Skip to main content

Goede morgen.

Ik luister altijd naar SPRAY classic rock kanaal 928. Maar vandaag niet want alle 50 stingray zenders (SRAY) liggen eruit. Wel beeld maar geen geluid. Ik krijg de melding: Zap naar andere zender en weer terug. Alles al gereset en uitgezet en software opnieuw geladen etc. Alle andere zenders, TV en radio, doen het wel.
 

Bij gebrek aan (vindbare) klantenservice - hopelijk leest kpn dit en komt er een oplossing.

Ook wij kunnen niet naar onze favoriete zender luisteren van Stingray en ook nergens een klantenservice te bereiken.


Dankjewel voor je reactie!! Dan weet ik igg dat het niet aan mij ligt maar aan kpn.


Ook onze buren hebben er problemen mee. Het probleem ligt zeker bij de kpn maar wanneer die er wat aan doen weten we niet maar ik vind ze wel laks. 


Zelfde probleem. Het ligt aan KPN, want via de Stingray app op mijn SmartPhone zijn al hun zenders gewoon te beluisteren.


Er blijkt bij ons een storing te zijn en die duurt tot 13.30 uur. Eerder zou deze storing verholpen zijn om 07.00 uur maar blijkbaar hebben ze meer tijd nodig.😡


Sinds vanmorgen is er een storing bij de Stingray Muziekzenders via iTV. Deze kunnen de klanten vinden vanaf kanaal 900. Bij al deze zenders krijg je een foutmelding. Hiervoor loopt inmiddels onderzoek in samenwerking met Stingray.

Admin edit: Storing is inmiddels verholpen


Storing is opgelost. De zenders werken weer.


Stingray app: hoe werkt dat ding, nu zelfs na een jaar kan ik er geen zender specifiek opzoeken, geen zenderoverzicht o.i.d. Ik ervaar Stingray als een onzinnige app. En dan schuif ik ‘m maar weer weg. Of kijk ik al een jaar ergens overheen? Ik heb er tot dusver in ieder geval alleen maar grote ergernis van. 


Waarom is er een groot verschil tussen het geluidsniveau van reguliere KPN radiozenders en alle Stingray radiokanalen ?

Volgens mijn voorzichtige schatting zelfs meer dan 3 dB.

Ook is er (daardoor ??) vervorming hoorbaar op Stingray kanalen.

Het is nogal hinderlijk om telkens naar je remote te moeten grijpen bij het overschakelen van ELK ander KPN radiokanaal naar ELK Stingray kanaal.

Moet toch iets aan te doen zijn, neem ik aan.

Voor de volledigheid: Ik luister naar KPN radiokanalen direct vanuit de KPN ARRIS decoder > HDMI kabel > TV ontvanger.

Omdat het signaal zo wordt aangeleverd neem ik aan dat ook andere gebruikers dit als hinderlijk ervaren.

Aan Stingray vragen het geluid van hun kanalen wat zachter aan te leveren moet toch kunnen en voor Stingray geen probleem moeten zijn…... 


Die Stingray kanalen zijn inderdaad allemaal kneiterhard. Idioot hard gewoon.

En héél vaak vergeet je toch het volume eerst lager te zetten voordat je een radiozender, ook al harder dan tv, aan zet. Laat staan een Stingraykanaal. Dan blaas je zowat je speakers op.

Ik heb ze, mede daardoor, zelden nog aan. Bovendien mis ik toch wel ieder uur nieuws op die kanalen, maar dat is een andere discussie.


In deze technisch zeer moderne tijd moet het toch voor Stingray of tussenliggende stappen mogelijk zijn om het geluidsniveau aan te passen. Inderdaad: ALLE Stingraykanalen zijn snoeihard.

Bij alle andere KPN radiokanalen ligt het geluidsniveau lager en netjes gelijk.

Alleen Stingray heeft (onbegrijpelijk) die idioot 3 tot 6 dB hardere uitsturing.

Het moet niet nodig zijn om het volume voor STINGRAY ineens handmatig lager te zetten op je tv.

Voor Stingray of KPN zou het toch mogelijk moeten zijn om het aangeleverde geluidsniveau van Stingray te regelen ?

Nogmaals: Het zijn alleen ALLE Stingray kanalen die veel te hard zijn.

Dat is al lange tijd zo, maar misschien dat er nu eindelijk eens iets aan kan worden gedaan….. Echt moeilijk moet dat toch niet zijn !

Tot nu toe heeft iedereen naar elkaar gewezen en is de opmerking gemaakt “U kunt het volume toch regelen met een knop op uw tv of remote ??”

Maar het probleem ligt niet bij mijn volumeknop, maar bij het aangeleverde signaal.

 

Dick

ex geluidtechnicus/producer