Skip to main content

Hallo,
 

Ongeveer om de twee weken staan mijn tv kastjes (arris vip2952 v2) s ochtends in storing. F301, F303 of F563. Vaak gaat het gepaard met een update of nieuw bericht vanuit kpn firmware.

Ik krijg het alleen maar opgelost door: 

1. de kastjes uit te zetten,
2. alle netwerkkabels uit de modem te halen.
3. modem te resetten

4.tv kastjes 1 voor 1 weer aan te sluiten om nieuwe software apart binnen te halen. (Als ik het tegelijk doe schieten ze op F301.)
5. het downloaden per kastje duurt minimaal 20 minuten tot half uur. 
6. daarna kan ik pas mijn wifi aansluiten (Tp link home Deco), ander lukt het downloaden Vd nieuwe software ook niet. 
7. soms moet ik de stappen 2x a 3x herhalen voor het weer storingsvrij is. 
8. dat duurt dan meestal max 2 a 3 weken en dan begint het feest weer opnieuw.

hele procedure kost me steeds minimaal een uur. 
 

ik heb al eerder met helpdesk aan de lijn gehangen en toen indd weer deze stappen doorlopen, maar het komt steeds weer terug. 
 

Betreft een glasvezel aansluiting. Tvkastjes zijn bekabeld aangesloten door monteur kpn bij installatie. Daar ligt het niet aan. internet snelheid is ook gewoon goed als ik een pc op het modem aansluit. De apparatuur is reeds 5 jaar oud, denk dat het aan vervanging toe is. 
 

Help! Ik wordt er gek van. 
 

Die Tp link  is dat iets via het stopcontact? En heb je ergens een switch zitten?


Dank voor het meedenken. Nee die tp link is oorspronkelijk een wifi mesh, maar ik heb hem bekabeld aangesloten.
 

Van de modem naar het tv kastje is ook utp en heeft de tp link niets mee van doen. 

grt matthijs

 


Zijn de tv ontvangers rechtstreeks op de Experiabox aangesloten met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er kastjes of iets dergelijks tussen zitten?


Een Utp kabel met aan 1 kant met connector, die gaat rechtstreeks de modem in. Aan de andere kant is die kabel op een Utp wandcontactdoos aangesloten van daaruit Met een korte utp kabel maar het tv kastje. 
 

beide tv kastjes op dezelfde manier aangesloten. Gaan altijd tegelijk In storing, vandaar dat ik denk dat het probleem in het modem zit. 


Ok. Wat doen de lampjes op de Experiabox dan? En valt dan ook internet uit?

En heeft u glasvezel? 


Als de tv kastjes storing hebben doet internet het wel gewoon en lampjes branden groen van de modem. Glasvezel indd. 


Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? 


Dat niet, maar als ik een pc ipv tvkastjeer op aansluit en speedtest doe heb ik gewoon 100mbit. 


Wil je toch een keer testen met een losse kabel? Het zou zo maar kunnen dat er ergens een connector niet goed zit. Kunnen we dat uitsluiten. 


Zal ik doen, ben nu op vakantie gegaan. Wordt dus over een week vervolgd…. Dank voor het meedenken heren!


Goedemiddag @Matthijs84 en welkom hier op het forum :)

 

Ik kan me voorstellen dat je hier gek van wordt dus goed dat je dit kenbaar maakt! Ik zie dat de community je al aardig op weg heeft geholpen en net als @Joep1965 ben ik benieuwd wat je ervaringen zijn met een andere kabel. Voor nu nog een mooie vakantie en zodra je in de gelegenheid bent, zien we je bevindingen graag tegemoet.


Ok, terug van vakantie en meteen aan de slag gegaan.. 

1. tv kastje beneden rechtstreeks met een kabel aangesloten vanuit de modem. Alle andere netwerkkabels uit de modem losgekoppeld. Eerst nog f303 daarna f563. Kort daaarna begint het tv kastje op te starten en hij doet het. 
2. ik sluit het kastje weer met de Netwerkkabel Uit de wandcontactdoos aan inclusief de andere Netwerkkabels op het modem. Kastje diet het weer maar beeld hakkelt. 
3. Overige Netwerkkabels er weer uitgetrokken dus alleen tv kastje is via netwerkkabel uit de wandcontactdoos aangesloten. Beeld is weer goed.
4. tv kastje boven aangezet. Start langzaam op en begint software te downloaden. Gaat heel traag van 20 naar 24 procent. 
5. tv kasttje beneden uitgezet en weer naar boven gegaan. Nu lijkt het kastje boven te versnellen naar 51 procent en snel helemaal opgestart. Kastje boven werkt ook. 
6. kastje beneden aangezet en werk goed

7 andere twee netwerkkabel weer aangesloten (eigen wifi deco systeem en kabel voor de pc boven)

8 alles blijft functioneren. Eigenlijk is dit de procedure dus die ik steeds uit moet voeren. Dus de tv kastjes 1 voor 1 op starten met alleen die kabels aan de modem. Daarna kan ik pas de rest aansluiten. Echter werkt dit tot het kpn kastje bijv een softwareupdate ontvangt en in storing schiet. Dan lukt het ze niet om de software binnen te halen zonder dat ik deze procedure toepas. 

10 het werkt nu dus weer, maar waarschijnlijk tot de volgende update… Het is m.i. nog geen oplossing, voor mijn gevoel is er iets niet lekker met de modem. Die trekt niets anders naast 1 downloadend tv kastje. Dit zou gewoon moeten lukken.  
 

 


Bedankt voor de toelichting @Matthijs84  :)

Bij hoge uitzondering heb ik een nieuwe Experia Box voor je aangevraagd en deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Albert Heijn (Molenhoekpassage 5). Je ontvangt hiervan nog een sms ter bevestiging!


Hoi @Matthijs84 , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd of je de nieuwe Experia Box hebt ontvangen en of de problemen hiermee zijn verholpen!


Hartelijk dank JanZ! Het nieuwe modem ontvangen en installeren was zo gepiept. Alles werkt nu naar behoren. Dank!!!


Goed om te lezen @Matthijs84 en heel erg graag gedaan 🙂 Fijn dat alles nu weer naar behoren werkt! Ik ga het topic sluiten maar mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben, spreek ons dan vooral aan.


Reageer