Skip to main content

sinds een week hebben we stilstaand beeld bij het bekijken van opnames en terugkijken.

Ik heb al de experiabox, tv-ontvanger en draadloosverbindingset herstart.

Ook heb ik al een kabel rechtstreeks van experiabox naar tv-ontvanger geplaatst.

Zonder verbetering.

Graag een oplossing hiervoor svp

 

Welkom op het forum.

 

Welke KPN IPTV ontvanger heb je?

 

Wat je zo wie zo als eerste kan doen, is de decoder resetten, zie hier. 


Joop,

dank je wel voor je tip.

Het is een HMB2260

Een reset naar fabrieksinstellingen heeft helaas niet geholpen.


Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Ook de draadloze verbindingssets kunnen het probleem zijn.

Probeer het eens met een vaste UTP kabel.

Misschien kan je een coax kabel door een UTP kabel vervangen, scheelt een hoop energie en problemen. 


ik heb 48,5Mbps download 60Mbps up

UTP rechtstreeks tussen Experiabox en HMB2260 brengt geen verbetering

COAX? dat gebruik ik niet


Ik bedoelde, je kan de coax kabel die er ligt vervangen door een UTP kabel.

Heb je al een grote reset gedaan? Dus terug na fabrieksinstellingen? zie mijn link boven.

Verder is je snelheid en decoder goed.

Wat je ook kan proberen, reset de experiabox, haal de spanning (in de volksmond stroom) er voor een minuut af en zet het er daarna weer op. Hij restart dan. 


yep, dat had ik al gedaan….


Hoi Anthony, welkom! Jammer te horen dat je problemen ervaart hiermee. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd lees ik. Dat is mooi, want dat scheelt weer werk. Begrijp ik het goed dat het terugkijken ook met een rechtstreekse UTP kabel tussen ontvanger en Experia Box niet goed werkt? Heb je verder nog aanvullende apparaten in je thuisnetwerk zoals switch, extra router of wifi access point?

Ervaar je ook issues met andere dingen of alleen het terugkijken?


Beste Erik,

Ik heb alleen stanstaand beeld bij opnames, terugkijken en terugspoelen.

Bij terugkijken en terugspoelen krijg ik ook de de melding “zender niet beschikbaar”

Live kijken geeft geen isseus.

Ja, rechtstreekse UTP van Experiabox naar TV ontvanger heb ik ook al gedaan. Geen verbetering.

Ik heb een extra switch en accesspoint. 

Als test heb ik deze ook losgekoppeld van de Experiabox. Dit gaf ook geen verbetering.

Het kijken van opnames\terugkijken werkt wel vloeiend via de iphone KPN ITV app en ook via de laptop gaat goed. 

 

 


Dank je, Anthony. Als ik het overzicht wat ik hier zie goed begrijp (hij is een beetje onduidelijk) dan heb je een V8 met daarop twee extra netwerkapparaten. Dat zullen dan de switch en het access point zijn. Verder zie ik dat op 1 van die twee netwerkapparaten een draadloze verbindingsset zit en een tv ontvanger. Zit deze ontvanger op de draadloze set en die op de switch, of zitten ze allebei op de switch? 

De tweede tv ontvanger zit rechtstreeks op de Experia Box. Ervaar je met beide ontvangers problemen? Als het op een 1 van de twee voorkomt, heb je dan de laatste 3 cijfers van het serienummer voor me.

Wat is verder het merk en type van de switch en van het access point? Want het klinkt alsof er binnen het netwerk dingen elkaar in de weg zitten. Vaak zien we dit als er netwerkapparatuur in gebruik is die geen IGMP snooping ondersteunt. Of als routers als access point worden gebruikt maar niet (goed) in access point modus staan.


Hi Erik,

alvast bedankt voor je effort hierin.

Ik gebruik nu maar 1 TV ontvanger.

Gisteravond heb ik de 2e TV ontvanger aangesloten en deze geeft geen isseus.

De TV ontvanger met isseus heeft serienummer 124

Huidige aansluiting:

Experiabox → Draadloze verbindingsset - TV ontvanger

Experiabox → Netgear PoE hub → Samsung AP

Kan ik een vervanger krijgen voor mijn 124 TV ontvanger?


Duidelijk, bedankt! Hiermee heb ik verder kunnen kijken en we gaan inderdaad de tv ontvanger vervangen. Een nieuwe heb ik zojuist aangevraagd. Deze wordt morgenmiddag bezorgd op het servicepunt in de Hema aan het Globeplein in jouw woonplaats. Neem de oude ontvanger + stroomkabel mee, deze moet je inleveren. Graag even in een doosje met daarop het ordernummer (4236091) en onderstaande adres. Neem ook je ID mee, daar zal het servicepunt om vragen. Je krijgt dan, na inleveren, de nieuwe mee. 

Je krijgt een sms morgen zodra de ontvanger op het servicepunt aanwezig is, je hebt dan een week de tijd om de wissel uit te voeren.

 

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 

Hi Erik,

Ik heb nog geen SMS bericht ontvangen.


Erik, 

laat maar, ik heb wel een e-mail ontvangen….