of gratis uitbreiding databundel heeft. Ik wil echter dat de basis waarvoor ik naar KPN ben overgestapt goed werkt. Ik vind het KPN onwaardig hoe dit bij KPN blijft liggen. In februari 2024 loopt mijn jaarcontract af bij KPN en dan ga ik maar weer overstappen naar de concurrent met internet, televisie en mobiel.

Wat je zegt, KPN onwaardig!!! Ik zit 36 maanden vast aan dit contract en heb er een jaar op zitten maar moet nog 2 jaar en heb er geen vertrouwen in dat ze dit de komende maanden oplossen. Waardeloos!! Spijt van mijn overstap!!!


Waarom hoor ik niks van KPN??? Of moet ik dan eerst stoppen met het betalen van mijn facturen?


Hi @PatrickSV, ontzetten sorry voor de late reactie. Deze topic is ergens blijven hangen. 

Je krijgt dus nog steeds de foutmelding STB-ZAP-03 bij het terugkijken? En begrijp ik ook goed dat je een eigen modem gebruikt, dus niet de KPN modem? 


Hi @PatrickSV, ontzetten sorry voor de late reactie. Deze topic is ergens blijven hangen. 

Je krijgt dus nog steeds de foutmelding STB-ZAP-03 bij het terugkijken? En begrijp ik ook goed dat je een eigen modem gebruikt, dus niet de KPN modem? 

Klopt! Eigen Deco systeem 


Hi @PatrickSV, ontzetten sorry voor de late reactie. Deze topic is ergens blijven hangen. 

Je krijgt dus nog steeds de foutmelding STB-ZAP-03 bij het terugkijken? En begrijp ik ook goed dat je een eigen modem gebruikt, dus niet de KPN modem? 

Klopt! Eigen Deco systeem en dat werkte voor de ongevraagde update van KPN prima

 


@Alex_P ik heb hetzelfde probleem al 3 maanden. Kan daardoor al 3 maanden geen programma’s terugkijken of vanaf het begin of opnemen. Ik heb ook niet het idee dat KPN er iets aan doet om het probleem sinds de update op te lossen. Dus ik wacht nog tot eind januari 2024 en ga dan overstappen. Ik blijf immers niet betalen voor functionaliteit die ik niet kan gebruiken.

 

mijn forum onderdeel 

 


@Alex_P ik heb hetzelfde probleem al 3 maanden. Kan daardoor al 3 maanden geen programma’s terugkijken of vanaf het begin of opnemen. Ik heb ook niet het idee dat KPN er iets aan doet om het probleem sinds de update op te lossen. Dus ik wacht nog tot eind januari 2024 en ga dan overstappen. Ik blijf immers niet betalen voor functionaliteit die ik niet kan gebruiken.

 

mijn forum onderdeel 

 

Dit is wel echt frustrerend hè!


@Alex_P ik heb hetzelfde probleem al 3 maanden. Kan daardoor al 3 maanden geen programma’s terugkijken of vanaf het begin of opnemen. Ik heb ook niet het idee dat KPN er iets aan doet om het probleem sinds de update op te lossen. Dus ik wacht nog tot eind januari 2024 en ga dan overstappen. Ik blijf immers niet betalen voor functionaliteit die ik niet kan gebruiken.

 

mijn forum onderdeel 

 

Dit is wel echt frustrerend hè!

Ja het is niet te filmen. Er moeten zoveel mensen last hebben van deze router update. Maar eenvoudiger beheer lijkt van belangrijkere waarde, dan tevreden gebruikers. 


@Alex_P ik heb hetzelfde probleem al 3 maanden. Kan daardoor al 3 maanden geen programma’s terugkijken of vanaf het begin of opnemen. Ik heb ook niet het idee dat KPN er iets aan doet om het probleem sinds de update op te lossen. Dus ik wacht nog tot eind januari 2024 en ga dan overstappen. Ik blijf immers niet betalen voor functionaliteit die ik niet kan gebruiken.

 

mijn forum onderdeel 

 

Dit is wel echt frustrerend hè!

Ja het is niet te filmen. Er moeten zoveel mensen last hebben van deze router update. Maar eenvoudiger beheer lijkt van belangrijkere waarde, dan tevreden gebruikers. 

Ja en ze houden je gewoon aan je contract natuurlijk! KPN is gewoon wurgcontract en ze leveren niet de kwaliteit die ik bij Ziggo gewend ben. Ik ben na 20 jaar gezwicht (lees overgehaald met loze beloftes) maar heb zoveel spijt. Ik zal KPN aan niemand aanbevelen. 


@PatrickSV, zou je dit willen proberen buiten het Deco systeem om en met de KPN modem? Dit puur om te achterhalen waar dit aan ligt. 


Oplossing is erg eenvoudig.

Had gisteravond zelfde probleem maar binnen uurtje was duidelijk wat de oorzaak was.

