Skip to main content

Hallo,

Ik heb 2x de Arris 4K Ultra HD ontvanger nu een week in huis. Elke dag nadat deze een half uur uitgeweest zijn krijg ik bij het aanzetten een installatie scherm op 85% en dw programma lijst moet helemaal inladen. Reset met software verwijderen heb ik al een paar keer gedaan. Ook telefonisch heb ik geen antwoord gekregen omdat dit kastje te nieuw zou zijn om hiervan al genoeg te weten. Met de oude Arris ontvangers had ik geen problemen.

Ze zijn rechtstreeks aangesloten op de modem. Enkel boven een switch van een betere kwaliteit. Beneden rechtstreeks. 

Graag zou ik dit opgelost hebben.

 

Hoe zet u hem uit? Gewoon met de afstandsbediening? Of trekt u de stekker uit het stopcontact? 


Dit is geen storing. Het heeft te maken met de energie verbruik instellingen. Deze staat standaard ingesteld, gaat 15 minuten na uitschakelen in slaapstand. Hier kun je er alles over lezen.

Via instellingen menu kun je het desgewenst uitzetten, dat heb ik voorlopig ook gedaan. Totdat de hele functie op juiste wijze geïmplementeerd wordt. Kpn is 'druk' bezig om deze functie verder te versoepelen. 


Met de AB.


Dit is geen storing. Het heeft te maken met de energie verbruik instellingen. Deze staat standaard ingesteld, gaat 15 minuten na uitschakelen in slaapstand. Hier kun je er alles over lezen.

Via instellingen menu kun je het desgewenst uitzetten, dat heb ik voorlopig ook gedaan. Totdat de hele functie op juiste wijze geïmplementeerd wordt. Kpn is 'druk' bezig om deze functie verder te versoepelen. 

___________________________________________________________________

De Arris 4K wordt standaard geleverd met deze optie uit, heb ik zelf aangezet. Dit heb ik overigens meteen gedaan dus ik heb geen verschil kunnen ervaren. Echter, boven was dit wel even goed, daar heb ik de energiestand een dag later aangezet maar boven kijken we niet met regelmaat dus ik heb die link nog niet kunnen leggen.

Zowel beneden als boven is het nu dus opgelost door de energiestand inderdaad uit te zetten, waarvoor dank. KPN zelf had hier nog geen oplossing voor.


Hi @Wnednl. Ik zie dat @JeroenB22 al de juiste info geeft (dank!). Op dit moment moet je inderdaad een tijdje wachten tot alles is ingeladen bij het gebruik van de energie spaarstand, vandaar dat ‘ie standaard uit staat. Er wordt inderdaad gewerkt aan een andere/betere versie. 


Wat is het pad precies? Menu/instellingen en dan. Want ook ik moet dagelijks een paar maal de stekker er uit trekken om te resetten zodat de ontvanger weer aan gaat. 

Gevonden na helaas weer de stroom er af. En de ontvanger stond al op nee. Dus ik vrees het ergste.  Toch even opnieuw op je gezet en daarna op nee. Ook denk ik eraan om een andere provider te zoeken.  Zeker als dit niet opgelost word. Want ik 3 van die k..ontvangers.


Hoi Erik. Het probleem dat jij beschrijft klinkt als een ander probleem dat hier los van staat. Heb je al een keer de software opnieuw geïnstalleerd?

  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.

Hoi Erik. Het probleem dat jij beschrijft klinkt als een ander probleem dat hier los van staat. Heb je al een keer de software opnieuw geïnstalleerd?

  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
  • Erik; HET IS DE OPLOSING
  • WERKT AL 4 DAGEN!
  • DANK DANK DANK 1000 X DANK

 


  • Erik; HET IS DE OPLOSING
  • WERKT AL 4 DAGEN!
  • DANK DANK DANK 1000 X 

Helaas dit is dag 5. De ontvanger gaat weer niet aan. Opnieuw de stroom er af moeten halen. Ik sta open voor een nieuwe provider

Hoi Erik. Het probleem dat jij beschrijft klinkt als een ander probleem dat hier los van staat. Heb je al een keer de software opnieuw geïnstalleerd?

