Skip to main content

Er is sinds gisteren of misschien al eerder (?) een storing gaande op ESPN 4 als je het live kijkt via tv.kpn.com. Als de beeldkwaliteit is ingesteld op 1080p komt er geen live beeld op. Het cirkeltje blijven eindeloos doorlopen.  Schakel je terug naar 720p geen problemen en live beeld. 

Dit probleem heb ik getest met Google Chrome, Firefox en Edge als browser. Allemaal hetzelfde. 

De mobiele apps hebben nergens last van. 

Klopt. Dito hier. De 1080p stream van ESPN 4 werkt helemaal niet van die zender. Niet via tv.kpn.com en niet via casten met chromecast.

Daardoor kan je ESPN 4 ook niet casten naar de Chromecast (v3 en Android box). Werkt ook niet. Ook niet van af de mobiele app.

ESPN 4 werkt wel via de smart-tv app voor Android-TV, maar dan weer niet via de smart-tv app op de Samsung (Tizen).

@TijtheMan .

ITVkijker: met je abonnement bij kpn kun je een gratis account maken voor ESPN GO. Via die weg kan je nu gelukkig nog wel kijken op je laptop.
Oeps, dat is zo te zien ook 720p.

Maar stuk is het via kpn wel, ja.

n.b. mijn laptop heeft een 1366 x 768 scherm en had/heb dus '’standaard'’ daarop 720p staan….


Goedemorgen @ITVkijker, @PeterG,

Dank voor het melden. Ik zag dat @Jeroen-bart Engelen dit topic ook al gespot had en heeft intern een paar collega’s gepord. Wordt aan gewerkt 😁


Update: Ik zie net een berichtje dat het hersteld is. 


Alles werkt weer naar behoren. 


Alles werkt weer naar behoren. 

Yes. Behalve dat het vreemd is dat als je een ESPN zender start op de laptop en dan wil casten je om de pincode wordt gevraagd. 


Alles werkt weer naar behoren. 

Yes. Behalve dat het vreemd is dat als je een ESPN zender start op de laptop en dan wil casten je om de pincode wordt gevraagd. 

Heb je dat alleen bij ESPN? Als je wilt casten wordt er altijd om een pincode gevraagd. Dat is hier uitgelegd:

 

 


Ah, bedankt @ITVkijker . Dit is nieuw voor mij. Aangezien ik al enkele maanden Android-TV boxen erbij heb heb ik al maanden niet meer gecast vanaf de laptop of de telefoon (kpn itv app).

Heb nu op 1 tv ontvanger + smart tv app en op de 2 andere de Android-TV app via de boxjes.

Het is inderdaad ook als ik eerst npo 1 of rtl 4 aanzet. Daarna kan je naar hartelust switchen van zender zolang je de (cast) verbinding maar niet verbreekt.