Skip to main content

Hoe krijg ik mijn oude stereo installatie aangesloten op de Experia box v10

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic verplaatst naar juiste categorie

Met een internetradio er bij.

Of de audio uitgang van de TV/radio ontvanger aan de versterker verbinden.

FM radio heeft kpn niet, kan wel met eigen antenne, de ether zenders ontvangen (uiteraard, ten overvloede ?)


Hoe krijg ik mijn oude stereo installatie aangesloten op de Experia box v10

Hallo @hans074590 , die kun je niet rechtstreeks verbinden met het modem, wèl met de tv-decoder van KPN.


oké ,ga eens kijken,maar staat erg ver van elkaar.

oude aansluiting uit de muur werkt niet meer

 


maar staat erg ver van elkaar.

Dan zou ik opteren voor een internet-radio. Die verbindt je met RCA (tulp) met je versterker, bv. aux in of tape in. En via wifi werkt de verbinding verder. Er zijn 1000-en radiostations via internet w.o. alle Nederlandse.

Internetradio met wifi voor op versterker (geen eigen speakers).


oude aansluiting uit de muur werkt niet meer

Daar kun je wat aan (laten) doen, zodat deze wel weer werkt.


oude aansluiting uit de muur werkt niet meer

Daar kun je wat aan (laten) doen, zodat deze wel weer werkt.

Lijkt me niet @Nick83  De kabelaar sluit af als je geen abonnement meer hebt, hè!


Jaha, weer een abonnement nemen bij de coax kabel club.

(net te laat, Peter was me voor)


Hallo @KeesYagi , @PeterG  en @Nick83 , ik ben sinds november 2018 weg bij Ziggo i.v.m. overstap naar Telfort.

Ik heb echter nog steeds signaal op de AOP en luister daarom nog steeds radio via de kabel en heb de kabel ook nog steeds aangesloten op de TV als back-up voor het geval Telfort (tijdelijk) uitvalt.

Gevraagd aan het moderatie-team van Ziggo of ik nu ‘illegaal’ bezig ben, dat werd ontkennend beantwoord. Het loont niet de moeite om speciaal een monteur naar de straatkast te sturen om mij daar los te koppelen, dat doen ze wel een keer met regulier onderhoud of anderszins.

 


@Jan-D 
Klopt, het is niet illegaal.

Je weet wel dat dit jaar (ook) het FM signaal van de kabel gaat en Ziggo dan alles alleen nog via DVB-C doorgeeft?


@Jan-D 
Klopt, het is niet illegaal.

Je weet wel dat dit jaar (ook) het FM signaal van de kabel gaat en Ziggo dan alles alleen nog via DVB-C doorgeeft?

Dat zien we dan wel weer, dan sluit ik de stereo op de uitgang van de tv-decoder aan, heb ik weer radio.


Hoi @hans074590, welkom hier op het forum. Zo te zien heb je al een aantal suggesties gekregen om jouw stereo aan te sluiten. Is het daarmee gelukt en kan je weer via die manier radio luisteren?


ga vandaag even jack verlengkabel kopen benziek geweest dus nog niet gedaan eerlijk gezegd


maar staat erg ver van elkaar.

Dan zou ik opteren voor een internet-radio. Die verbindt je met RCA (tulp) met je versterker, bv. aux in of tape in. En via wifi werkt de verbinding verder. Er zijn 1000-en radiostations via internet w.o. alle Nederlandse.

Internetradio met wifi voor op versterker (geen eigen speakers).

Dag: Herkenbaar en inderdaad een bij mij goed werkende optie al weer jaren lang (Freecom Musicpal en Sagem)  MAAR helaas wordt het steeds lastiger om werkende url te vinden? te kopieren/plakken in mijn “adaptertje”? in het verleden was er nog wel eens wat te “snoopen” maar lukt mij steeds minder (mn lokaal)  EN een service als bijvoorbeeld V tuner wordt niet meer bijgewerkt?


MAAR helaas wordt het steeds lastiger om werkende url te vinden?

Misschien is de techniek achter je internetradio aan het verouderen t.o.v. hoe het heden ten dage aangeboden wordt. Meestal via app's.

Ook kun je met een BT receiver eenvoudig streamen v.a. je laptop, phone of tablet.

De lokale zender is ook altijd nog met je FM tuner te krijgen met een lintantenne.


“lokaal” kan soms ...MAAR blijft toch veel gevoeliger voor “voorbijgangers”; dat is/was nou juist de grote plus van “internet ontvangst”

dank + groet


Hallo hans074590,

ik heb sinds 1 febr jl. de KPNbox12 en heb  mijn Yamaha receiver via een optical snoertje aangesloten op de Arris tv ontvanger. Die heeft ook een optical aansluiting. Door “radio” te selecteren op de KPN afstandsbediening en de “ingang” op de receiver mbv de afstandsbediening daarvan kun je radiozenders beluisteren. Helaas moet je de zenders wisselen via KPN afstandsbediening en het geluidsvolume via receiver afstandsbediening. Maar het werkt perfect.

Hartelijke groet.