  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
  • Erik; HET IS DE OPLOSING
  • WERKT AL 4 DAGEN!
  • DANK DANK DANK 1000 X DANK

Helaas dit is dag 5. De ontvanger gaat weer niet aan. Opnieuw de stroom er af moeten halen. Ik sta open voor een nieuwe provider

 


Hoi Erik. Het probleem dat jij beschrijft klinkt als een ander probleem dat hier los van staat. Heb je al een keer de software opnieuw geïnstalleerd?

  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
  • Erik; HET IS DE OPLOSING
  • WERKT AL 4 DAGEN!
  • DANK DANK DANK 1000 X DANK 
  • Helaas dit is dag 5. De ontvanger gaat weer niet aan. Opnieuw de stroom er af moeten halen. Ik sta open voor een nieuwe provider
  •  

 

 


Bijna een maand verder en de situatie is niet veranderd.  Vaak reageert de arris 4k box niet eens en moet de stroom er even af.  Dan weer op nieuw instaleren.......…

Maar de kwaliteit van de Arris 4k box is inmiddels ook geen 4k meer. Sinds een paar weken lijkt het wel of er een grauwe sluier over het beeld hangt. Het instaleren is nu weer klaar en nu is het beeld weer fantastisch inclusief mooie warme kleuren.  Hopelijk blijft het dit maal Oke. Ik wacht nog een weekje en als het beeld wederom slecht wordt dan stuur ik die Arris 4k terug naar de KPN. Ik ben er door die 4k Arris alleen maar op achteruit gegaan. De 4k voor de kinderkamer durf ik niet te installeren want de kid weten echt niet wat ze allemaal moeten doen om de box werkend te krijgen als de Arris 4k box weer eens niet reageert afgezien wat je nog moet doen om er een mooi beeld te krijgen.  Het is gewoon janken met die KPN.


Ik heb hier hetzelfde probleem dan heb ik beeld maar geen geluid dan is het beeld weer erg wazig al meerdere 4k kastjes gebrobeerd probleem komt steeds terug! Kpn stuurt geen monteur ivm corona... Lekker makkelijk allemaal gewoon werken waar voor ik jullie betaal…

 

 


Het heuvel bleef bestaan. Bij mij lukte het KPN niet om mij een 4K kwaliteit te leveren. Monteur is geweest maar na een telefoontje naar KPN zei hij meteen; dit gaat niet lukken hopelijk komt er een keer een update en weg was ie. Nu heb ik weer een gewoon kastje wat een betere kwaliteit levert dan de Aris 4K hahahaha maar ik heb nog steeds geen 4k beeld. Wel 4k Netflix dankzij de Netflix app op mijn smart tv. Dus ik hou mijn oren en ogen open voor een andere provider die wel kan leveren wat ie belooft.


Heb even het digitale HD kastje weer aangesloten  want ik kreeg weer gezeur met de 4k decoder en ja hoor gelijk weer beeld en geen gezeur... De combinatie 4k decoder met de Experia Box V10 werkt dus niet goed…

 


Hoi Mikey

Heb ik dus ook gedaan 2 maanden gelden.

Nadeel is geen 4k via kanaal 200 Netflix. Dus moet je een smart tv hebben.  Die heb ik dus. Dus om Netflix 4k te kijken moet de Netflix app rechtstreeks van en op je tv gebruiken.

Dit oude kastje start wel heel veel langzamer op dan het 4k kastje


Hey Erik ja ik kijk Netflix via de smart TV... Heb net kpn gebeld daar ze het nog niet helemaal onder controle hebben vandaar de stop setting van 4k... Wel jammer maar is niet anders teveel gedoe allemaal... 


Ja ik wacht ook tot er meer 4K nieuws komt. Een ander nadeel van het Arris 4K kastje is dat je niet op het kastje kunt zien op welk kanaal ie staat. Aanrader bekijk op you tube via je smart tv. Type in 4


Bedoel type in bij zoeken; 4K ultra HD. Bijvoorbeeld die van Costa Rica. Krijg echt mooi 4K beelden.


👌👍


Bij mij hetzelfde gedoe sinds ik 2 van die 4k kastjes heb. Om de haverklap hangt alles vast. Ik ben me al aan het oriënteren bij andere providers. Ben klaar met KPN!