Skip to main content

Op zondag d.d. 23-04-2023 is het ONMOGELIJK storingvrij tv te kijken. Op 3 MANIEREN geprobeerd. Allereerst via de TV ontvanger. Onmogelijk ik heb DVS. Dan via de App van KPN ook niet mogelijk beeld blijft DOORLOPEND hangen. Dan de laatste manier. Op de app van mijn ipad proberen te streamen. DEZELFDE klachten. KPN doe er wat aan het netwerk kent PROBLEMEN en scheep de forum deelnemers niet af met tips die NIET werken want die zogenaamde tips ken ik ALLEMAAL en helpen NIET. Dus erken de klachten en kijk naar performance van het netwerk op de TV kanalen!

Natuurlijk ook geprobeerd met TV met en zonder glas (Ik heb glasvezel). De performance van mijn netwerk is 120 down en 150 up daar ligt het niet aan.

Ik heb een Samsung 64 inch model 2020 4k TV. Ook als ik de KPN APP op de TV gebruik dezelfde klachten is dan verbonden met de wifi die het ook uitstekent doet. Overige apps Netflix, HBO, Amazon, YouTube en Disney+ geen ENKEL probleem.

Hi @Marcthin en welkom op het forum. Niet prettig om op geen manier TV te kunnen kijken, dus ik snap de frustratie. 😕

Gebeurt dit nu nog steeds? Lukt het op geen enkele manier? 
Wanneer de TV diensten niet goed werken en onze klanten op onze storingspagina naar oplossingen zoeken, dan heeft onze storingsdienst dit in de gaten en zal er naar de performance van het netwerk gekeken worden om te zien of er een storing is. Dit houden we dus goed in de gaten. 

Daar worden dan ook stappen gegeven om het één en ander zelf op te lossen, mocht er geen storing zijn. Die heb je allemaal al doorlopen zeg je, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat met iTV.


@Marcthin je zegt dat je die tips allemaal kent, maar heb je ze ook allemaal geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld de DVS (heel vaak de oorzaak van klachten) er tussenuit gehaald en de ontvanger rechtstreeks met een kabel met het modem verbonden? Ervaar je dan nog steeds dezelfde problemen?


@Marcthin 

Die DVS kan het probleem wel eens zijn.

Haal die energievretende ondingen er snel tussenuit.

Trek een vaste UTP kabel.

 

Als je jouw abonnement aanpast naar KPN tv+, krijg je de DIW7022 en die werkt ook via WIFI.


Beste meisjes en jongens, Ja ik heb DVS maar ik heb ook de app op mijn smart tv rechtstreeks verbinding met de wifi zonder de dvs en raad maar ook vanavond weer vastlopers…..ZONDER gebruik van de dvs….dus ja KPN doe wat aan je netwerk in de avond vooral in het WEEKEND……..nu kijk ik haast geen tv meer maar toch af en toe en dan weer de hiks in het WEEKEND…..kan het nog duidelijker?


Dus je gebruikt DVS of WiFi? Dat is dan inderdaad duidelijk. Vandaar dus nog een keer mijn vraag: heb je het eens bekabeld (tussen modem en ontvanger) geprobeerd? Omdat afhankelijk hoe dat werkt kunnen wij het eea uitsluiten.


Nee niet bekabeld want dan moet ik een gat in de vloer maken om bij mijn modem in het souterrain te komen en dat experiment is het mij niet waard. Als de wifi evenveel problemen geeft als de dvs dan lijkt het mij duidelijk. Overigens de afstand tussen de tv wifi en modem wifi is ongeveer 5 meter en het is een oud huis. Vloer van hout…….


@Marcthin

 

Misschien is het verstandig om je abonnement aan te passen naar KPN tv+

Kan telefonisch 0800-0402 gratis (morgen vanaf 8 uur.

zie ook hier.

 

Een DVS is vragen om problemen.

 

Dan krijg je de DIW7022 en die werkt rechtstreeks ook op WIFI.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Zie hier aansluitschema voor de DIW7022

Groene lijn is een vaste UTP kabel.

