Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik las het al bij de info over de Bluetooth afstandsbediening. Deze werkte perfect tot we vanmorgen led verlichting hebben aangebracht achter de tv die aangesloten is op de USB poort van de tv. 

Die afstandbediening geeft nu op verschillende functies geen reactie meer. 

Is dit door de led verlichting? Is dit op te lossen ? Het zou echt heel zuur zijn dat we moeten kiezen tussen deze 2 functies. De ontvanger moet dus dan weer in beeld komen staan. 

Bedankt alvast voor jullie reactie. 



Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Iloontjepower ,

Volgen mij geef je zelf het antwoord al. Als de storing pas is ontstaan na het aanbrengen van de LED-verlichting, dan weet je bijna zeker de oorzaak van de storing. 

Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je de LED-verlichting verwijdert/ verder weg plaatst? 

Ik vermoed dat je toch zal moeten besluiten om voor een andere manier van verlichting te kiezen. 

 

  


Goedemiddag @Iloontjepower, welkom op het forum! :relaxed:

Wat balen dat je storing ervaart sinds je LED verlichting hebt aangebracht. Het zou heel goed kunnen dat het hierdoor niet meer goed werkt. Had je het advies van @Noordzee nog opgevolgd, werkt het wel weer als je de LED verlichting verwijdert of verplaatst?


Bluetooth verstoord door LED-verlichting? Weet je zeker dat de batterijen in je AB nog goed zijn. Ik had even geleden een update op mijn ontvanger, waarna BT ook niet meer werkte. Bleek niets met elkaar te maken te hebben, maar - samenloop van omstandigheden - bleken de batterijen niet goed genoeg meer, wel voor IR, niet voor BT; vervangen en probleem opgelost.


Hoi allemaal,

Ik heb de afstandsbedining gereset en opnieuw ingesteld en toen deed hij het weer. Helaas als ik hem na uitzetten weer aanzet is het probleem terug.  Zou het bluetooth signaal van de led verlichting storen op de Bluetooth van de afstandsbediening? De led verlichting verder weg plaatsen gaat niet deze is met strip achter de tv bevestigd en is aangesloten via usb aansluiting in de tv. 

Zo jammer als dit echt zo is , misschien een optie voor kpn om een afstandsbediening te ontwerpen die via Wi-Fi werkt. 

Ik ga sowieso nog niet opgeven het was net zo mooi alle apparatuur uit zicht. 

Bedankt voor de tips.