Skip to main content

Stingray Brava terug bij KPN

  • April 1, 2019
  • 49 reacties
  • 6634 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

49 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Hier staan ze er ook nog steeds tussen, maar zijn ook nog steeds niet te bekijken.
Nee bij mij ook nog steeds niet. 🤔 Daar wordt vast aan gewerkt! 😉👍🏼

Forum|alt.badge.img+16
  • April 2, 2019
Ligt het nou aan mij, of is TV538 heel erg SD met de gedachte dat het HD is? ;)
Voor de rest toffe uitbreidingen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 2, 2019
@Paul_ e.a.

In deze PDF is vergeten bij Love Nature, TV 538 én Stingray Classica "HD" erbij te zetten.

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=5d1064f5-accf-43e2-b077-183840a13048&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=32346&mode=incontext

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 2, 2019
Geef ik door!

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Ligt het nou aan mij, of is TV538 heel erg SD met de gedachte dat het HD is? ;)
Voor de rest toffe uitbreidingen.

Ik had hier zo ook me twijfels, maar ik heb 4K ontvangers, dus ik kan het niet zien of er een HD lampje brandt, jij hebt toch zwarte tv ontvangers? 🤔

Forum|alt.badge.img+16
  • April 2, 2019

Ligt het nou aan mij, of is TV538 heel erg SD met de gedachte dat het HD is? ;)
Voor de rest toffe uitbreidingen.
Ik had hier zo ook me twijfels, maar ik heb 4K ontvangers, dus ik kan het niet zien of er een HD lampje brandt, jij hebt toch zwarte tv ontvangers? 🤔


Exact, er brandt wel een HD ledje, maar de zender is echt geen hd, want er is teveel ruis naar mijn idee.
Vandaag heb ik er ook naar gekeken, maar de HD krijg ik er niet uit.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Exact, er brandt wel een HD ledje, maar de zender is echt geen hd, want er is teveel ruis naar mijn idee.
Vandaag heb ik er ook naar gekeken, maar de HD krijg ik er niet uit.

Dan hoop ik dat ze hier serieus na willen kijken. Hoop dat er een moderator van het Forum hierover reageert. 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 2, 2019
Klopt @ChrisWissink en @Dennis Schreve . TV 538 is eigenlijk SD+. Doordat ie HD doorgegeven wordt is het dus wel optimale (lees betere) kwaliteit dan een standaard SD stream bij KPN.

Ik ben wel blij met deze TV zender i.v.m. het koningsdag-gebeuren op 538 elk jaar. Vorig jaar via pc gekeken (had geen zin die bij de tv te zetten met hdmikabel). En dan is gewoon zóóó op de televisie toch makkelijk!

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Klopt @ChrisWissink en @Dennis Schreve . TV 538 is eigenlijk SD+. Doordat ie HD doorgegeven wordt is het dus wel optimale (lees betere) kwaliteit dan een standaard SD stream bij KPN.
Wil je me nu vertellen dat 538 niet in HD uitzendt? Maar in SD+? 😳🤔

Forum|alt.badge.img+16
  • April 2, 2019
Klopt @ChrisWissink en @Dennis Schreve . TV 538 is eigenlijk SD+. Doordat ie HD doorgegeven wordt is het dus wel optimale (lees betere) kwaliteit dan een standaard SD stream bij KPN.

Meh 😞, als ik de normale radio webstream van 538 zelf pak heb ik meer resolutie dan TV538 op de ontvanger (niet echt een correcte vergelijking, maar het kan wel) . Had wel verwacht dat het echt in HD uitgezonden werd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 2, 2019
Inderdaad, Dennis. Het is geen 1080i kwaliteit. Maar dat zie je zelf ook wel op de 4K ontvanger. In het balkje onderin staat er ook HD bij, ook bij die ontvanger.
Het is een mooi beeld als je het vergelijkt met de andere muziek-tv-zenders als 192 en 100%, maar geen Full HD.

ds22
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 2, 2019

Hier staan ze er ook nog steeds tussen, maar zijn ook nog steeds niet te bekijken.Nee bij mij ook nog steeds niet. 🤔 Daar wordt vast aan gewerkt! 😉👍🏼

Ik hoop dat het tegen de avond is gefixed.
Zou het namelijk enig vinden om in bed nog even naar Stingray Classica te kunnen kijken.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Ik hoop dat het tegen de avond is gefixed.
Zou het namelijk enig vinden om in bed nog even naar Stingray Classica te kunnen kijken.

