Skip to main content
Vraag

Stilstaand beeld op de KPN TV+ Box

• August 25, 2026
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn KPN TV+ Box bevriest bij live-tv na ongeveer 2 seconden. Als ik daarna 1 seconde terugspoel, speelt het beeld wél normaal verder.

De TV+ Box is bekabeld aangesloten. Ik heb inmiddels:

• TV+ Box 2 minuten stroomloos gemaakt
  • KPN modem 2 minuten stroomloos gemaakt
  • glasvezelmodem 2 minuten stroomloos gemaakt
  • TV+ Box gereset
  • afstandsbediening opnieuw gekoppeld
  • software van de TV+ Box bijgewerkt

Het probleem blijft bestaan.

Kunnen jullie mijn live-tv verbinding en/of TV+ Box doormeten? Ik wil graag dat dit technisch onderzocht wordt, want terugspoelen lost het probleem tijdelijk op.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Zet de Multicast-instelling eens op Unicast?

Ik heb momenteel even geen KPN TV-box in de buurt, maar als je er op zoekt in het forum vind je al diverse topics erover.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2026

Zit er een switch tussen? Of een wifi accesspoint? Dan is die niet geschikt voor multicast streams. 

Zet de ontvanger via videomodus (onder beeld) op unicast. Dan is het probleem ook opgelost. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 25, 2026

Instellingen (via ⚙️) - Informatie - helemaal naar beneden scrollen - Video mode

Via die weg, geloof ik.…

Wat jij zegt, daar had ik namelijk ook ooit eens last van. En deze functie heeft toen geholpen. 

Al vraag ik mij nog steeds af waarom het opeens niet meer goed werkte met multi-cast? 🤷🏼‍♂️

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2026

Hallo allen, geen switch, geen wifi accespoint. Dank voor de hulp, unicast werkt voor dit moment, echter het geluid is niet zo scherp als anders. 
Zal morgen nog eens proberen.

nogmaals dank voor de vlugge reacties👌

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 25, 2026

Na kort pauzeren gebruik je ook die unicast streams. Nu meteen al.