Skip to main content

Sinds gisteren krijgen wij de foutcode 143 op 1 van 2 tv's boven waar we via DVS kijken. 

Het apparaat is nu iets ouder dan 1 jaar, nooit problemen gehad en we hebben ook geen nieuwe apparaten oid in huis. 

 

Nu heb ik de stappen doorlopen die aangegeven staan in de MijnKPN app en heb dus de andere DVS erbij gepakt. Nu geven ze allebei die code aan!

Modem gereset, alle stopcontacten in huis geprobeerd met die dingen. Ik krijg alleen een rood lampje. 

 

Klantenservice niet bereikbaar en dat is knap lastig als je 3 tieners in huis hebt, het is herfstvakantie en de tv doet het niet ;)

 

Graag zsm contact. 

 

Groet, 
laura

Hallo @LauraGina, bedankt voor je bericht!

Balen dat je uitgerekend in de herfstvakantie problemen met jouw televisie moest ervaren. Foutcode 143 betekent dat jouw tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het modem. Je geeft aan gebruik te maken van de DVS 1200. Ik denk dat het probleem hierdoor wordt veroorzaakt. Wat we vaak zien, is dat de DVS verkeerd is aangesloten, waardoor de verbinding niet goed tot stand komt. Een verkeerde manier van aansluiten kan een tijdlang goed gaan, om vervolgens spontaan problemen te geven. Het is daarom belangrijk om dit te controleren. Mijn eerste vraag aan jou is dan ook om onze probleemoplosser DVS te doorlopen.

Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, zou je dan foto's willen plaatsen van de DVS 1200 adapters? Op deze foto's moet goed zichtbaar zijn hoe de adapters zijn aangesloten. Kun je dan ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik even met je mee kijken. ​​​​​


Hoi Denise,

 

Ben diezelfde dag naar de KPN winkel gereden mét alle DVS stekkers. 
Probleem zat idd in 1 van de stekkers. Kosteloos om kunnen ruilen, heel erg fijn!! 
 

Groet,

Laura 


Dank je wel voor de update. Ik ben blij om te lezen dat mijn collega het probleem op heeft kunnen oplossen! Mocht het probleem onverhoopt terugkomen, of als je nog vragen hebt, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!