Dat hoop ik ook, maar we moeten er niet vanuit gaan. 🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 2, 2019
Hoi moderators. (@Bart_ , @Paul_ )

Op de website versie zenderoverzicht zijn de zenders nog niet toegevoegd:
basispakket: (34) Love Nature HD en (538) TV 538 HD
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm

pluspakket: (115) Stingray Classica HD en (114) 100 % NL. Disney junior (51) dient nog verwijderd.
https://www.kpn.com/televisie/zenders.htm (even pluspakket selecteren)

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 3, 2019
Net even (snel) de 4 nieuwe zenders via de website getest, en ze werken allemaal nu volgens mij. Kunnen jullie dat bevestigen?

Klopt Peter. Dat zal nog worden aangepast.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • April 3, 2019

Klopt Peter. Dat zal nog worden aangepast.

Ben ik toch weer sneller (lees: actueler 😉 )
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Net even (snel) de 4 nieuwe zenders via de website getest, en ze werken allemaal nu volgens mij. Kunnen jullie dat bevestigen?

Klopt Peter. Dat zal nog worden aangepast.

Op de app zie ik ze niet, maar TV Gelderland zie ik weer niet! Blijft apart! Dan weer wel, en dan weer niet.

Ik heb nog niet op de site gekeken, zou ik zo nog doen. (Safari)

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 3, 2019

Net even (snel) de 4 nieuwe zenders via de website getest, en ze werken allemaal nu volgens mij. Kunnen jullie dat bevestigen?

Klopt Peter. Dat zal nog worden aangepast.
Op de app zie ik ze niet, maar TV Gelderland zie ik weer niet! Blijft apart! Dan weer wel, en dan weer niet.

Ik heb nog niet op de site gekeken, zou ik zo nog doen. (Safari)

Bij mij werken de nieuwe zenders via de iTV app (iOS) en via interactievetv.nl

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Bij mij werken de nieuwe zenders via de iTV app (iOS) en via interactievetv.nl
@Paul_ bij mij werkt het nu ook op de app.

TIP: de app eraf gegooid, daarna opnieuw geïnstalleerd.

Maar het probleem blijft bij mij op Safari, ik kan 100% NL, Stingray Brava en TV 538 niet zien. Me iMac zit bekabeld aangesloten aan de wifi-versterker, en de wifi-versterker zit weer bekabeld aangesloten naar beneden in de Modem V10. Dan zouden ze het moeten doen, dit is wat ik zie:




Ik begrijp het echt niet meer. 🤔

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 3, 2019
Komt vast goed. Een beetje zoals dat de RTL opnames eerst nog even in SD waren. Ik zal het straks thuis ook op Safari testen, en anders ga ik morgen mensen hierover lastig vallen.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Volgende probleem is dat ik nu helemaal niks meer kan zien NPO 1 blijft bufferen:




Ik heb locatie voorziening aangezet. Maar ook dat haalt niks uit:


Dennis Overbeek
Wijsgeer
Komt vast goed. Een beetje zoals dat de RTL opnames eerst nog even in SD waren. Ik zal het straks thuis ook op Safari testen, en anders ga ik morgen mensen hierover lastig vallen.
Is goed, ik heb hierboven nog wat afbeeldingen staan, kun je het hun laten zien. 😉

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Komt vast goed. Een beetje zoals dat de RTL opnames eerst nog even in SD waren. Ik zal het straks thuis ook op Safari testen, en anders ga ik morgen mensen hierover lastig vallen.
@Paul_ kom er nu ook achter dat alle zenders het niet doen op Safari, alleen de NPO-zenders werken op interactieve.nl 🤔

UPDATE: Op Google Chrome werkt alles wel. 😉 Dus weer een Safari-probleem!

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • April 4, 2019
Hier getest via Safari. Werkt allemaal prima eerlijk gezegd. Ook de nieuwe zenders.