Skip to main content

Ik heb een gratis ophoging gekregen van 100 naar 200 mb. Dit was geregeld op donderdagochtend. Vanaf dat moment had ik geen internet meer. Na diverse telefoontjes kon er pas op maandag een monteur komen. Er bleek iets in de kast in de wijk niet goed omgezet en het probleem was dus in no time verholpen. Dit had geen 5 dagen hoeven duren terwijl ik notabene zelf de link naar deze ophoging legde maar dit zou echt toeval zijn. Maar nu het weer werkt heb ik last van storende televisies. Herstart van modem, tv-kastjes helpt helemaal niets. Ben erg ontevreden over deze gratis aanpassing waar ik niet om gevraagd had. Iemand dezelfde ervaring of tips hoe die storing in de televisie te verhelpen?

 

Hallo @Bastiaan de Groot, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Er is dus in de wijkkast iets veranderd waardoor je wél weer internet hebt, maar sindsdien heb je last van storende tv? En hoe uit zich dit? Wat zie je precies? En wat doe jij op dat moment? Je ervaart dit op beide televisies? Heb je die bekabeld aangesloten of bijvoorbeeld via een draadloze verbindingsset? En heb je ze al eens een ‘frisse start’ via het menu gegeven? Veel vragen, daar ben ik me van bewust, maar ik probeer een zo goed mogelijk beeld van de situatie te krijgen, zodat we je verder kunnen helpen.


Hallo Marcia,

ik heb een frisse start gedaan maar dat helpt. Het is op beide televisies en beide ontstaan na de ophoging dus het lijkt me niet in de ontvangers te zitten. De beelden blijven stil staan en het geluid knettert. Nog andere tips?


..helpt niet bedoel ik..


Gebruik je dit soort apparatuur?

 


Hoi Joep,

ja die heb ik bij 1 tv maar de ander is met een vaste verbinding op het modem dus dat zou goed moeten zijn…

Verouderde ontvangers of tv kastjes welke sneller internet niet aankunnen misschien?


Ik wil je dan toch vragen om die een keer re verwijderen.  Dus allebei. Zowel bij het modem als bij de tv. Gewoon om te kijken wat er gebeurt. 


Ik ben inderdaad ook benieuwd wat er op de bekabelde tv-ontvanger gebeurt als je die draadloze verbindingssets uit het stopcontact haalt. Werkt het dan wel naar behoren? Welke tv-ontvangers heb je? Als dit een Arris of Arcadyan is, zou dit gewoon goed moeten werken. 


Hoe staat het er nu voor, @Bastiaan de Groot?


Hoi Marcia, er is een monteur langs geweest en hij heeft het tv kastje vervangen. Kennelijk kon deze sneller kon deze sneller internet niet aan.

Opgelost dus!

Groet, Bastiaan


Hoi Marcia, er is een monteur langs geweest en hij heeft het tv kastje vervangen. Kennelijk kon deze sneller kon deze sneller internet niet aan.

Opgelost dus!

Groet, Bastiaan

Raar verhaal de kpn itv ontvangers werken via een 100mbit netwerk aansluiting 

Ook de VIP5202 

Het mag niks uit maken ook bij glasvezel 1gbit niet welke tv ontvanger je op deze aansluiting hebt 

 

 


Raar verhaal of niet..feit is dat het erna weer werkte..en ik daarvoor dus meer dan een week een slechte verbinding had..


Raar verhaal of niet..feit is dat het erna weer werkte..en ik daarvoor dus meer dan een week een slechte verbinding had..

Itv ontvanger niet goed dus 

Sorry maar heeft niks met een te snelle verbinding te maken

Misschien het probleem aan het licht gekomen bij de snelheid verhoging?

Waardoor was de verbinding meer dan 1 week slecht dan? 


Beste Peter, 

Na de internetverhoging had ik problemen met mijn beide tv’s. De kastjes zijn eerst van tv gewisseld en daarna heb ik een nieuwe gekregen en het is bij beide tv’s opgelost. Alle resets en nieuwe software laden daarvoor hielpen allemaal niet. Ik ben geen kenner, dit is wat er gedaan is en ik heb geen last meer. 
Hier laat ik het verder bij en ga weer even tv kijken 😉

Groet, Bastiaan

 


Beste Peter, 

Na de internetverhoging had ik problemen met mijn beide tv’s. De kastjes zijn eerst van tv gewisseld en daarna heb ik een nieuwe gekregen en het is bij beide tv’s opgelost. Alle resets en nieuwe software laden daarvoor hielpen allemaal niet. Ik ben geen kenner, dit is wat er gedaan is en ik heb geen last meer. 
Hier laat ik het verder bij en ga weer even tv kijken 😉

Groet, Bastiaan

 

Ah bedankt voor je feedback 👍