Skip to main content

Sinds 24 december interactieve TV van KPN. Vanaf de aansluiting, welke gemakkelijk via stappen is uit te voeren, hebben we storend beeld. Dit uit zich in stilstaand beeld, welke seconden aanhoud om vervolgens weer normale weergave te ontvangen. Voorgaand komt met enige regelmaat terug. Irritant gewoon.

De experia box, type V9, is aangesloten op een Glasvezel Hussel abonnement. De TV ontvanger is aangesloten op een Netgear switch, type GS108Ev3 welke IMGP snooping ondersteund.

De Netgear is aangesloten op een router, merk TP Link type Archer C3150 welke is verbonden met de experia box

Vanwaar de switch en de TP Link router.

Experia Box staat in de meterkast, door een sterk minder WiFi signaal de router er achter geplaatst. In verband met te weinig aansluitingen op de router, (slechts 4)  vervolgens de switch aangesloten op de TP Link router. Op de iTV na functioneert alle aansluitingen hierop naar tevredenheid.

Alle eventuele tips cq oplossingen welke zijn aangedragen middels dit forum zijn door ondergetekende uitgevoerd. Helaas zonder bevredigend resultaat. Wie heeft de gouden tip voor mij??

Hoi @lipizzaner . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat itv zo stoort. Met een glasvezelverbinding zou dat natuurlijk niet moeten kunnen.

Ik wil graag de niet-KPN apparatuur als boosdoener uitsluiten. Gebeurt het ook als jij je itv tuner rechtstreeks op de v9 aansluit?

Zo ja, kunnen we verder kijken naar de juiste configuratie van jouw eigen apparatuur.


Beste Erwin,

 

bedankt voor je reactie in deze.

Vanuit de locatie waar de itv tuner staat is de lengte van mijn kabel ontoereikend om deze rechtstreeks op de v9 aan te sluiten.

Een langere kabel hiertoe verwacht ondergetekende ieder moment te ontvangen.

Graag kom ik bij je terug als de problemen blijven bestaan.

Met vriendelijke groet,


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.


Beste Erwin,

 

gister (12-01)  de ontvanger rechtstreeks aangesloten via netwerkkabel (Cat7) op de experia box.

Problemen welke we eerder ondervonden behoren tot nu toe tot het verleden. Althans, werden niet meer waargenomen.

Gaan ervan uit dat, normaal gesproken,  deze dan ook niet meer terugkomen.

 

Thanks voor je reacties.

 

M.Vr. Gr.

Lipizzaner


Super! Dit zal ongetwijfeld veel stabieler zijn. Dank voor de update.