Skip to main content

Beste

Vandaag ben ik gebeld door een medewerker van xs4all na een klacht verstuurd van mij via de e-mail.

Het gaat over een stilstaand beeld 3 sec. Na overschakelen naar een andere zender, de blauwe balk zichtbaar aan de onderzijde tv met de zender info blijft nog langer stilstaan, heel irritant.

Mijn 2e klacht was dat de a.b.Van de kpn bij iedere aanraking, hard/zacht/ andere zender zeg maar bij iedere aanraking 2x klik geluiden maakt, is niet zo’n bezwaar in de woonkamer daar zijn externe geluiden die dit een beetje onderdrukken, maar in de slaapkamer is dit vooral bij zappen erg irritant.

Uiteraard heb ik op dit forum de zoekfunctie gebruikt voor het stilstaand beeld en het enige antwoord wat ik gelezen heb is dat er sprake was van een te grote demping.Is dat ook bij mij zo?.

De oplossingen, helaas die zijn  er niet voor mijn 2 aangedragen problemen, het stilstaand beeld zou bij iedere kpn aangesloten tv dit euvel laten zien.Ik heb wel gevraagd of een glasvezel aansluiting ( zijn ze in mijn regio mee bezig) een sneller tv beeld ( na kanaal verandering) zou laten zien, maar het antwoord was een beetje vaag.

Heb wel van de medewerker een link gekregen die verwijst naar de kpn apparatuur voor thuis waar diverse a.b.Te zien zijn, maar welke is nu soft toutch te gebruiken.

 

Overige info voor zover als belangrijk.

Ik heb al meer dan 35 jaar een internet aansluiting die begon bij hcc-net en later xs4all.De tv aansluiting is gedurende die tijd immer ontvangen via een andere provider en sinds januari dit jaar is ook de tv bij kpn ondergebracht, beetje spijt van.

 

Hi @bertxs! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. 

Ik zie dat je een eerder topic had lopen voor het klikkende geluid, maar daar is de oplossing niet gevonden. Je gebruikt dus een Arris tv-ontvanger. Maakt de afstandsbediening zelf het klikkende geluid? Of hoor je dit uit de TV komen? 

Wat het stilstaande beeld betreft, speelt dit op beide tv-ontvangers? Hoe zijn deze aangesloten op je modem? 
Ook ben ik benieuwd wat je zelf al geprobeerd hebt. Dan val ik niet in herhaling. 🙂


Sanne

Het is de afstandsbediening die klikt, storend  geluid komt dus niet binnen via de tv.

Het stilstaande beeld komt voor op beide tv’s.

De beide tv’s zijn aangesloten door een Kpn medewerker.

Zelf kan ik niet zoveel, een medewerker van xs4all gaf aan om een reset ( tijdens het telefoon gesprek) te proberen, maar dat heb ik geweigerd omdat het positieve resultaat eigenlijk zoals aangegeven door de medewerker het probleem niet oplost.

Volgens de xs4all medewerker heeft elke Kpn klant last van een vertraging na doorschakelen van een tv zender.Moeten we dus accepteren.

 


Er zit enige mate van laden in de zenders wanneer je zapt, meestal een paar seconden. De balk blijft dan ook inderdaad even wat langer in beeld, in dit topic worden wat zap ervaringen gedeeld. Als jouw ervaringen overeenkomen dan is er inderdaad weinig meer snelheid uit te halen. 

Wat de afstandsbediening betreft, als hij op beide ontvangers klikt dan zal het met het ontwerp te maken hebben. Je kunt de Comfort + afstandsbediening bestellen, als je de (Arris) VIP 2952 of VIP 5202 in gebruik hebt. De knoppen zien er zachter uit, dus wellicht maken die dan geen geluid.

Mocht die toch niet aan de wensen voldoen, dan kun je hem weer retourneren volgens de retourinstructies. 🙂


Sanne_m

Volgens mij heeft U een connectie of bent U werkzaam voor KPN.

Kan ik door beide problemen die onoplosbaar zijn mijn contract voortijdig annuleren door een tekortkoming in de beleving van TV kijken via KPN en de bediening van de afstands bediening.


Nog geen reactie van U 

Mijn internet aansluiting gaat terug naar zo’n 30 + jaren geleden.

Onlangs TV (sinds) januari daarbij aangesloten, maar niet blij mee.

Ik kan dus mijn internetaansluiting maandelijks opzeggen, maar daar zit sinds januari dit jaar een tv aansluiting bij.

Als ik het internet opzeg, vervalt dan meteen de tv aansluiting daarbij.En is dit mogelijk ondanks in januari tv ontvangst via kpn.


Ik werk niet elke dag, dus soms duurt het even voor ik kan reageren. 🙂 Mocht je sneller contact willen dan kun je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00! 

Als je nu maandelijks opzegbaar bent (je kunt de einddatum van je contract in je MijnKPN vinden) dan kun je opzeggen wanneer je wilt. Mocht je contract verlengd zijn toen je TV toevoegde, dan zal je aan de einddatum van je contract ook kunnen zien dat het opzeggen nog niet kan. 
Als het zappen niet zo snel gaat als het bij de eerdere provider is dan kan ik me voorstellen dat het even wennen is, maar het is geen reden om binnen je contract op te kunnen zeggen. 

Voor de afstandsbediening kun je kijken of de Comfort+ aan de wensen voldoet, en je kunt eventueel ook de Smart TV app gebruiken als je een Smart TV hebt waar dit op mogelijk is. 
Mocht je een Chromecast hebben, of vanaf je telefoon naar je TV kunnen casten, dan kun je ook de KPN TV app gebruiken op je smartphone. Zo kun je de TV via je smartphone of TV-afstandsbediening zelf bedienen.Â