Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn vraag: Wat heeft de monteur gezegd/gedaan??

 

*admin: afgesplitst

Waarschijnlijk heeft de monteur gezegd dat het gebruik van draadloze verbindingsets niet ideaal is en zeer gevoelig voor storingen en dat een utp kabel het beste is. Welk type draadloos verbindingsset heb je?


dvs1200 als stekkers, superwifi in de modem, 1 tv ok en 1 tv staat stil. 2 tv's bedraad geen problemen


Zeg je nu ik heb het probleem gevonden?


@Heinzie28 Het is me niet helemaal duidelijk hoe het nu zit. Heb je twee tv's aangesloten via de DVS1200 en nog eens twee volledig bekabeld?

 

Om antwoord te geven op wat de monteur nog kan doen: de adapters resetten en opnieuw koppelen. Dat is letterlijk het enige wat deze kan doen. Indien een monteur dat moet komen doen dan worden er servicekosten en voorrijkosten in rekening gebracht omdat de stekkers in het klantdomein vallen.

 

Zoals hier heel vaak genoemd is al, DVS kan werken maar er zit absoluut geen garantie op de werking hiervan. Het kan jaren goedgaan maar het kan plots stoppen met werken omdat de buurvrouw van die leuke led-lampjes op AliExpress aangesloten heeft. Met andere woorden, het is best wel gevoelig voor stoorbronnen op het stroomnet, dat zullen alle powerline-adapters zijn die je maar kan vinden. 

 

De beste oplossing? Gooi ze weg en trek kabels. Is misschien even een uitdaging maar je hebt er lang plezier van.


Reageer