Skip to main content

Hier exact hetzelfde probleem. Alle stappenplannen al diverse malen doorlopen met nul resultaat. Sinds 1 december overgestapt van Ziggo naar KPN. Tot dusver spijt. Internet meestal stabiel, maar dus ook niet altijd. Ik hebbhet vermoeden dat de Box 12 modem moeilijk overweg kan met de snelheden. Had vrijwel dezelfde problemen met Ziggo modem na overstap naar 1GB Internet. Probleem toen opgelost door Ziggo modem in bridgemodus te zetten en eigen modem (Netgear Nighthawk 7500) te gebruiken. 
 

Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat veel apparatuur van derden conflicteert met de KPN hardware. Netgear niet compatibel, mesh setup TP link heb ik ook een vermoeden dat dit netwerkconflicten oplevert, kortom, vreugde van de veel lagere prijs is inmiddels vervlogen. 

 

Admin: afgesplitst

Hier exact hetzelfde probleem.

Als jij last hebt van haperend beeld en jouw TV ontvanger op een switch aangesloten is, ondersteunt die switch dan IGMP snooping?

Heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik?


Klopt, TV’s zijn aan gesloten via een switch. 1GB TP-Link switch. Geen idee wat IGMP snooping is en dus ook niet of de betreffende switch dit ondersteunt. 
Van hetzelfde merk ook een mesh systeem in gebruik (deze trouwens uitgeschakeld om te testen, maar geen verschil gemerkt). 


Als het type nummer van die TP-Link op een E eindigt dan ondersteunt deze IGMP snooping en moet je ervoor zorgen dat deze aan staat.

Als jouw switch geen IGMP snooping ondersteunt, vervang hem dan door een switch die dat wel doet, IGMP snooping is essentieel voor het voorkomen van haperingen.

 


Daarbij maakt het niet uit of andere switches in huis IGMP niet ondersteunen zolang de switch waarop een TV is aangesloten dit maar wel ondersteunt. Leg ik het zo goed uit? Anders is het wel een kostenplaatje. 


En hoe zet je IMGP aan op een TP-Link?

Typenummer: TP-Link: TL-SG108E


Daarbij maakt het niet uit of andere switches in huis IGMP niet ondersteunen zolang de switch waarop een TV is aangesloten dit maar wel ondersteunt. Leg ik het zo goed uit? Anders is het wel een kostenplaatje. 

Alle switches tussen de router (Experia/KPN Box) en een TV ontvanger moeten IGMP snooping ondersteunen. Switches waar achterliggend geen TV ontvanger op aangesloten is hoeven ook geen IGMP snooping te ondersteunen.


En hoe zet je IMGP aan op een TP-Link?

Typenummer: TP-Link: TL-SG108E

Zie https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1125


Modem naar huiskamer verplaatst en TV direct aan modem aangesloten. Probleem voor deze TV opgelost. Boven gaan we met een andere switch aan de gang dit weekend.Â