 


Afijn vanavond gekeken naar de samenvatting van de formule 1 op NPO 1. Via DVS geen centje pijn. Mooi egaal beeld geen hik ups. Het prachtige schema kan wat mij betreft in de prullenbak allemaal bulshit Waarom? KPN KIJK NAAR JE PERFORMANCE OP HET TV NETWERK. DAAR liggen de problemen. De consument krijgt allemaal “tips” die niet werken…..Daar ligt mijn kritische noot. Wat er wel gebeurd als het god werkt is dat het beeld mooi egaal en scherp is, het kan dus wel…….Als ik het forum doorlees hebben ook consumenten die bekabeld zijn (geen dvs dus) dezelfde problemen…..

Afijn ik stop volgend weekend weer kijken want ja dit gebeurd alleen in het weekend op ZONDAGAVOND tussen pakweg 17:00 t/m 21:00 uur…..


Hmm, als dit altijd op hetzelfde tijdstip gebeurt @Marcthin ben ik benieuwd hoe het met de internetverbinding thuis gaat op dat moment. Wordt die ook traag of valt deze weg? Of blijft die wel stabiel? 


Wifi alsmede vast verbinding zijn zeer stabiel. ALTIJD 110 down en 130 up met een abonnement op 100 zo dat is geen probleem. Het probleem is de tv kanalen van KPN. Via de app, via mijn computer via firefox en via de tv ontvanger zijn er problemen. Vanavond flikken gekeken via de tv ontvanger “groene knop” geen centje pijn……..tsja dus…

Kijk ik maak een optelsom. Zondagavond 19:00 uur duizenden zitten met een bord eten op schoot naar de ere devisie te kijken en dan zijn er de grootste problemen Rotterdam…...en niet allen dus de tv ontvanger of dvs……..dus KPN LEZEN DIT BERICHT en kijken naar de performance in gebied Rotterdam iets preciezer knoop Hofplein nog preciezer de verdeel kast Heemraadssingel Nieuwe Binnenweg…...capice?


@Marcthin

Respect s.v.p.

TV kanalen zijn niet van KPN, maar van de NPO, RTL, SBS, etc.

En op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Hier, gelukkig, geen problemen.

 

Ik had ook een vraag gesteld, zie boven.


Het netwerk van KPN is niets mis mee, anders zou iedereen problemen hebben.
Ik heb hier totaal geen problemen, maar ik gebruik gelukkig ook geen DVS en wifi gebruik ik noch voor TV noch voor internet.
Dus kijk je eigen netwerk na en niet KPN de schuld geven.


@Sanne_M  Internet is ALTIJD stabiel dus pluim voor KPN. Met TV kanalen bedoel ik natuurlijk niet de stations…..npo e.d. zie de rest van mijn laatste post….

Waar ik mij groen en geel aan erger is dat iedereen hier denkt dat ik uit mijn neus praat om het maar netjes te zeggen. Lees mijn laatste post nog eens goed door.

@huistijger 

Ik snap niet goed je reactie je gebruikt geen van de hardware die ik benoem en toch trek je een vergelijk….mijn netwerk test ik DAGELIJKS en daar is niets mis mee. De wifi geeft voor wat de TV kanalen betreft via de app op mijn Samsung 64 inch 4k OOK problemen…..overigens de TV is bijgewerkt tot de laatste firmware.

RESUME

Het netwerk van KPN wordt verdeeld over de stad en lees nog eens goed mijn laatste post. HEt zou mij niet verbazen als zelfs HARDWARE hier en daar aan vervanging toe is!

Dus LEZEN c.q. begrijpend lezen alstublieft. JA ik ben zeer kritisch maar laat ik besluiten met een compliment. Ik ben sinds 2014 klant bij KPN (voorheem telfort) nog nooit een down moment gehad!

O ja voordat er weer een reactie t.a.v. de dvs komt ik heb de oude dvs en van telfort 2 jaar geleden vervangen…..de firmware heeft geen updates…..


