Skip to main content

Ik ben nu al dagen bezig om de fouten tijdens het on demand tv kijken of terugkijken op te lossen.

Alles al geprobeerd volgens de aanwijzingen van de KPN. Ook de bemoeienis van een  een helpdeskmedewerker heeft niet tot resultaat geleid

Helaas zonder succes.

Wat nu?

 

Hoi @Atsie 

Vervelend dat het niet goed werkt. Niet duidelijk in je vraagstelling:

Betreft het kijken via ontvanger of de app?


Hallo @PeterG 

Het lijstje fouten:is als volgt:

1. Steeds als ik een programma terug wil kijken of terugspoelen loopt het vast. Ik heb alle tips en trucs al geprobeerd. Modem resetten, tv kastje resetten, modem alleen met tv-kabel, interventie helpdeskmedewerker, maar niks helpt.

2. De gids werkt niet.  Duurt te lang voordat er een reactie is

 3. Ik zie mijn lijst opnames niet meer.


Hoi, @Atsie . Ontvanger dus ( “tv kastje”)

Welke heb je? Want de problemen zijn niet algemeen.

Motorola vip1853, Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260?

Al eens herstart door de stroom er minimaal 30 seconden van af te halen?


Hallo @PeterG 

Arris vip2952

Ik heb alle soorten herstart gedaan. De 30 sec stroom eraf heb ik ook gedaan. Evenals  het via het instellingen menu, de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen en de software opnieuw geïnstalleerd. 

"Gewoon"  tv-kijken gaat trouwens prima. Alleen kan ik de gids pas bekijken als de tv minstens 5 Minuten aanstaat. Soms loopt hij dan ook vast als ik aan het scrollen ben. Dan zet ik de  ontvanger uit een weer aan.... Moet dan weer wachten tot ik de gids krijg.  Gekmakend. Uiteindelijk ga ik dan maar npoplus kijken op mijn smart-tv. Of ik kijk via screenmirroring via mijn telefoon. Maar goed, dat is niet de bedoeling.

Mijn ergernis wordt trouwens ook nog vergroot doordat ik niemand van de helpdesk te spreken krijgt. Ook daar zit een soort loop. Je moet vertellen wat er aan de hand is, daarna krijg je een sms met wat je moet doen. Die hen ik dus al tig keer gedaan. Als het niet lukt, moet je bellen, maar als je belt moet je eerst zeggen waarvoor je belt, dan krijg je er een sms etc. etc...…

Gekmakend


Hmm, die decoder heb ik ook.

Hier bedraad direct van af de Experia 10. Eerst koper, nu glas. Allebei prima.

Dus wil ik voorstellen dat je nog een Frisse start op de Arris doet. Zet 'm eerst minimaal 30 seconden even helemaal uit. Dat wist alle overbodige cache. Daarna Frisse start:

menu - instellingen - systeem: onderaan dat scherm

Ook op dit forum zijn kpn moderators actief. Die komen hier nog. Dan heb je alsnog een kpn-mens 🙂. Maar wegens drukte is hun wachtrij momenteel 3 dagen.
We gaan hier in principe door tot het in orde is hoor.


Hoi @Atsie, goed om te zien dat @PeterG je al zo goed op weg geholpen heeft. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers zoals hij. Zoals hij al vertelde zijn wij als moderators ook aanwezig. Hoe snel dat is hangt af van de drukte, dus bij deze!

Ben je er nog uit gekomen met de frisse start die Peter tipte? Dat helpt in veel gevallen goed. We horen graag of je er uit gekomen bent.


@PeterG is inderdaad heel erg behulpzaam geweest. Maar @Alexandra Het vervelende is alleen dat niks schijnt te werken. Zoals ik in een vorig bericht had geschreven heb ik al veel  soorten "start" geprobeerd. Ook de frisse start.

Zelfs een andere kabel van het modem naar de tv- ontvanger werkt niet. Ik zit nu al 2 weken met die ellende en niks schijnt te werken. Gelukkig ben ik de laatste dagen erg druk geweest met andere zaken, zodat ik weinig tv heb gekeken. 1x het nieuws  naar het begin willen zetten en de boel liep al weer vast.

Zie ook even mijn bericht over hoe frustrerend het is om de helpdeskmedewerker aan de lijn te krijgen.

Ondertussen ben ik me aan het oriënteren op andere mogelijkheden.

Zo'n duur tv-abo en geen tv on demand kunnen kijken, slechte service, slechte bereikbaarheid. Maar vooral geen perspectief dat het probleem verholpen kan worden.....

 

 


Is de ontvanger ook al een keer omgeruild, @Atsie ?

CC @Alexandra 


Nee


@Alexandra Nee


@PeterG  @Atsie Goed om te weten. Het omwisselen van de tv-ontvanger lijkt me een goed plan. Ik heb je gegevens erbij gepakt maar ik twijfel even. Ik zie dat je twee tv-ontvangers hebt thuis, klopt dat? Kan je het serienummer voor me opzoeken van de tv-ontvanger waar het om gaat? Deze staat op de sticker op de onderkant. Dan weet ik dat we de juiste tv-ontvanger gaan omwisselen.


@Alexandra  Ik kan natuurlijk ook eerst even de andere ontvanger aansluiten.(nooit aan gedacht) Dan kunnen we zien of hiermee het probleem is opgelost. Zo niet, dan hoeft het niet omgeruild te worden, want dan zit het probleem elders.


@Atsie Helemaal prima, goed idee. We horen wel wat het resultaat ervan is :)


Update.

Ik heb de andere tv-ontvanger aangesloten en ook deze deed het niet. Dus moet het toch aan de kabel liggen. Omdat ik 20m netwerkkabel nodig heb, had ik een oudere kabel. Daarna geexperimenteerd met een cat,6 kabel en deze lijkt het te doen. Dus maar zo'n ding besteld. Ik hoop dat dat de oplossing is.

 


Update.

Ik heb de andere tv-ontvanger aangesloten en ook deze deed het niet. Dus moet het toch aan de kabel liggen. Omdat ik 20m netwerkkabel nodig heb, had ik een oudere kabel. Daarna geexperimenteerd met een cat,6 kabel en deze lijkt het te doen. Dus maar zo'n ding besteld. Ik hoop dat dat de oplossing is.

 

@Atsie Dat klinkt in ieder geval hoopvol, laat maar weten hoe het afgelopen is, we horen het graag.