Skip to main content

de stekkers van gamma (kpn) passen niet in arris kastje (kpn) vr gr ewagterveld

Wellicht kunt u een fotootje plaatsen van het stekkertje want ik heb nog geen idee waar het over gaat😉


Ik neem aan dat het hier over een HDMI kabel gaat tenminste ik weet niet wat voor andere stekkertjes je hierop kan aansluiten.

Of iets van audio kan wellicht ook nog?


Ik gok dat hij een RJ12 of zo in de RJ45 probeert te doen.

 

@edys 

Kan je vertellen om welke connector (stekker) het gaat? 


stekker gekocht bij gamma RJ45 kast je arris van kpn (stekker moet in kastje)TV Samsung groetjes ed


Hoi @edys 
hier klopt iets niet...
Een stekker (kabel met stekkers) van Arris naar Samsung is een HDMI kabel .

 


RJ45 KPN tv decoder naar de Experiabox of Box12.

 

HDMI kabel van KPN tv decoder naar tv.

 

Anders gaat het niet werken.


stekker gekocht bij gamma RJ45 

Dat is voor de internet aansluiting. 

Maar stekker???? Of kabeltje met stekkers?????

Internet, dus RJ45, gaat in kastje kpn vanaf het modem.

Van kastje kpn gaat een hdmi kabel naar de tv. (afbeelding van huistijger)


de stekkers van gamma (kpn)

Ik zag laatst dat bouwmarkten inderdaad losse RJ45 stekkertjes verkopen “met KPN keurmerk”, met bijvoorbeeld deze prachtige omschrijving:

Stel zelf een FTP-snoer samen of maak deze langer met behulp van en FTP-connector van Q-link. De connectoren zijn getest door KPN worden aanbevolen voor een storingsvrije verbinding zodat u optimaal gebruik kunt maken van de kiesnoten van KPN.

Eenzelfde slechte omschrijving voor kant-en-klaar kabels. Zie ook Bestaat zoiets als een KPN keur? Gamma adverteert hiermee.

Maar goed, als het over deze dingen gaat: dat zou wel degelijk moeten passen, tenzij de afscherming misschien erg groot is? Bij losse connectoren met “doorsteek” moet je voor het dichtknijpen het stuk dat uitsteekt wel even afknippen, en misschien een klein stukje terugtrekken voordat je de kabel vastknijpt.

Dus precies wat past er niet? Fotootje?


Ik denk dat ik het probleem al weet.

Hij / zij probeert de losse RJ45 connector (stekker) erin te stoppen zonder dat hij op de kabel gemonteerd is (waarschijnlijk om te kijken of hij past).

Maar dat kan niet, want de krimpcontacten steken dan nog naar buiten.

Pas als de RJ45 connector op de kabel (op de juiste manier) is gemonteerd, dan pas past de connector erin. (eerder niet).

 

P.S.

Let erop dat je de juiste kabel gebruikt en de juiste aders op het juiste contact. 

Zie ook hier.


HI @edys, welkom hier. 

Ik denk dat het handiger is om een duidelijke foto van dat stekkertje hier te plaatsen, anders blijven we maar een beetje gokken. 

We horen graag van je.