@Marcthin 

Ik wist niet dat er 64” tv toestellen bestonden. 😊

 

Wat @huistijger aangeeft (geef ik ook aan) klopt.

 

Als WIFI te zwak is, kan je bij KPN een goede Wifi repeater kopen.

 

Als je via de KPN ITV app kijk, dan heb je een minder mooi beeld en helaas iets meer storing.

Beste is om via de KPN tv decoder te kijken en dan wel met vaste UTP kabels aansluiten. 

 

KPN verdeeld over de stad, wat bedoel je daarmee?

Misschien bij koper, maar zeker niet bij glasvezel.

Zelf heb ik, gelukkig, al meer dan 12 jaar glasvezel FTTH van KPN.

 

Wat betreft tv, ik heb geen klachten over tv zenders via KPN.

Wat moet KPN erkennen dan? 

 

Ik denk dat de problemen niet bij KPN zitten, maar bij jouw bekabeling thuis.

DVS is vragen om problemen. (door de steeds groter wordende verstoring op het 230 volt netwerk).

De nieuwste KPN tv decoder DIW7022 werkt zelfs rechtstreeks via WIFI (heb je wel het nieuwe KPN tv+ abonnement nodig)  

Zie ook het schema boven bij mijn reactie. 

 

Verder respect graag. 😉

Hoofdletters zijn helemaal niet nodig en voegen ook niets toe, behalve schreeuwen. 😊


Respect…..een beetje versleten woord...ik heb de app op mijn samsung 4k smart tv 65 inch..geïnstalleerd. Toegegeven minder storing maar afgelopen zondag avond NIET mogelijk om naar de ere divisie te kijken IN DE APP. Als de app het goed doet vind ik het beeld in die app wel mooier.

Ja ik heb glasvezel en vind de glas kanalen tegenvallen.

Ik ben net een gebarsten grammofoon plaat….ik houd het voor gezien. Hopelijk kijken er een paar ogen mee van KPN…..ik reageer niet meer dus reageren lijkt mij overbodig.

Op naar Netflix, HBO, disney+, en Amazon


Internet is ALTIJD stabiel dus pluim voor KPN.

Dan is er dus in ieder geval niets mis met de performance in gebied Rotterdam iets preciezer knoop Hofplein nog preciezer de verdeel kast Heemraadssingel Nieuwe Binnenweg.

 

Dat er dan toch problemen zijn met het TV platform kan heel goed en helaas zijn er veel meer mensen die hier last van hebben, met name via het online TV platform dat gebruikt wordt door de site, apps en TV+ Box in unicast mode en bij uitgesteld kijken.

Ik hoop oprecht dat KPN hier serieus werk van maakt want het gaat inderdaad heel vaak fout als er een grotere belasting van dat platform is.


Respect…..een beetje versleten woord...ik heb de app op mijn samsung 4k smart tv 65 inch..geïnstalleerd. Toegegeven minder storing maar afgelopen zondag avond NIET mogelijk om naar de ere divisie te kijken IN DE APP. Als de app het goed doet vind ik het beeld in die app wel mooier.

Ja ik heb glasvezel en vind de glas kanalen tegenvallen.

Ik ben net een gebarsten grammofoon plaat….ik houd het voor gezien. Hopelijk kijken er een paar ogen mee van KPN…..ik reageer niet meer dus reageren lijkt mij overbodig.

Op naar Netflix, HBO, disney+, en Amazon

 

Respect is absoluut geen versleten woord.

Het zou echt door eens moeten doordringen dat respect voor elkaar heel erg belangrijk is.

 

Via de ITV app lees ik zo wie zo meer problemen.

Het beste en stabielste beeld heb je met de KPN tv ontvanger. 

 

HD glas op de Arris 2952, Arris 5202 en Acradyan 2260 vind je op kanaal 661 - 670

Op de nieuw DIW7022 op 1 - 10, daar heten ze gewoon HD (zoals het hoort), maar dan moet je wel bij instellingen (tandwielatje) informatie en dan bij beeldinstellingen het vinkje aanzetten bij Beste Beeldinstellingen. (en dat beeld is inderdaad erg mooi, is ook de originele stream van 14,2 Mb/s (dat is tegenwoordig ook op 661 - 670 op de eerder vernoemde KPN tv decoders).

