Skip to main content

Sinds december hebben wij op beide tv's storend of stilstaand of helemaal geen beeld. TV kastjes waren inmiddels 12 jaar oud. Probleem gemeld bij KPN nadat diverse keren links werden opgestuurd om probleem te verhelpen. Niets hielp. KPN heeft toen twee kastjes opgestuurd (op 1 stond datum van 2015 en op de ander 2017). Deze hebben een aantal weken redelijk tot goed gefunctioneerd. Het kastje van 2015 kreeg drie weken geleden weer hetzelfde probleem. KPN stuurde weer een nieuw kastje (datum nu 2017). Nu geven beide kastjes weer hetzelfde probleem. Zo is tv kijken niet te doen. Wie heeft een oplossing. Expedia box heb ik diverse keren gereset maar dat werkt ook niet. 

Jenny

Jenny,

Het is ongelovelijk irritant als KPN medewerkers je steeds weer andere apparatuur laten instaleren.  (Ik heb dat traject ook 2 keer meegemaakt).  Je kan even je profiel invullen. Maar misschien wil een forum regular je wel terzijde staan in het bereiken van een goede oplossing met KPN.  Maar nu kunnen die weinig doen. Minstens moeten ze weten of je de SetTopboxen (kastjes zoals jij ze noemt) via UTP draad of via stroomdraad (het stroomstopcontact) is aangesloten. (Dat laatste noemt KPN draadloos). 

Als het het laatste is, dan is de boosdoener waarschijnlijk snel gevonden. Dat is dweilen met de kraan open.  


Modems of kastjes zijn aangesl o ten via een witte draad met aan beide zijden een gele "stekker" die weer naar een wit knipperend kastje gaan dat aangesloten is aan de Expedia box. Ik heb geen idee watUTP draad is. 

Jenny


Modems of kastjes zijn aangesl o ten via een witte draad met aan beide zijden een gele "stekker" die weer naar een wit knipperend kastje gaan dat aangesloten is aan de Expedia box. Ik heb geen idee watUTP draad is. 

Jenny

Dat noemen ze een UTP-kabel: :wink:

 


Die witte kastjes zijn dus de stroomdraadadapters. Dat zijn de dingen die KPN verkoopt, (Hoewel het nu nu waarschijnlijk niet meer zo lang duurt als zij ook de zogenaamde superwifi onder de kniee hebben). Daar levert KPN standaard een kort UTP kabeltje bij met een geel stekkertje.  

Dit zijn de dingen die de oorzaak zijn van de meeste problemen geven die gemeld worden in dit forum. Hier beneden staan oplossingen voor problemen hiermee. Ik heb gelezen dat dit bij veel mensen tot de oplossing leidt. 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm 

Helpt dit niet en je hebt een niet te moeilijk huis op dat gebied, vraag dan bij KPN of ze een echte vaste verbinging voor je kunnen laten aansluiten door een vakkundige monteur. . Als je het geluk hebt dat ze dan een echte profesionele monteur sturen, dan weet die meestal wel dat netjes voor jou te maken. 

De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van de materialen die hij/zij dan gebruikt. Maar normaliter moet dat voor 2 aansluitingen naar ik heb begrepen beneden de 100 euro kunnen blijven. Wel eerst vragen wat het kost natuurlijk. 

 


Dank jullie wel voor de reacties. 

Jenny


Hi Apeldoorn, welkom op het forum.

Ik denk graag mee. Als ik dit zo lees heb ik ook het vermoeden dat de draadloze adapters de boosdoeners zijn. Heeft dit in het verleden wel goed gewerkt? Zou je misschien ook aan kunnen geven welke adapters dit zijn? Het modelnummer staat erop, een foto mag ook. Zijn dit adapters met 1 of met 3 lampjes? En at voor kleur branden die lampjes? 

Wanneer je een type hebt met 3 lampjes hebt is het van belang dat het middelste lampje, het huisje, niet rood of oranje brandt. 

Een kabel plaatsen is uiteraard altijd de meest stabiele oplossing. 

 

 


Beste Alex, bedankt voor uw reactie. Wij hebben twee adapters. Beide zijn nu twaalf jaar oud. Het model is wit en op de achterkant staat MT 2360. Drie lampjes branden op beide, de linker continue en de andere twee knipperen of branden soms kortdurend continue. Soms zie ik het huisje kortdurend van kleur veranderen.  Is er een oplossing want gisteravond hadden wij op 1 tv storend beeld. EERLIJK gezegd vragen wij ons zo langzamerhand af of wij niet van provider moeten veranderen, want we zijn de afgelopen maanden wel van het ene kastje naar het andere kastjegestuurd. 

Jenny


Hi Jenny, dat zijn inderdaad erg oude adapters. 12 jaar is best een prestatie voor die dingen. Je kunt de adapters in ieder geval helemaal resetten om te kijken of dat helpt. Als dat niet werkt is de beste oplossing om een kabel aan te leggen. Als dat ook niet kan ben ik bang dat het tijd wordt voor een set nieuwe draadloze adapters. Een nieuwe provider via dezelfde kabel zal niet helpen ben ik bang, je loopt alsnog tegen dit probleem aan. Behalve als je voor kabel gaat (bijv. Ziggo) en zij een aansluiting hebben vlakbij de televisie.

Probeer ze in ieder geval eerst te resetten.Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.


Jenny, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex,

 

Sorry voor het wachten maar door ziekte hebben wij pas vanochtend kans gezien om de drie adapters te resetten en tot nu toe ziet het er naar uit dat het goed gaat. 

Dank voor je reacties.

 

Jenny


Geen enkel probleem. Fijn dat alles nu goed werkt. 

Beterschap.:relaxed: