Skip to main content

Sinds kort KPN abonnement:internet tv.(glasvezel)

4k ontvanger.Arris 5202

Vraagje is het normaal dat bij zender wisseling het beeld van de nieuw gekozen zender beeld en geluid enige ogenblikken bevroren is?

Verneem graag,

Henketiny

 

Nee dat is niet normaal. Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Dank voor reactie,

 

Internet is oké

Aansluiting installatie uitgevoerd door monteur.19/10

Experiabox in meterkast,vadaar uit is gebruik gemaakt van bestaande telefoonkabel meterkast naar huiskamer.

In huiskamer vaste telefoon uitgenomen en daar kabel naar 4k tv ontvanger op aangesloten.

Geen switch in verbruik.(telefoon die vrijwel nooit wordt gebruikt staat even in meterkast dubbele poort daar aanwezig)

Tv ontvanger rechtstreeks HDMI kabel op tv aangesloten.

 

 

 

 


Hoi @Henketiny en welkom op het forum! Super dat je je bericht hier plaatst. De ontvanger is dus rechtstreeks bekabeld aangesloten, heb je hem ook een reset gegevens volgens stap 2? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 🙂


Onlangs telefonisch contact met KPN monteur.alle verbindingen oké,frisse start uitgevoerd.(vandaag)

Bevroren beeld en geluid nog steeds aanwezig.geen wereldproblemen echter ik geniet niet 100 procent van het  geleverde product.ik vermelde telefonisch dat mij buurman zelfde kpn abonnement heeft,echter met wat oudere modem en tv ontvanger,super snelle zender wisseling zelf waargenomen.Dus het kan wel.

Mijn voorstel zou zijn: monteur met wellicht een ander modem bij ons langs sturen,het probleem waarnemen beoordelen en zo wellicht weer hopelijk een tevreden klant achterlatend.

Blijvend klein probleem bouwt alleen maar meer ergenis op.

Henketiny

 


Jammer dat het opnieuw installeren van de software niet geholpen heeft. 😕 Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Dan kan ik de verbinding doormeten en zien waar we op uitkomen. Als blijkt dat hier een monteur voor langs moet komen plan ik hem uiteraard met je in, maar dat is afhankelijk van de resultaten van de metingen en een aantal tests. Als je hier een seintje geeft wanneer je het profiel hebt aangevuld kan ik aan de slag! 


Beste Sanne. Gegevens aangevuld.


Bedankt! Ik zie dat de collega's die je eerder hebt gesproken hier meldingen voor aan hebben gemaakt maar die lijken weer gesloten te zijn zonder duidelijk aantoonbare reden. Ik heb zojuist een nieuw ticket aangemaakt, deze komt meteen bij de technische dienst terecht en zij pakken het binnen 72 uur op. Je ontvangt hier ook een bevestiging van per SMS en e-mail. Laat je weten hoe het contact met hen is verlopen? Ik hoop dat het nu snel opgelost is! 


Ik zie dat je inmiddels gebeld bent en dat besloten is af te wachten tot hier een update voor komt die het oplost. Mocht dit het toch niet oplossen, laat het dan gerust weten! 


Ik weet niet anders dan dat na een zenderwisseling het beeld heel even stil staat… Het probleem is mij niet ernstig en storend genoeg om er actie op te ondernemen.


Ik heb hetzelfde probleem en heb dit al meerdere keren met KPN overlegd. heb 2 nieuwe tv ontvangers ontvangen maar het probleem is niet verholpen. het beeld en de ontvanger lopen regelmatig vast. ik denk dat er bij KPN een software storing is die ze niet kunnen oplossen. ik denk eraan om het abonnement op te zeggen als hier geen oplossing voor is, om iedere keer modem of ontvanger te resetten is niet mijn probleem maar van KPN !!


Hoi @Beeld van TV, dit is een bekend issue en we zijn momenteel bezig met de updates die dit op gaan lossen! Zie ook ons verzameltopic


Ik had dit weekend het probleem dat zappen langzaam ging, vervolgens kreeg ik een foutcode. Zondag maar met KPN gebeld. We hebben 2 tv ontvangers aangesloten, een in slaapkamer en een in woonkamer . Die ene in de slaapkamer functioneerde nog prima maar na vele malen wisselen van de apparaat tussen woon- en slaapkamer werkte die laatste ook niet meer oké. Eerst lag het aan de WiFi punten, terwijl hier alles netjes bedraad is aangelegd  (maar de ethernetkabel moest uit het superWiFi punt…). Toen lag het volgens de helpdesk aan onze internetverbinding (nooit problemen mee, maar toch). Er kwamen geen MB’s binnen zogenaamd, althans dat constateerde de beste man. Hij adviseerde om de adapter van de glasvezelkabel uit het stopcontact te halen en 2 minuten te wachten .  Na 2 minuten hadden we echter geen spanning meer op de adapter, adapter was totaal “kapot”. Ergo, we begonnen met tv problemen en eindigden zonder tv, bellen, internet. Helpdesk bood 100gb mobiele data, maar daar kunnen we weinig mee. Alles zit hier op internet aangesloten, we draaien onze bedrijven vanaf deze locatie, dus wat moet je met mobiele data? Tijdelijke hotspot aanmaken is leuk, maar werkt zakelijk toch minder. Uiteindelijk zelf zondagavond een wanhoopspoging ondernomen en toen hadden we wél spanning op de glasvezelaansluiting, dus hadden we weer internet en tv.
monteur was al besteld, dus toch laten komen. Dinsdagavond geweest. Stelde dat de oorzaak is dat de glasvezeladapter eigenlijk inferieur was en dat we beter een upgrade qua abonnement konden nemen, dan krijg je een betere installatie. De monteur heeft nog wel de tv ontvanger nagekeken. Wel vreemd, want deze avond (woensdag) moesten we de ontvanger weer updaten….nu hebben we allerlei problemen bijv dat onze tv (LG OLED) de ontvanger ineens als PC beschouwt en we dus de ontvanger niet langer kunnen bedienen met afstandsbediening van de tv. Ook ziet het netwerk nog maar 1 WiFi versterker (waarschijnlijk omdat we van de helpdesk medewerker de ethernetkabel los moesten koppelen). 
 

nieuwe klanten werden dit weekend gelokt met een gratis iPad, en bestaande zeer trouwe klanten met én internet, én 2 tv aansluitingen, én telefonie , én 3 mobiele abonnementen op 1 adres?? Die kunnen het blijkbaar doen met 100gb Mobiel internet van zondagmiddag tot en met dinsdagavond. Graag reactie.