Deze zitten, helaas, niet op de ITV app op de Smart tv. 

 

P.S.

Er was afgelopen zondag helemaal geen Ere Divisie.

Maar PSV Ajax om de beker in de Kuip Rotterdam. 


Als er wedstrijden zijn kan het netwerk inderdaad wat moeite hebben met alle drukte, echter was ons op 23 april verteld dat ze extra capaciteit open hadden gezet voor de wedstrijd PSV-Ajax. Als ik de topics die op 23 april zijn aangemaakt doorneem zie ik daar ook geen meldingen tussen wat iTV (Online) betreft rond de tijd van de wedstrijd. Dat lijkt qua capaciteit dus goed gegaan te zijn, alleen bij jou is het dus toch mis gegaan. 

Als het internet daar goed is dan kan het ook niet met de specifieke capaciteit in jouw regio te maken hebben. Mocht het weer eens gebeuren, wil je het dan nog eens via de tv-ontvanger proberen en die tijdelijk rechtstreeks bekabeld aansluiten? Niet om de DVS als boosdoener aan te wijzen, maar zo kijk je het meest stabiel TV en ik ben dan erg benieuwd of het dan wel lukt. 


Ik kreeg via de webcare van KPN een vraag hoe het staat met de TV ontvangst daar ik een aantal weken gelden grote storingen had.

Mijn tread kan ik niet meer vinden dus vandaar dat ik het zo maar doe.

De ontvangst is goed te noemen geen storingen meer. Wel zou ik willen weten wat hiervan de oorzaak is.

Mijn oproep aan KPN was om naar de eigen kanalen te kijken daar ik geloof dat DAAR de problemen lagen niet bij mij eigen systeem (bekabeld en WIFI.

 

Admin: samengevoegd met je oorspronkelijke topic.


Fijn dat het tot nu toe goed gaat @Marcthin. 🙂

Als de kanalen zelf de problemen hadden zou heel Nederland het moeten merken en hadden we hier veel meer meldingen over ontvangen. Dat was, op 23 april in elk geval, niet het geval.
Ook lokaal (in jouw regio) hadden we meer berichten ontvangen als iedereen op die wijkkast dezelfde problemen hadden en ook dat is niet gebeurd. 

Dan lijkt voor nu de enige conclusie dat het alleen bij jou speelt en vandaar dus de vragen over de eigen bekabeling. 


Sanne_M,

Ik kreeg van WEBCARE TEAM KPN het verzoek om op het forum te MELDEN wat mijn ervaringen zijn de laatste week.

Dat heb ik gedaan.

OPVALLEND na mijn zeer kritische noten is de ontvangt qwa TV kanalen PERFECT in de app alswen via de TV ontvanger dus wel degelijk heeft het zijn nut gehad. ook vanavond weer perfecte ontvangst heb de middag besteed aan de wedstrijd van die stand uit 010 weet je wel……..

Ik wou dat KPN gewoon opener zou zijn wat zij nu precies gedaan hebben maar dat doen zij natuurlijk niet vanwege concurrentie ofzo. Hetzelfde was dat bij UPC……

KPN houd dit forum in de gaten zodat zij op een goedkope manier erachter kunnen komen wat zij in hun systemen kunnen verbeteren. Ik zeg goedkoop want ik verdien natuurlijk noppes nada.

Wel jammer want dat zou hun naam toch ten goede komen denk ik.

Zou ik heb mijn zegje nu wel gezegd.

Dit is wat deze tread betreft mijn laatste post. Ik lees ook verder geen reacties uit.

Stay safe, weest ZEER KRITISCH en heb veel plezier…..


Onmogelijk ik heb DVS. 

 

Een DVS is vragen om problemen.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk heeft IPTV veel problemen via een DVS.

 

Vaste UTP kabels is het beste.

En als je de nieuwste DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, kan het ook via WIFI.