Skip to main content

NPO 1

 

nog steeds ervaringen met haperend beeld en geluid bij de npo zenders, de andere zenders geven wel normaal beeld en geluid.

met idtv heb ik problemen ermee, maar met de kpntv app doet de zender het wel goed.

Beste @Jenny mw,

Welke TV ontvanger gebruik je? En hoe is die aangesloten met de modem, bekabeld of draadloos? (DVS)

Of heb je de KPN TV+ Box, en is deze bekabeld of via WiFi?


Ik gebruik dat laatste kpn tv+ box. En het bekabeld.

maar het ligt niet daar aan, hele tijd was het goed, en vorige week begon het er ineens mee, en later ging het weer beter, maar sinds gisteren ervaarde ik weer hetzelfde. 
Maar je las dat meer mensen het zelfde ervaarde, daarom dat ik dit schreef, zodat jullie weten dat meerdere mensen dat zelfde probleem ervaren, en dat het niet ligt aan het probleem thuis.

groetjes 


Het heeft niets te maken met de verbinding, gewoon pech  gehad bij het uitdelen
Ik heb ook problemen met NPO 1 ,bij mij bevriest NPO 1 na twee seconden het is onmogelijk om er naar te kijken ,dit probleem heb ik alleen met NPO 1 alle andere zenders werken nog wel  normaal .
Het heeft met Tv+ ontvanger te maken ,ik heb er twee ander kastje werkt NPO1 nog wel zoals het hoort.


Zijn bij jou die 2 andere kastjes ook TV+ @J.D.P ?

Met mijn TV+ kastje herken ik deze klacht niet.

@Jenny mw , ik kom inderdaad vaker dit tegen op het forum maar tot nu toe zo'n 10 gebruikers. 

Werkt npo 1 wel na 5 seconden pauzeren van de live stream?

Kom je uit een oud abonnement en heb je de v10 Experiabox zet dan eens 'Automatisch beste kwaliteit' uit.

Of anders voor unicast kiezen. 

Tandwiel - informatie - Video mode (helemaal onderaan)


Ik heb alles gedaan en bekeken, maar niets helpt, je blijft het toch ervaren.

Maar het probleem blijft hetzelfde, alleen via de kpntv app werkt het wel prima.

het blijft toch raar dat het ineens de probleem daar zouden kunnen liggen, terwijl het altijd gewoon functioneerde.

kan het gewoon niet zijn dat het bij de npo zender zelf het probleem ligt? 

waarom zou het ineens aan de instellingen liggen, tenzij KPN iets heeft veranderd, maar dan hadden ze de mensen op de hoogte moeten stellen, en vertellen dat ze het opnieuw moeten installeren of iets dergelijks.
 

ik bedoel , het functioneerde gewoon , en sinds vorige week ervaren meerdere mensen dit probleem, ik denk dan dat of kpn het probleem intern moet uit zoeken, of kijken of bij NPO het probleem ligt.

 

Groetjes 


kan het gewoon niet zijn dat het bij de npo zender zelf het probleem ligt? 

Dan zou iedereen het moeten hebben.

Je hebt ook in unicast Video mode last dat het hapert?

 

alleen via de kpntv app werkt het wel prima.

Dan zou het na 5 seconden pauzeren van een live programma in TV+ zelf of via unicast ook moeten werken. Afgezien van de wat hogere bitrate via TV+ (8,2; i.d. app 6.2) zijn het dezelfde streams gewoon via internet VLAN 6.

De app heb je, net als ik, ook op het TV+ boxje gezet? 


Nee, dat staat op mijn tablet. Ik stream het dan via AirPlay en dan werkt het prima. Ik heb Appletv kastje en dat werkt prima 


Alles wekt verder prima alleen bij npo tv zender gaat het beeld haperen. Radio werkt wel prima 


Alles wekt verder prima alleen bij npo tv zender gaat het beeld haperen.

Je hebt nog steeds niet aangegeven of dit ook na een pauzeren is. En op opnames of terugkijken via de gids van npo. 

En het bekabeld.

Indien Box12 modem probeer het eens via de wifi. Wel even de kabel uit de DIW7022 halen. Als je nog een Experiabox v10 of v10a hebt dan is dat alleen mogelijk met Video Mode op unicast.