Het modem van KPN (KPN Box 12) verwacht dat het rechtstreeks het IP-adres van de ontvanger (zwarte Arris doosje) te kunnen zien voor terugkijken of opgenomen programma’s. Voor normaal televisie kijken is dit blijkbaar niet nodig.

De meeste mensen hangen dan achter de Box 12 weer een Wifi router (b.v. Deco) en daarachter weer deze Arris. Zolang deze Deco in Wifi router modus staat (en dat is standaard) zal de Box 12 nooit het IP-adres zien van de Arris. Je moet de Deco daarom ik Access Point modus zetten. Alles blijft werken op de LAN. maar de Arris wordt weer zichtbaar (als VIP5202_...) voor de Box 12 die hem zelf een IP-adres toekent en daarna content kan gaan streamen. Veel succes. 

 

 


Heb de gemakkelijke route genomen.
Ik heb mn deco x60 teruggezet naar Acces-Point (AP) modus. Nu werkt alles zoals het deed ten koste van mn eigen netwerk (router modus). Router modus heeft het sinds begin gewerkt bij mn nieuw aangesloten glasvezel verbinding (bijna 12 maanden nu), Jammer … was blij dat router modus werkte zonder bridge (geen idee hoe), maar iptv was er blij ermee waarbij alles gewoon deed tot 2 weken terug. 

 

na 3 dagen na dit bericht vond ik het mooi geweest en ging de x60 terug naar router modus…. zeuh eigen netwerk terug, maar opnames of live tv terugkijken kon nog niet..

 

dus de volgende makelijke oplossing was gewoon KPN TV app op tv installeren, inloggen en kijken kandroidtv/samsung/lg]. Dat werkte goed. oude opnames staan er en nieuwe worden ook opgenomen.. dus heeft mijn probleem opgelost, maar ook een reden geweest om mijn abbonement op te zeggen. want het werkt omslachtig.. heb geen box niet voor niks.

 

Die KPN TV app is leuk voor tijdelijk inderdaad maar kan niet de structurele oplossing van KPN zijn. Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN maar werd gewoon afgeserveerd met “dan moet je de modem van KPN maar gebruiken”. Ik ben overgehaald onder de voorwaarde dat ik mijn eigen DECO systeem kon blijven gebruiken. Dit is echt waardeloos zeker als je kind elke avond vraagt om het Sinterklaasjournaal terug te kunnen kijken ;-)

Even verdiepen in je instellingen en mogelijkheden van Wifi routers (zoals de Deco) en je had het kunnen oplossen. KPN heeft gelijk; het thuisnetwerk is jouw probleem, niet die van hun :-)


Heb de gemakkelijke route genomen.
Ik heb mn deco x60 teruggezet naar Acces-Point (AP) modus. Nu werkt alles zoals het deed ten koste van mn eigen netwerk (router modus). Router modus heeft het sinds begin gewerkt bij mn nieuw aangesloten glasvezel verbinding (bijna 12 maanden nu), Jammer … was blij dat router modus werkte zonder bridge (geen idee hoe), maar iptv was er blij ermee waarbij alles gewoon deed tot 2 weken terug. 

 

na 3 dagen na dit bericht vond ik het mooi geweest en ging de x60 terug naar router modus…. zeuh eigen netwerk terug, maar opnames of live tv terugkijken kon nog niet..

 

dus de volgende makelijke oplossing was gewoon KPN TV app op tv installeren, inloggen en kijken kandroidtv/samsung/lg]. Dat werkte goed. oude opnames staan er en nieuwe worden ook opgenomen.. dus heeft mijn probleem opgelost, maar ook een reden geweest om mijn abbonement op te zeggen. want het werkt omslachtig.. heb geen box niet voor niks.

 

Die KPN TV app is leuk voor tijdelijk inderdaad maar kan niet de structurele oplossing van KPN zijn. Ik heb al telefonisch contact gehad met KPN maar werd gewoon afgeserveerd met “dan moet je de modem van KPN maar gebruiken”. Ik ben overgehaald onder de voorwaarde dat ik mijn eigen DECO systeem kon blijven gebruiken. Dit is echt waardeloos zeker als je kind elke avond vraagt om het Sinterklaasjournaal terug te kunnen kijken ;-)

Even verdiepen in je instellingen en mogelijkheden van Wifi routers (zoals de Deco) en je had het kunnen oplossen. KPN heeft gelijk; het thuisnetwerk is jouw probleem, niet die van hun :-)

En als ik dan wel het ouderlijk toezicht wil behouden? Dan heb ik toch niks aan acces point? Ik snap je gezouten opmerking wel en ik zal wel een leek zijn maar ik heb KPN genomen onder voorwaarden die jij niet kent dus is heel ander verhaal. Hij deed het gewoon en na een update ineens niet meer. Tof dat je wilt helpen dus dank daarvoor maar ik blijf het vreemd vinden. Ik kijk nu we via app terug. Das eigenlijk ook prima dus wat mij betreft sluit KPN deze hele discussie. 


Reageer