Skip to main content

Pas ben ik oversgetapt naar KPN. Een monteur heeft toen alles aangesloten. Op mijn vraag hoe ik mijn Denon stereo kon aansluiten op het netwerk antwoorde hij dat ik een optische kabel moest halen bij Action. Maar hij vertelde mij niet het kabeltje er uitzag.  In een andere winkel liet iemand mij zien hoe de optische kabel er uitzag voor de optische input van de stereo.  De ander kant van de kabel zag het stekkertje er net zo uit die ik niet kan aansluiten op mijn Philips TV. Die heeft geen optische output. Wel een HMDI aansluitpunt. Mijn vraag is wat te doen om de stereo aan te sluiten op de tv zonder dat die aan staat?

 

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

Hallo @Masti , die optische kabel sluit je aan tussen de tv-decoder en de stereo en dus niet tussen de tv en de stereo.

Zo ziet een optische kabel er uit:

optische kabel

 


Dank voor je reactie. De kabel, te zien in de bijlage, heb ik in de hand gehad, maar niet gekocht vanwege de aansluiting op de TV. Mijn fout was dat ik niet goed gekeken had nu de vorm van het rode lampje achter op de decoder. Dus….. ik ga het kabeltje over een paar dagen kopen en aansluiten


Hi masti, welkom op het forum. 

ALs het niet op je televisie kan, dan maar op de ontvanger. Nadeel is wel dat je je volume niet met je witte afstandsbediening zult kunnen bedienen. Welke Denon heb je precies? Is het een echte versterker of een receiver? Als je eentje hebt met een HDMI ingang kun je ook HDMI gebruiken om het aan te sluiten. Dat ziet er een beetje zo uit:
 

 


Hallo Alex P,

Wat Jan D mij mailde is gelukt. Wat ik in eerste instantie vreemd vond was dat ik op mijn stereo geen zenders kon kiezen. Mijn stereo had ik namelijk niet optical gezet toen ik dat gedaan had kreeg meteen geluid, Maar waar toen problemen mee had was dat weer geen zenders kon kiezen. Al snel had ik door dat het zender kiezen via de tv moet doen. Dus het probleem is voorbij.

 

Voor de goede orde heb ik wel een foto van de stereo bijgevoegd.

 


Hallo @Masti , de eerder getoonde digitale kabel plug je in bij OPTICAL DIGITAL IN op je ontvanger en plug je in in dezelfde ingang op de tv-decoder.


Top, fijn om te horen. Met dat systeem is dit inderdaad de juiste wijze. Veel luisterplezier gewenst.