Enneh die unicast instelling ook al geprobeerd?

En npo hapert ook na live pauzeren en als je er een opname van kijkt? Of een programma terugkijkt via de gids???

(zelf had ik gehaper alleen op 17 en 18 mei. Maar álles haperde. Niet alleen npo….)


Ik heb het op sd gezet ipv hd kwaliteit en dat gaat wel goed☺️

mijn excuses dat ik sceptisch was, maar omdat dat altijd zo stond en ik niets aan had veranderd vond ik het wel vreemd dat het dan ineens daar aan lag.

 

groetjes en bedankt voor je geduld 


Alleen waarom dan bij npo en de rest functioneerde wel gewoon? Is alleen een vraag om het te begrijpen 😀 maar belangrijkste is het werkt nogmaals bedankt 


Eh, SD??? Die instelling heeft de TV+ box niet… Je bedoelt unicast neem ik aan. Unicast is ook HD.

Als je kunt kiezen uit de HD standaard of SD dan heb je een Arris 5202 of 2952. Of nog een Arcadyan.


Oww is dat een oldtimer? 


Arris idd 2952


Zeker een “oldtimer”. Maar op zich een uitstekend apparaat. 

Maar als bij dié het niet doet met NPO op “HD standaard” …..

In dat geval kan je dit nog proberen:

Eerst eens 3 minuten stroomloos (tenzij je eco stand-by gebruikt)

Helpt dat (in weergave HD Standaard uiteraard) dan is het okee. Anders:

Frisse start. Onder instellingen - Systeem. (opnames blijven behouden; en hij laadt dan weer de meest recente software opnieuw)

Helpt dat ook niet….

dan is mijn advies aan de KPN Moderator, die hier nog komt, om je Arris VIP2952 om te ruilen. 


Ok ik maak nu een frisse start en dan zien of het werkt, je hoort van me

 


Nou opnieuw met een frisse start opgestart maar nog steeds hetzelfde probleem.

even lijkt het goed te gaan en dan gaat het toch weer haperen. 


Tja. Dan blijft mijn advies aan de moderator staan voor omruilen. KPN Moderator komt hier nog. 

Het is nu zondag en je kunt je nog even redden met tablet en Apple TV box. 

En eventueel ontvanger op SD.

Hopelijk is de VIP2952 in de loop van de week vervangen!


Zijn bij jou die 2 andere kastjes ook TV+ @J.D.P ?

Met mijn TV+ kastje herken ik deze klacht niet.

@Jenny mw , ik kom inderdaad vaker dit tegen op het forum maar tot nu toe zo'n 10 gebruikers. 

Werkt npo 1 wel na 5 seconden pauzeren van de live stream?

Kom je uit een oud abonnement en heb je de v10 Experiabox zet dan eens 'Automatisch beste kwaliteit' uit.

Of anders voor unicast kiezen. 

Tandwiel - informatie - Video mode (helemaal onderaan)

Ja beide Tv+ ,eentje geen NPO1 ander geen probleem 


Okee. Dit topic is van Jenny met een Arris VIP2952. Maak dus beter even een eigen topic @J.D.P . Dan lopen hier niet 2 verschillende issues danwel ontvangers door elkaar. 


@PeterG dank je wel, dan wacht ik daar wel op en hopelijk wordt het probleem daarmee verholpen. Bedankt voor uw geduld, en dat u met mij mee denkt.

ik laat het wel weten als het gelukt is, ik wacht dan wel op bericht van KPN moderator.


Hoi @Jenny mw. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld hapert op de NPO zenders. Ik zie dat PeterG jou heeft geprobeerd om het probleem te verhelpen, maar dat het helaas nog niet is verholpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan zoek ik voor je uit of ik een nieuwe tv-ontvanger kan toesturen. 


​​Hallo @Vikash . Dat klopt, en het is nog steeds niet verholpen .

ik heb mijn gegeven genoteerd. Bedankt dat je er naar wilt kijken, ik hoor het dan wel van je, hoe of wat.

 

.

 

 

 


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb dit intern doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op als dat nodig is. Laat je ons weten hoe dit afloopt?


Laat je ons weten hoe dit afloopt?

Benieuwd hoe dit is verlopen.…

@Jenny mw .